VII FORUM LIDERÓW HANDLU OFF- & ON-LINE
„back to detail” is retail
– w poszukiwaniu rentowności
24-25 września 2025 r.
Hotel Arche Krakowska, Aleja Krakowska 237/U1, Warszawa
Relacja 2025
W dniach 24–25 września 2025 r. w hotelu Arche w Warszawie odbyła się VII edycja Forum Retail Challenge, na którą przybyło blisko 500 gości. To spotkanie już od lat wpisało się w kalendarz wydarzeń obowiązkowych dla retailerów.
W ciągu 2 intensywnych dni odbyły się sesje tematyczne:
• „BACK TO DETAIL” IS RETAIL – W POSZUKIWANIU RENTOWNOŚCI
• E-COMMERCE: OPTYMALIZACJA & RENTOWNOŚĆ
• OMNICOMMERCE A KLIENT WIELOPOKOLENIOWY
• MARKETING & KONSUMENT & CX
• DIGITALIZACJA SPRZEDAŻY
• CENA, ASORTYMENT I MARKA WŁASNA
• ROLA DANYCH W RETAILU
• DIGITALIZACJA RETAILU
Motywem przewodnim tegorocznej edycji było hasło: „back to detail is retail” – odpowiedź na wyzwanie, jakim jest rentowność w retailu. Oznacza to powrót do szczegółowego przyjrzenia się konsumentowi, temu jak się zmienił i czego dziś oczekuje wybierając daną markę. To także hiperpersonalizacja, obsługa na najwyższym poziomie, równowaga między maszyną a „human touch”, analiza kluczowych danych, podnoszenie skuteczności istniejących strategii oraz koncentracja na ulepszaniu procesów i narzędzi.
Spotkanie otworzyła dyskusja panelowa CEO o wpływie geopolityki na polski biznes i przyszłości rynku po wojnie w Ukrainie oraz w obliczu wojny cenowej z USA. Poruszyliśmy także temat AI w retailu, wyzwań związanych z nierówną konkurencją z platformami chińskimi, a sesję zakończyliśmy panelem o rentowności.
Po lunchu uczestnicy mieli do wyboru 4 sesje Problem Solving Zone – gdzie w mniejszych grupach analizowali konkretne problemy. Najwyżej ocenionym okazał się temat zaangażowania klienta – od emocji do lojalności: co naprawdę sprawia, że wraca?
Wieczorem, po zakończeniu sesji równoległych, zaprosiliśmy uczestników na networking – z wyśmienitą włoską kuchnią, drinkami i grą w wirtualnym kasynie.
Nowością tegorocznej edycji były stoliki śniadaniowe, którymi rozpoczęliśmy sesję plenarną drugiego dnia. Uczestnicy w swobodnej atmosferze dyskutowali na tematy:
• E-COMMERCE W ŚWIECIE PERMANENTNEJ ZMIANY
• JAK TWORZYĆ DOŚWIADCZENIA MOBILNE, KTÓRE BUDUJĄ LOJALNOŚĆ UŻYTKOWNIKÓW?
• DETALE W DETALU: CZY NIEWYKORZYSTANE DANE TO DZIŚ NAJWIĘKSZE RYZYKO DLA RENTOWNOŚCI?
• DLACZEGO OMNICHANNEL DAJE PRZEWAGĘ KONKURENCYJNĄNastępnie odbyła się kluczowa dla Forum dyskusja o tym, co wpłynie na zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku retail w 2026 roku, a także jeden z dwóch wysoko ocenionych przez uczestników fireside chats: Fashion – mity, kity i prawda o tym, co się liczy, by być najbardziej efektywnym na rynku. Sesję zamknęliśmy dyskusją o pracy w handlu i poszukiwaniem odpowiedzi, dlaczego tak trudno znaleźć pracowników w retailu i jak odmienić ten trend.
Trzy najwyżej ocenione, niekomercyjne wystąpienia VII edycji Forum Retail Challenge to:
• JAKIMI EMOCJAMI DZIŚ PRZYCIĄGAMY KLIENTA DO SKLEPU STACJONARNEGO?
