Retail Challenge Poland 2023

IV FORUM LIDERÓW HANDLU
OFF- & ON-LINE

28-29 września 2022 r., Hotel Arche, Warszawa

10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego
w dobie transformacji cyfrowej i nowych modeli biznesowych

Za nami IV edycja Forum Retail Challenge, kluczowego spotkania na rynku polskim – docenianego zarówno przez sieci retailowe food jak i non food oraz serwisy e-commerce i producentów FMCG i dóbr trwałych.

Przedstawicielami wszystkich tych sektorow, w liczbie ponad 470+ gości, mieliśmy przyjemność opiekować się w dniach 28-29 września 2022 r. w hotelu Arche, w Warszawie. To była dla nas wielka przyjemność i bardzo dziękujemy za zaufanie.

W ciągu 2 Intensywnych dni, odbyło się 6 sesji tematycznych:

  • omnicommerce: #przyszłość działu handlowego #prognozy sprzedaży #silver economy #konwersja w sklepie stacjonarnym
  • e-commerce: #q-commerce #e-commerce v. inflacja #marketplace i sprzedaż transgraniczna #utrzymanie zespołu
  • digitalizacja w retailu: #procesy i technologie #digitalizacja salonów #cyfryzacja procesów w sklepie #optymalizacja kosztów
  • marketing: strategie komunikacji: #zmiany zwyczajów zakupowych #granice dopieszczania klienta
  • marketing: potrzeby konsumenta: #nowe potrzeby konsumenta #lojalność
  • rozwój dostawców, współpraca sieć-dostawca: #marka własna#przyszłość działu handlowego #dane producenta i sieci #q-commerce i marketplace dla FMCG
  • green retailing: #trendy w GOZ #nowe legislacje
  • logistics excellence: #automatyzacja i planowanie w czasach niedoboru

Pierwszego dnia Forum, po sesji plenarnej związanej z trendami i bezpieczeństwem finansowym firm odbyło się 5 warsztatów: problem solving zone. Najwyżej oceniony temat warsztatowy to: „Skuteczne wyznaczanie i realizacja celów biznesowych w e-commerce, czyli jak zwiększyć sprzedaż nawet o 230%”, który poprowadził Paweł Pałka, Partner i Head of Strategy, ADCOOKIE – gratulujemy!

Podczas tej edycji szczególnym zainteresowaniem uczestników cieszyły się sesje: omnicommerce, e-commerce i marketing, skupiliśmy się w nich na wyzwaniach związanych z nową rolą działu handlowego, przyszłością e-commerce czy zmianach zakupowych konsumentów oraz granicach ich dopieszczania przez marki. Oczywiście tłem dyskusji była inflacja i nadchodzący kryzys, spowodowane pandemią i wojną w Ukrainie.

Frekwencja gości podczas koktajlu potwierdziła tylko fakt, że bardzo jesteśmy spragnieni networkingu i nic nie zastąpi relacji F2F – nasi goście rozmawiali albo grali w kasynie do poźnych godzin wieczornych! Była to z pewnością jedna z ważniejszych części naszego forum.

Poniżej znajdą Państwo tematy, które okazały się najwyżej ocenione podczas IV edycji Retail Challenge: panelistom i prelegentom gratulujemy świetnych wystąpień:

  • Zmiany w zachowaniach konsumenckich: wysokie ceny i koszty życia – jakie kompromisy stoją przed konsumentami i jak to wpłynie na handel? – panel dyskusyjny
    Moderator: Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna, HANDEL
    Paneliści:
    Dominik Olejko, Regional Customer Insights & Engagement Manager, H&M
    Monika Banaś-Jankowska, Head of Marketing, HENKEL BEAUTY CARE POLAND
    Anna Heimberger, Dyrektor marketingu, INPOST POLSKA
  • Trendy w płatnościach, a budowanie strategii wzrostu w branży retail
    Przemysław Krenczyk, VP Business Development CEE, ADYEN
  • Retail intelligence – jak wykorzystywać dane w zdigitalizowanym retailu – panel dyskusyjny
    Moderator: Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK
    Paneliści:
    Łukasz Kierus, Prezes Zarządu, GLOSEL & CEO TANIAKSIAZKA.PL, BEE.PL
    Artur Ciupka, Członek Zarządu, OTCF
    Cezary Giza, CEO Innowacyjna Platforma Handlu, GRUPA EUROCASH
  • Jak będzie wyglądać e-commerce w przyszłości? – panel dyskusyjny
    Moderator: Jakub Gierszyński, ex E-commerce Director Poland and Czech Republic, SEPHORA
    Paneliści:
    Daniel Rogiński, General Manager CEE, ZALANDO
    Janina Karasek, Współwłaściciel, Dyrektor ds. Marketingu, PRIMAVERA PARFUM
    Paula Flis, Starszy Kierownik, Działu E-Commerce, MAKRO CASH AND CARRY POLSKA
    Kuba Zwoliński, CEO, SNOWDOG
    Radosław Łach, Dyrektor Sprzedaży, PRZELEWY24
  • Strategie komunikacji z klientem
    Daria Szajnar, Deputy General Manager, DUKA INTERNATIONAL

