Retail Challenge 2026 | „back to detail” is retail – w poszukiwaniu rentowności

VII FORUM LIDERÓW HANDLU OFF- & ON-LINE

„back to detail” is retail

– w poszukiwaniu rentowności

24-25 września 2025 r.

Hotel Arche Krakowska, Aleja Krakowska 237/U1, Warszawa

Relacja 2025

W dniach 24–25 września 2025 r. w hotelu Arche w Warszawie odbyła się VII edycja Forum Retail Challenge, na którą przybyło blisko 500 gości. To spotkanie już od lat wpisało się w kalendarz wydarzeń obowiązkowych dla retailerów.

W ciągu 2 intensywnych dni odbyły się sesje tematyczne:
• „BACK TO DETAIL” IS RETAIL – W POSZUKIWANIU RENTOWNOŚCI
• E-COMMERCE: OPTYMALIZACJA & RENTOWNOŚĆ
• OMNICOMMERCE A KLIENT WIELOPOKOLENIOWY
• MARKETING & KONSUMENT & CX
• DIGITALIZACJA SPRZEDAŻY
• CENA, ASORTYMENT I MARKA WŁASNA
• ROLA DANYCH W RETAILU
• DIGITALIZACJA RETAILU

Motywem przewodnim tegorocznej edycji było hasło: „back to detail is retail” – odpowiedź na wyzwanie, jakim jest rentowność w retailu. Oznacza to powrót do szczegółowego przyjrzenia się konsumentowi, temu jak się zmienił i czego dziś oczekuje wybierając daną markę. To także hiperpersonalizacja, obsługa na najwyższym poziomie, równowaga między maszyną a „human touch”, analiza kluczowych danych, podnoszenie skuteczności istniejących strategii oraz koncentracja na ulepszaniu procesów i narzędzi.

Spotkanie otworzyła dyskusja panelowa CEO o wpływie geopolityki na polski biznes i przyszłości rynku po wojnie w Ukrainie oraz w obliczu wojny cenowej z USA. Poruszyliśmy także temat AI w retailu, wyzwań związanych z nierówną konkurencją z platformami chińskimi, a sesję zakończyliśmy panelem o rentowności.

Po lunchu uczestnicy mieli do wyboru 4 sesje Problem Solving Zone – gdzie w mniejszych grupach analizowali konkretne problemy. Najwyżej ocenionym okazał się temat zaangażowania klienta – od emocji do lojalności: co naprawdę sprawia, że wraca?

Wieczorem, po zakończeniu sesji równoległych, zaprosiliśmy uczestników na networking – z wyśmienitą włoską kuchnią, drinkami i grą w wirtualnym kasynie.

Nowością tegorocznej edycji były stoliki śniadaniowe, którymi rozpoczęliśmy sesję plenarną drugiego dnia. Uczestnicy w swobodnej atmosferze dyskutowali na tematy:
• E-COMMERCE W ŚWIECIE PERMANENTNEJ ZMIANY
• JAK TWORZYĆ DOŚWIADCZENIA MOBILNE, KTÓRE BUDUJĄ LOJALNOŚĆ UŻYTKOWNIKÓW?
• DETALE W DETALU: CZY NIEWYKORZYSTANE DANE TO DZIŚ NAJWIĘKSZE RYZYKO DLA RENTOWNOŚCI?
• DLACZEGO OMNICHANNEL DAJE PRZEWAGĘ KONKURENCYJNĄ
Następnie odbyła się kluczowa dla Forum dyskusja o tym, co wpłynie na zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku retail w 2026 roku, a także jeden z dwóch wysoko ocenionych przez uczestników fireside chats: Fashion – mity, kity i prawda o tym, co się liczy, by być najbardziej efektywnym na rynku. Sesję zamknęliśmy dyskusją o pracy w handlu i poszukiwaniem odpowiedzi, dlaczego tak trudno znaleźć pracowników w retailu i jak odmienić ten trend.

