Relacja z Forum

W dniach 29 września-2 października 2020 roku odbyła się II edycja Forum Retail Challenge Poland, jedynego w Polsce spotkania dedykowanego całemu sektorowi retail: zarówno sieciom food jak i nonfood, on&offline – a także dostawcom z sektora FMCG i dóbr trwałych.

Spotkanie odbyło się 100% online, zgromadziło ponad 300 gości, w tym 68 sieci. Forum w tym roku skupiło się na wyzwaniach:

• retail strategies for the future
• e-commerce – leading sales channel for retail
• „onechannel” – omnichannel retailing
• logistics & omnichannel supply chain excellence
• retailer & supplier cooperation
• customer experience: customer journey & customer satisfaction & loyalty
• new HR model in new normality

Program obfitował w case studies, firesidechats oraz liczne dyskusje panelowe. Pierwsze trzy dni spotkania otwierała sesja plenarna, podczas której gościliśmy CEO najwiekszych sieci w Polsce, potem dzieliliśmy się na 2 sesje równoległe. Czwarty, ostatni dzień forum skupił się  od rana na wyzwaniach HR i CX.

Jak wszyscy wiemy, pandemia zmieniła rynek handlu w Polsce i na świecie, a my wciąż usiłujemy się do niego dostosować – podczas Forum padło wiele wskazówek i przemyśleń w takich obszarach:

nowe formaty
w handlu

retail zrównoważony po pandemii

bezobsługowość jako trend 2021

nowy początek: współpraca sieci i galerii

CX w omnichannelu

rola lidera w świecie pandemii

kompetencje jutra w retailu

transformacja digital w retailu

zwiększanie wydajności e-sklepu

świadomy konsumpcjonizm

nowe formy dystrybucji

touchless retail

renesans marki własnej

szukanie od nowa satysfakcji klienta

Platforma, na której przygotowalismy spotkanie pozwolia naszym gościom na interakcję online i chaty 1:1. Jeszcze raz dziękujemy naszym Gościom: Uczestnikom i Prelegentom, Partnerom i Dostawcom. To był niesamowity czas dla nas, nowe doświadczenia, wiele pracy i wielka przyjemność znów móc Państwa gościć.

Do zobaczenia we wrześniu 2021!

Anna Banaś

Katarzyna Klimkiewicz

oraz cały zespoł 

Spotkanie rekomendują:

Wszystkie najważniejsze tematy obecnej sytuacji rynkowej zostały poruszone i wyczerpane. Kopalnia praktycznej wiedzy dla różnych branż poparta konkretnymi, wiarygodnymi przykładami i liczbami.

Karol Zych
E-commerce Manager

Calzedonia

Bardzo dziękuję za zaproszenie do dyskusji. Spotykanie się w tak zacnym gronie: Szymon Bujalski, Anna Czerwińska-Pytel, Łukasz Grala i świetny prowadzący: Jakub Gierszyński. To nie tylko możliwość podzielenia się doświadczeniami, planami, ambicjami ale również wymiana opinii, spostrzeżeń, zaadresowania wyzwań. Mam nadzieję, że inspirujących dla naszych słuchaczy

Agnieszka Kozłowska
Commercial Operations Director
Allegro.pl


Retail Challenge Poland to wydarzenie będące platformą wymiany doświadczeń i eksperckiej wiedzy. Kolejna edycja przyniosła nowe inspiracje i odpowiedzi na kluczowe pytania

Marcin Mielniczuk
International Purchasing Manager
MAXIMA INTERNATIONAL SOURCING

Również dziękuje za możliwość wzięcia udziału panelu tematycznym. Takie spotkania w obecnych czasach dają możliwość wymiany informacji, dzielenia się doświadczeniem i poznania osób z różnych organizacji. Dziękuję za dobrą organizację


Piotr Romański
Fulfilment development & Multichannel Network Manager
IKEA RETAIL POLAND