Szczególne podziękowania należą się moderatorom sesji i paneli dyskusyjnych, którzy dbali o komfort uczestników i sprawny przebieg spotkania:

Dorota Bachman, Prezes, TUZWIERZAKI.PL, Współzałożycielka, FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU
Michał Nawrocki, Wiceprezes, TERG (MEDIA EXPERT)
Dorota Wolna, Dyrektorka w dziale doradztwa prawno-podatkowego, PWC
Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA
Jakub Gierszyński, ex E-commerce Director Poland and Czech Republic, SEPHORA
Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
Monika Tenczyńska, Strategy & Capability Director, PUBLICIS MEDIA
Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna, HANDEL
Tomasz Mazur, Head Of Ecommerce MEE (PL, CZ, SK, UA), SCHNEIDER ELECTRIC
Bartłomiej Wojdyło, Sustainability Deputy Director, CANPACK GROUP
Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director, PUBLICIS GROUPE POLAND
Adam Sobolewski, Autor bloga, LOGISTYKA PO PROSTU
Magdalena Rumas, Ekspert do spraw badań marketingowych, Partner, MINDS&ROSES
Bartosz Piotrowski, Head of e-commerce, NEONET
Edyta Pietrzak, Sales Director, MAURISSE
Marek Cynowski, CEO & Co-Founder, REBEL TANG
Mirosław Nowak, Starszy specjalista ds. rozwoju logistyki, ŁUKASIEWICZ – POZNAŃSKI INSTYTUT TECHNOLOGICZNY

PODSUMOWANIE EDYCJI 2022!

470+

uczestników

150+

prelegentów

60+ sieci

food i non-food

6

równoległych sesji tematycznych

2 dni

dni pełne wiedzy, case studies i networkingu

Jeszcze raz dziękujemy naszym Uczestnikom i Prelegentom, Partnerom i Dostawcom. To był niesamowity czas dla nas, nowe doświadczenia, wiele pracy i wielka przyjemność – do zobaczenia 27-28 września 2023!

Zapraszamy na relację foto i video!

Przyszłość i trendy rynku retail – posłuchaj opinii ekspertów!

Rozmowa z Tomaszem Wienke

Rozmowa z Jackiem Palcem

Rozmowa z Jakubem Gierszyńskim

Rozmowa z Katarzyną Wojnar

Rozmowa z Aleksandrą Tomalską

Rozmowa z Cezarym Gizą

Rozmowa z Krzysztofem Piątkiem

Jeszcze raz dziękujemy naszym Uczestnikom i Prelegentom, Partnerom i Dostawcom.
To był niesamowity czas dla nas, nowe doświadczenia, wiele pracy i wielka przyjemność znów móc Państwa gościć.

Do zobaczenia w 2023!

Anna Banaś

Anna Banaś

Managing Director
tel. +48 787 092 566

anna.banas@braveconferences.pl

Katarzyna Klimkiewicz

Katarzyna Klimkiewicz

Managing Director
tel. +48 787 097 492

katarzyna.klimkiewicz@braveconferences.pl

oraz cały zespół

Spotkanie rekomendują:

Retail Forum Challenge to doskonałe miejsce wymiany doświadczeń i dobrych praktyk. Jakość wystąpień i dyskusji gwarantują specjaliści – reprezentanci największych graczy na polskim i międzynarodowym rynku. Organizacja wydarzenia sprzyja networkingowi. Polecam udział zarówno prelegentom jak i specjalistom, którzy chcą poszerzać swoja wiedzę w obszarze Retailu.