Trzy najwyżej ocenione, niekomercyjne wystąpienia VII edycji Forum Retail Challenge to:
• JAKIMI EMOCJAMI DZIŚ PRZYCIĄGAMY KLIENTA DO SKLEPU STACJONARNEGO?
Bartosz Kuciak, Omnichannel Sales Director, DIVERSE, ETOS
• ZNACZENIE APLIKACJI W BUDOWANIU PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ (DOŚWIADCZENIE KLIENTA)
Paulina Zawadzka, APP Product Owner, LEROY MERLIN POLAND
• JAK „BRANDFORMANCE” WPŁYWA NA KLIENTA OMNICHANNEL?
Artur Andriskowski, Customer Acquisition Manager, RESERVED, GRUPA LPP

Najwyżej ocenione warsztaty Problem Solving Zone:
• ZAANGAŻOWANIE KLIENTA – OD EMOCJI DO LOJALNOŚCI. CO NAPRAWDĘ SPRAWIA, ŻE WRACA
Grzegorz Dudziński, CEO, ISPIRATO

Najwyżej oceniona dyskusja panelowa to:
• DATA DRIVEN ORGANIZATION
Moderator: Marcin Jagodziński, Deputy Country Manager and Head of Issuing Poland, VISA
Paneliści:
Agata Polityło (WOLT),
Magda Nowacka (GOLDENMARK),
Ihor Muzyka (ŻABKA POLSKA),
Karolina Krawczyk (PANDORA),
Kamila Trzeciak (AMIC ENERGY)

Najwyżej ocenione fireside chats (ex aequo):
• FASHION – MITY, KITY I PRAWDA O TYM, CO SIĘ LICZY, BY BYĆ NAJBARDZIEJ EFEKTYWNYM NA RYNKU
Gość: Paweł Kapłon, CEO, TATUUM
Moderatorka: Dorota Bachman, Marketing & Promotion Director, PRZELEWY24, Współzałożycielka FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU
• JAKIE SĄ TRUDNOŚCI ZWIĄZANE Z SYSTEMEM KAUCYJNYM I RENTOWNOŚCIĄ BIZNESU W HANDLU DETALICZNYM? – FIRESIDE CHAT
Gość: Marcin Poniatowski, Dyrektor marketingu, Członek Zarządu, LEWIATAN HOLDING
Moderator: Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA

Serdecznie gratulujemy!

Szczególne podziękowania należą się moderatorom sesji i paneli dyskusyjnych, którzy dbali o komfort uczestników i wysoki poziom merytoryczny spotkania:
Dorota Bachman, PRZELEWY24
Magdalena Bornos-Paciorek, GOOGLE
Barbara Fitał, DOUGLAS POLSKA
Jakub Gierszyński, GS1 POLSKA / POLMED
Tomasz Gutkowski, UNIVIO
Piotr Giziński, VISA
Anna Heimberger, BATEAU POLSKA / FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU
Marta Iskra, Psycholożka biznesu
Artur Jasiński, LOYALTY POINT
Marcin Jagodziński, VISA
Maksymilian Litwinow, REBEL MEDIA
Alina Lysychkina, ADCOOKIE
Małgorzata Olszewska, BENEFIT SYSTEMS
Hubert Pełka, ekspert beauty & fashion
Tomasz Pluta, GOOGLE
Bartosz Ratajewski, RTV EURO AGD
Radosław Sykulski, ESTEE LAUDER
Wojciech Witkowski, VISA
Marta Wojciechowska, ekspert luxury & beauty
Paweł Wojciechowski, PUBLICIS GROUPE POLAND
Tomasz Woźniak, FUTURE MIND
Wanda Żółcińska, HANDEL EXTRA

Dziękujemy uczestnikom, prelegentom, partnerom i patronom medialnym!

Do zobaczenia 23-24 września 2026 roku!

Anna Banaś

Anna Banaś

Dyrektor Zarządzający
brave.
tel. +48 787 092 566

anna.banas@braveconferences.pl
Katarzyna Klimkiewicz

Katarzyna Klimkiewicz

Dyrektor Zarządzający
brave.
tel. +48 787 097 492

katarzyna.klimkiewicz@braveconferences.pl

VIDEORELACJA

Spotkanie rekomendują:

7. edycja Forum Retail Challenge dała mi możliwość głębszego spojrzenia na wyzwania rentowności w retailu – inspirujące case’y, nowe perspektywy i rozmowy z praktykami pozwoliły mi spojrzeć z nową energią na omnichannel. Cieszę się, że pamiętamy o znaczeniu aplikacji mobilnych w budowaniu przewagi konkurencyjnej i doświadczenia klienta. W świecie, gdzie klienci są bombardowani ze wszystkich stron komunikatami, ważne jest abyśmy pozostawali z nimi w kontakcie w każdym kanale.