To co mi się podoba w takich eventach to fakt, że mając wiedzę specjalistyczną i lata doświadczenia mogę śmiało powiedzieć, że na każdym, ale to każdym evencie uczę się czegoś nowego. Słuchając innych osób na podobnych stanowiskach z jednej strony dobrze czasem słyszeć, że zmagają się z takimi samymi problemami, a z drugiej strony inna perspektywa tych samych tematów, inne podejście jest inspirujące, daje „kopa” żeby jakiś temat zgłębić jeszcze bardziej albo spojrzeć na niego z innej perspektywy


Bartosz Piotrowski
Head of E-Commerce
Dr Max

Forum Retail Challenge Poland to obowiązkowy punkt w kalendarzu dla managera w branży retail.
Organizatorom za każdym razem udaje się w jednym miejscu i jednym czasie zgromadzić całą branżę i przygotować plan spotkań z inspirującymi liderami.
Niezależnie od kategorii i specjalizacji można znaleźć sesje dla siebie


Wojciech Kozłowski
Marketing Director
Decathlon

Retail Challenge 2021 to doskonała organizacja konferencji online z ciekawą tematyką.
Przede wszystkim to świetne miejsce spotkań branży i dzielenia się wiedzą oraz ciekawych dyskusji na temat przyszłości e-handlu oraz po covidowych zachowań konsumentów.
Gorąco polecam udział w kolejnych edycjach


Beata Podleśna-Gumkowska
Segment Director, Kids & Supermarket & Health & Beauty
Allegro

Forum Retail Challenge Poland 2021 w mojej opinii było wyjątkowo jak na tego rodzaju eventy, bogate w merytoryczne wystąpienia i panele dyskusyjne na najbardziej aktualne tematy. Dzięki dużej liczbie prelegentów z różnych branż można było poznać spojrzenia na obecną sytuację z wielu różnych perspektyw i wyciągnąć wartościowe wnioski. Organizacja wydarzenia również stała na wysokim poziomie. Osobiście na pewno w przyszłości chętnie wezmę udział ponownie w tym wydarzeniu


Piotr Kałwa
Head of e-commerce
Puccini

Forum Retail Challenge to pigułka wiedzy i inspiracji. Wymiana doświadczeń praktyków, case study z pierwszej ręki i sygnalizator trendów jakie przed nami. Świeże spojrzenie i zdrowa refleksja dla wszystkich, którzy do sprzedaży i marketingu podchodzą rozsądnie, nowocześnie i z otwartą głową. A do tego przyjemnie i twórczo spędzony czas


Anna Gołębicka
Strateg komunikacji i zarządzania, ekspert
CENTRUM IM. ADAMA SMITHA

Bardzo doceniam sprawną organizację i techniczne wsparcie dla prelegentów.
Tematyka konferencji, moim zdaniem, trafiła w post-covidowe potrzeby, poruszając wiele aktualnych tematów z dziedziny marketingu, technologii i organizacji biznesu, a także dotykając możliwych przyszłych scenariuszy rozwoju retailu.
Panel, w którym wziąłem udział, był bardzo inspirujący i w gruncie rzeczy pokazał, że zarówno najemcy jak i wynajmujący w centrach handlowych mogą znaleźć wiele wspólnych płaszczyzn do współpracy, w nowej, popandemicznej rzeczywistości.
Jeszcze raz gratuluję dobrej, profesjonalnej organizacji w niełatwych warunkach wirtualnego spotkania


Wojciech Czernek
Doradca Zarządu
TOYS’R’US

Państwa wydarzenie było jak zwykle na najwyższym poziomie i bardzo się cieszę, że mogłem wziąć w nim udział. Bardzo ciekawe dyskusje i prelekcje po wydarzeniu omawiałem jeszcze ze znajomymi, którzy nie mogli uczestniczyć w Forum.
Z pewnością wezmę udział w przyszłorocznym wydarzeniu

Łukasz CHMAJ
Audytor I Konsultant
CHMAJ

Konferencje RetailChallenge skupiają praktyków branży handlowej, firmy doradcze i badawcze. Co roku możemy poznać zarówno inspirujące case studies ze świata handlu, a także szerzej ujęte trendy i analizy. Polecam!