Artur Ciupka
Członek Zarządu
OTCF

Retail Challenge dzięki swej unikalnej formule łączy dostęp do eksperckiej wiedzy rynkowej, dostarczanie inspiracji i wskazywanie możliwych rozwiązań na złożone problemy biznesowe.

Marcin Mielniczuk
Dyrektor e-Commerce
EZEBRA

(…) warto wziąć udział ze względu na bardzo ciekawy dobór tematów i prezenterów oraz szerokie możliwości networkingu łączące dostawców i klientów.

Maciej Buba
Omnichannel Development Director
CCC

Retail challenge to ciekawe tematy i eksperci z rynku, możliwość zdobycia wiedzy i networkingu. Warto tam być.

Aleksandra Kurzaj
E-commerce Senior Team Manager
DANONE

Forum Retail Challenge Poland to zarówno ciekawe panele i prezentacje ale także wspaniała okazja do spotkania z praktykami i ekspertami rynku.

Marek Cynowski
CEO & Co-Founder
REBEL TANG

Dobre miejsce do wymiany doświadczeń i poznania ekspertów z dziedziny jaka nas interesuje. Duży wybór spotkań w małych grupach, co zawsze sprzyja wymianie doświadczeń i zbudowaniu relacji.

Karolina Tarnawska
Global Indirect Procurement Director
PEPCO

Forum daje możliwość pokazania różnych perspektyw biznesu, a podczas paneli dyskusyjnych rozmowę osób, które na co dzień współpracują, negocjują, budują, czasem pewnie też spierają się.
To ciekawe móc poznać perspektywę zupełnie innych branż. Szczególnie jeśli tak jak ja od wielu lat jesteśmy związani tylko z jedną z nich.

Edyta Pietrzak
Dyrektor Sprzedaży
MAURISSE

Retail Challenge to nie tylko świetna okazja do otrzymania solidnej dawki wiedzy na temat wyzwań jakie stoją przed nami, ale także idealna przestrzeń do nawiązania nowych kontaktów i bezpośredniej wymiany doświadczeń biznesowych. To wszystko w połączeniu z dobrą organizacją tworzy wydarzenie, którego po prostu nie można przegapić! Polecam!

Dominik Olejko
Regional Customer Insights, & Engagement Manager
H&M

Retail Challenge to okazja na poznanie praktycznych sposobów pracy w handlu, spotkanie liderów biznesu, którzy dzielą się historiami zmian w swoich zespołach. Mimo 15 lat doświadczeń, z ostatniego forum również wyciągnąłem ciekawą lekcję.

Adam Sobolewski
Autor bloga
LOGISTYKA PO PROSTU


It was a pleasure to take part and congratulations to you and your team for hosting a great event!
We will stay in touch!

Thomas Knudsen
Managing Director, Eastern Europe
PANDORA

Serdecznie dziękuję za zaproszenie do wzięcia udziału w bardzo interesującym panelu. Wielkie brawa dla Pani Moniki [Tenczyńskiej] za dobór tematów i ciekawe prowadzenie dyskusji. Otwarta wymiana myśli, różne spojrzenia i perspektywy na poruszaną tematykę oraz pełna sala niech będą najlepszą rekomendacją panelu.

Ryszard Wysokiński
HoD Investor Relationship Management
KAUFLAND

Bardzo dziękuję Wszystkim za stworzenie dobrej atmosfery do ciekawej dyskusji.
Nasze spotkanie dla mnie to kolejny dowód, że warto rozmawiać i wzajemnie się inspirować.
Życzę Wszystkim samych sukcesów i do zobaczenia.

Mariusz Siedlik
Sales Director
TCHIBO WARSZAWA

(…) Atmosfera była angażująca a klimat do rozmów dobry. Dzięki za wspólnie spędzony czas oraz wymianę wiedzy & pomysłów. Również mam nadzieję na kolejne spotkania.