Paulina Zawadzka

APP Product Owner

LEROY MERLIN POLAND

Jako prelegent i uczestnik 7. edycji Forum Retail Challenge bardzo doceniam sprawną organizację i profesjonalizm widoczny na każdym etapie eventu. Świetne i treściwe wystąpienia oraz chęć dzielenia się praktyczną wiedzą przez ekspertów. Całemu wydarzeniu towarzyszy inspirująca atmosfera, sprzyjająca w nawiązywaniu nowych kontaktów.

Michał Świderski

Manager SEO and Digital Content Team

MEDIAMARKTSATURN POLSKA

Retail Challenge to wyjątkowe spotkanie branży, które oferuje ciekawe zderzenie poglądów i opinii liderów rynku. Każda edycja to mocna dawka inspiracji, konkretnej wiedzy i spojrzenia w przyszłość handlu. Największą wartością są jednak inspirujący uczestnicy i bezcenne rozmowy kuluarowe. To wydarzenie, które realnie napędza do działania i pozwala zweryfikować własne strategie. Krótko: warto być.

Patrycja Zabierowska

Chief Marketing Officer, Board Member

SUPER-PHARM


VII Retail Challenge 2026 to wydarzenie, które mogłem w tym roku współtworzyć merytorycznie jako prelegent. Była to dla mnie ogromna przyjemność móc uczestniczyć w wydarzeniu tak mocno skupionym na aktualnych wyzwaniach branży retail i wspólnie je omówić oraz odnaleźć odpowiedzi i znaleźć inspiracje do dalszego rozwoju biznesowego i personalnego.
Cała organizacja wydarzenia była na bardzo wysokim poziomie – nie mogę doczekać się kolejnej edycji forum.

Krzysztof Góra

Merchandising Development Manager

EMPIK GROUP

VII FORUM RETAIL CHALLENGE POLAND 2026 to wydarzenie o imponującym poziomie merytorycznym. Żadnej zbędnej teorii, same konkrety – praktyczne studia przypadków i realne rozwiązania, które realnie wspierają polski retail. Jako prelegent i uczestnik byłem pod ogromnym wrażeniem nie tylko jakości prelekcji, ale przede wszystkim energii płynącej z rozmów kuluarowych i networkingu. To właśnie wymiana zdań z liderami handlu, e-commerce i technologii daje największą wartość. Wracam z masą inspiracji i utwierdzony w przekonaniu, że nasza branża ma MOC! Już teraz czekam na kolejną edycję.

Artur Andriskowski

Customer Acquisition Manager

RESERVED, GRUPA LPP

Miałam ogromną przyjemność uczestniczyć w konferencji poświęconej wyzwaniom rynku detalicznego w Polsce, zorganizowanej przez brave conferences w dniach 23/24 września, tym razem w roli prelegentki. Było to niezwykle inspirujące wydarzenie, pełne merytorycznych dyskusji, różnorodnych tematów i świeżych perspektyw. Cieszę się, że mogłam wymienić doświadczenia z przedstawicielami różnych branż i porozmawiać o tym, jak zmieniają się oczekiwania klientów, rola technologii i danych oraz znaczenie zrównoważonego podejścia w handlu. Serdeczne gratulacje dla organizatorów za świetną oprawę, profesjonalizm i stworzenie przestrzeni do tak wartościowych rozmów. To był czas dobrze wykorzystany – z energią, inspiracją i realną wymianą wiedzy!

Joanna Matuszak

Expert Transformacji Biznesowej

KINGFISHER ROMANIA


Partnerzy 2025

Główny Partner

visa
visa

Złoty Partner

exorigo

Srebrny Partner

VELO MARKET
VELO MARKET
VELO MARKET

Brązowy Partner

avarto
blik
shopfully
user.com
shopfully
shopfully
avarto
shopfully
shopfully

Partner

Simon-Kucher
equinix
equinix
equinix
equinix
equinix
wedare
Grafik Optymalny
equinix
equinix
equinix
Awin
hikvision
equinix
equinix
equinix
criteo
hikvision
hikvision
hikvision
equinix
arvato
hikvision
PayPo
hikvision
equinix

Patronat Honorowy

Patroni medialni

oohmagazine
sprawny marketing
sprawny marketing
sprawny marketing
oohmagazine
sprawny marketing
sprawny marketing
erp-view.pl
sprawny marketing
sprawny marketing
sprawny marketing
Marketing przy kawie
sprawny marketing
sprawny marketing
newspoint
sprawny marketing
newspoint
Izba Gospodarki Elektronicznej
sprawny marketing