Agnieszka Górnicka
Prezes Zarządu
INQUIRY

Mocną stroną wydarzenia jest bogata, interesująca agenda, świetnie odzwierciedlająca aktualne wyzwania w handlu, w logistyce, w organizacjach. Cieszę się, że także w formule on-line udało się wymienić kilka spostrzeżeń, pomimo okazjonalnych kłód rzucanych przez złośliwe rzeczy martwe 😉


Jakub Knauer
Menedżer ds. Transportu
JERONIMO MARTINS POLSKA

Retail Challenge na dobre wpisał się w kalendarz spotkań ekspertów z sieci handlowych. Program obejmował  mnóstwo ciekawych i aktualnych tematów. Nowa, interaktywna formuła sprawdziła się w tych wyjątkowych czasach. Brawo dla Brave za szybkie dostosowanie się do sytuacji, ciekawy program i perfekcyjna organizację


Maksymilian Litwinow
Retail ekspert

Dziękuję za zaproszenie do grona osób, które mogły uczestniczyć i współtworzyć Forum Retail Challenge 2021. Z perspektywy moderatora dyskusji grono zaproszonych gości było bardzo znamienite i pozwalało na szerokie spojrzenie na otaczające nas wyzwania oraz problemy. Przy tej okazji jeszcze raz dziękuję wszystkim uczestnikom paneli za okazaną otwartość i chęć dzielenia się doświadczeniami co mam nadzieję, że stanowiło dużą wartość dla tych wszystkich, którzy w Forum uczestniczyli jako goście. Liczę na to że rok będziemy mogli znów się spotkać.


Szymon Mordasiewicz
Commercial Director Consumer Panel Poland
GFK

To była absolutna przyjemność i niepowtarzalny event dla środowiska eCommerce, digital & retail omnichannel. Recepta na sukces: doskonale dobrana kadra i wystąpienia – bogactwo wątków, rzetelne dane i prezentacje, doskonale przygotowani uczestnicy – profesjonalisci z duza wiedza i poczuciem humoru 😉
Ponadto, bardzo duży challenge to forma, tym razem calkowicie online’owa ! I tu fantastycznie sie udało organizatorom – dobry wybór i customizacja platformy do organizacji wszystkich sesji, doskonala koordynacja „poza sceną”, przemiła obsługa i pomocna w każdej chwili dnia (i nocy 😉

Justyna Torres
e-commerce Director, CARREFOUR ROMANIA
CEO, BRINGO

Forum Retail Challenge Poland 2021 to jedno z tych wydarzeń, które dostarcza bardzo cennych inspiracji i wiedzy na temat zmieniającego się otoczenia  biznesowego. Dyskusje i prelekcje szerokiego grona ekspertów zarówno ze strony retailera jak i producenta czynią to wydarzenie wszechstronnym i szczególnie wartościowym. Tegoroczna konferencja w wersji online odbyła się na wysokim poziomie i potwierdza profesjonalizm organizatorów. 

Ania Heimberger
CEE e-commerce & digital Chief
UPFIELD

Partnerzy edycji 2020

Główny Partner Forum

Partner Sesji Głównej

Partner Sesji
e-commerce

Partner Sesji
Omnichannel

Partner Sesji
Retail Strategies for the Future

Partner Sesji
Logistics & Omnichannel Supply Chain

Partner Sesji
Retailer & Supplier Cooperation

Partner Sesji
New HR Model in New Normality

Partnerzy

Partner merytoryczny

Patroni edycji 2020

Organizator:

Jesteśmy profesjonalnym organizatorem szkoleń, warsztatów, konferencji, targów i eventów. Tworzymy wydarzenia, by inspirować kluczowych managerów i profesjonalistów do realizacji śmiałych inicjatyw i projektów biznesowych, zmieniających rzeczywistość. Pomagamy rozwijać relacje B2B.