Michał Baranowski
Dyrektor Sprzedaży Polska
COLIAN

(…) znakomicie było poznać perspektywę każdego z ekspertów na temat przyszłości rynku. Jednocześnie myślę, że nasz panel był tylko wstępem do interesujących rozmów i wierzę, że będziemy mieli okazję jeszcze nie raz w tym gronie wymieniać się doświadczeniami.

Radosław Łach
Sales Director
PRZELEWY24

(…) Z konferencjami jest jak z książkami: jeśli po przeczytaniu pozostaje w głowie chociaż jeden ważny wniosek do zastosowania w codziennej pracy/życiu to oznacza, że było warto – ja mam ich kilka.

Bartosz Piotrowski
Head of e-commerce
NEONET

Retail Challenge Poland to wydarzenie, które naprawdę integruje branżę i zapewnia przestrzeń do inspirujących dyskusji.

Krzysztof Białkowski
Director Regional Marketing
ZALANDO

Retail Challenge to przestrzeń interesujących dyskusji i nieszablonowych wniosków.

Jakub Knauer
Logistics Projects Manager
JERONIMO MARTINS

W swoim życiu zawodowym miałem okazję wielokrotnie brać udział w różnego rodzaju konferencjach. Spotkanie przez Was zorganizowane pod względem frekwencji, dobranych tematów i organizacji plasuje się w TOP3 moich dotychczasowych doświadczeń konferencyjnych. Gratuluję!

Grzegorz Rogaliński
CEO
EXORIGO-UPOS

Perfekcyjnie zorganizowane wydarzenie spędzone w zacnym gronie profesjonalistów.

Jarosław Uczkiewicz
Dyrektor ds. E-commerce i Digital
GRUPA FERAX

Retail Challenge Poland to świetna przestrzeń do networkingu w branży, a poruszane tematy podczas paneli dyskusyjnych to ciekawe źródło wiedzy na podstawie konkretnych case studies.

Joanna Karasek
Współwłaściciel, Dyrektor ds. Marketingu
PRIMAVERA PARFUM

Konferencje z udziałem przedstawicieli instytutów badawczych, producentów oraz największych sieci handlowych obecnych w naszym kraju, to jedna z niewielu okazji do spotkań, wymiany wiedzy i wzajemnych doświadczeń. Dziękuję za jak zawsze sprawną organizację wydarzenia i liczę, że spotkamy się w przyszłym roku.

Robert Rękas
Prezes Zarządu
LEWIATAN HOLDING

(…) bo to chyba była najlepsza konferencja na jakiej byłam w tym roku! (…)
Merytoryka, dobór tematów, prelegenci – najwyższa jakość (…) Jestem zaszczycona, bo dostaję jeszcze więcej gratulacji i podziękowań za prowadzenie plenarki (…)
Hello Brave Conferences – jesteście Najlepsi!!!!

Dorota Bachman
Prezes
TUZWIERZAKI.PL
Współzałożycielka
FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU

(…) wszechobecna inspiracja, wspaniali ludzie! Wspierająca się społeczność, z poszanowaniem dla własnej konkurencyjności – o to w biznesie przecież chodzi! Szczególnie dzisiaj, by być w tym razem, a nie osobno. Łączy nas jedno, najważniejsze spoiwo – KLIENT!

Katarzyna Wojnar
Customer Strategy Director
ALDI

PARTNERZY

 

Złoty Partner

Google Cloud
TIKROW
adyen

Srebrny Partner

exorigos upos
sap
sap
MIRAKL

Brązowy Partner

OPTIDATA
adcookie
Accenture Song
TIDK
Strix
Tealium
Syndigo
ValueTank
TIDK

Partner

streamsoft
stuart.
stuart.
stuart.
Allego
global4net

Patronat Honorowy

Patronat Instytucjonalny

Patroni medialni

oohmagazine
ams-logo
SILANAUKI.PL
e-gospodarka.pl
Marketing przy kawie
FASHIONBUSINESS.PL
AMBIENTE.INFO.PL
Poradnik Przedsiębiorcy

Organizator:

Jesteśmy profesjonalnym organizatorem szkoleń, warsztatów, konferencji, targów i eventów. Tworzymy wydarzenia, by inspirować kluczowych managerów i profesjonalistów do realizacji śmiałych inicjatyw i projektów biznesowych, zmieniających rzeczywistość. Pomagamy rozwijać relacje B2B.