Bartosz Kuciak, Omnichannel Sales Director, DIVERSE, ETOS
• ZNACZENIE APLIKACJI W BUDOWANIU PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ (DOŚWIADCZENIE KLIENTA)
Paulina Zawadzka, APP Product Owner, LEROY MERLIN POLAND
• JAK „BRANDFORMANCE” WPŁYWA NA KLIENTA OMNICHANNEL?
Artur Andriskowski, Customer Acquisition Manager, RESERVED, GRUPA LPP
Najwyżej ocenione warsztaty Problem Solving Zone:
• ZAANGAŻOWANIE KLIENTA – OD EMOCJI DO LOJALNOŚCI. CO NAPRAWDĘ SPRAWIA, ŻE WRACA
Grzegorz Dudziński, CEO, ISPIRATO
Najwyżej oceniona dyskusja panelowa to:
• DATA DRIVEN ORGANIZATION
Moderator: Marcin Jagodziński, Deputy Country Manager and Head of Issuing Poland, VISA
Paneliści:
Agata Polityło (WOLT),
Magda Nowacka (GOLDENMARK),
Ihor Muzyka (ŻABKA POLSKA),
Karolina Krawczyk (PANDORA),
Kamila Trzeciak (AMIC ENERGY)
Najwyżej ocenione fireside chats (ex aequo):
• FASHION – MITY, KITY I PRAWDA O TYM, CO SIĘ LICZY, BY BYĆ NAJBARDZIEJ EFEKTYWNYM NA RYNKU
Gość: Paweł Kapłon, CEO, TATUUM
Moderatorka: Dorota Bachman, Marketing & Promotion Director, PRZELEWY24, Współzałożycielka FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU
• JAKIE SĄ TRUDNOŚCI ZWIĄZANE Z SYSTEMEM KAUCYJNYM I RENTOWNOŚCIĄ BIZNESU W HANDLU DETALICZNYM? – FIRESIDE CHAT
Gość: Marcin Poniatowski, Dyrektor marketingu, Członek Zarządu, LEWIATAN HOLDING
Moderator: Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA
Serdecznie gratulujemy!
Szczególne podziękowania należą się moderatorom sesji i paneli dyskusyjnych, którzy dbali o komfort uczestników i wysoki poziom merytoryczny spotkania:
Dorota Bachman, PRZELEWY24
Magdalena Bornos-Paciorek, GOOGLE
Barbara Fitał, DOUGLAS POLSKA
Jakub Gierszyński, GS1 POLSKA / POLMED
Tomasz Gutkowski, UNIVIO
Piotr Giziński, VISA
Anna Heimberger, BATEAU POLSKA / FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU
Marta Iskra, Psycholożka biznesu
Artur Jasiński, LOYALTY POINT
Marcin Jagodziński, VISA
Maksymilian Litwinow, REBEL MEDIA
Alina Lysychkina, ADCOOKIE
Małgorzata Olszewska, BENEFIT SYSTEMS
Hubert Pełka, ekspert beauty & fashion
Tomasz Pluta, GOOGLE
Bartosz Ratajewski, RTV EURO AGD
Radosław Sykulski, ESTEE LAUDER
Wojciech Witkowski, VISA
Marta Wojciechowska, ekspert luxury & beauty
Paweł Wojciechowski, PUBLICIS GROUPE POLAND
Tomasz Woźniak, FUTURE MIND
Wanda Żółcińska, HANDEL EXTRA
Dziękujemy uczestnikom, prelegentom, partnerom i patronom medialnym!
Do zobaczenia 23-24 września 2026 roku!
Katarzyna Klimkiewicz
Dyrektor Zarządzający
brave.
tel. +48 787 097 492






























































