11-12 września 2019 / Warszawa / Hotel Marriott

impact on new shape of retail

Schemat Forum

Dzień 1  | 11 września 2019 r.

Dzień 2  | 12 września 2019 r.

Program Forum

1 dzień Forum, 11 września 2019 r.

7:30

Rejestracja i poranna kawa

9:00

Rozpoczęcie Forum i sesja networkingowa

Anna Banaś, Managing Director BU, BRAVE.
Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director BU, BRAVE.
Aleksandra Schoen-Żmijowa, Managing Director BU, BRAVE.

Moderator sesji

Szymon Mordasiewicz, Commercial Director Consumer Panel Poland, GFK

FACE CHALLENGES! COCREATE NEW STRATEGIES TRANSFORMING MARKET

9:15

Wykład wprowadzający do dyskusji:
Przeszliśmy razem długa drogę. 30 lat handlu w Polsce.
Co było i co będzie dalej?

Szymon Mordasiewicz, Commercial Director Consumer Panel Poland, GFK

9:30

Dyskusja panelowa: Oczami liderów rynku: w którą stronę rozwinie się retail w Polsce?

Moderator:
Szymon Mordasiewicz, Commercial Director Consumer Panel Poland, GFK

Ewelina Jarosińska, Wiceprezes Zarządu, KAUFLAND POLSKA MARKETY
Maciej Herman, CEO, LOTTE WEDEL
Wojciech Muszyński, Managing Director of Retail Business, PKN ORLEN
Robert Rękas, Członek Zarządu, LEWIATAN HOLDING
Marcin Rosati, Prezes Zarządu, MEDIA MARKT SATURN
Michał Sadecki, CEO, POLSKA GRUPA SUPERMARKETÓW

  • niedziele niehandlowe, czyli jak sobie poradzić z wyzwaniem spadku sprzedaży związanej z zakazem handlu i zmianą zachowań zakupowych:
  • co możemy zrobić, aby odpracować straty i nie dopuścić do następnych
  • czy konsument „przeniósł” zakupy na stacje benzynowe – czy mamy „nowy typ gracza” rynku convenience?
  • przyszłość & convenience & proximity w Polsce
  • rozwój franczyzy
  • transformacja cyfrowa retailerów: gdzie jesteśmy i co przed nami, przygotowania retailerów do zmian

10:10

Retailer na rynku polskim: Wyzwania ekspansji i rozwoju retailera w Polsce w obliczu dynamicznych zmian na rynku

Ewelina Jarosińska, Wiceprezes Zarządu, KAUFLAND POLSKA MARKETY

10:35

SESJA Q&A

10:45

Przerwa na kawę i networking

11:15

Zbuduj wspólny kontekst dla 14 tysięcy bardzo zróżnicowanych pracowników! Jak efektywnie zabrać się do zmiany kultury organizacyjnej w wieloformatowym retail

case study: CARREFOUR

Justyna Orzeł, Wiceprezes, Sekretarz Generalny, CARREFOUR

  • kultura (z apetytem) zjada strategię na śniadanie
  • dlaczego warto zainwestować czas i jak nie wpaść w pułapkę „kolejnej korporacyjnej kampanii”
  • efekty działań i rekomendacje

11:40

SESJA Q&A

11:50

NIEZWYKŁA INSPIRACJA „OUT OF THE BOX”

Jak samotnie opłynąć świat bez zawijania do portów – czyli o znajdywaniu w samym sobie odwagi do zmian, do stawiania czoła przeciwnościom i sztormowym falom

Joanna Pajkowska, Podróżniczka, Żeglarka, która jako pierwsza Polka solo non stop opłynęła świat wokół Trzech Wielkich Przylądków

12:30

SESJA Q&A

12:40

Lunch i podział na sesje równoległe

E- COMMERCE FOR RETAIL

Moderator sesji:

Bartosz Ratajewski, E-commerce Development Director, MEDIA EXPERT

Wyzwania:

  • wdrożyć, rozwijać i zabezpieczyć e-sklep

  • budować zespół i rozwijać kompetencje

  • optymalizować koszty i zarządzanie

  • dostarczyć w zgodzie z CX

13:40

Najnowsze badania:
Gdzie jesteśmy i dokąd zmierzamy: mapa polskiego e-commerce 2020

Maciej Żyto, E-commerce Director, DOUGLAS POLSKA

  • trendy, dane i predykcje
  • perspektywy i „przeszkody” rozwoju e-commerce w Polsce na tle Europy
  • food online: czy już?
  • non food online: stan na dziś, perspektywy jutra

14:05

SESJA Q&A

14:15

NON-STOP COMMERCE. Rola systemu ERP w kreowaniu jednolitego doświadczenia zakupowego
case study: R-GOL.com

Maciej Sarnot, Kierownik ds. Kluczowych Klientów, STREAMSOFT

 

  • co łączy football i system ERP?
  • czego potrzebował R-GOL.com? Jak te potrzeby „zagrały w jednej drużynie” i co z tego wynika?
  • jakie są korzyści z wykorzystania systemu ERP w tworzeniu spójnych kanałów sprzedaży?

14:35

SESJA Q&A

14:40

Dyskusja:
Rola i postrzeganie kanału e-commerce w organizacji – czy jesteśmy „tańszym” bratem retailu?

Moderator:
Bartosz Ratajewski, E-commerce Development Director, MEDIA EXPERT

Jarosław Ruciński, Dyrektor E-commerce, BBK (HOME&YOU)
Jakub Strzelczyk, E-Commerce Director CEE, LACOSTE & GANT
Michał Pieprzak, E-commerce Director, DR MAX

Maciej Liszka, Dyrektor E-commerce, GO SPORT
Krzysztof Gołaszewski, Dyrektor Auchan Direct, AUCHAN
Krzysztof Ślęczka, Head of Digital Commerce for Retail and FMCG, ACCENTURE

  • nowa rola e-commerce: czy to już inwestycja, a nie tylko dodatkowy zysk
  • potencjał wzrostu w poszczególnych branżach
  • obszary do optymalizacji kosztowej

15:20

Przerwa na kawę

 

15:50

Jak spełnić rosnące oczekiwania klientów – uruchomienie pierwszego w Polsce automatycznego magazynu dla e-grocery
case study: FRISCO

Grzegorz Bielecki, Prezes Zarządu, FRISCO

16:15

SESJA Q&A

16:25

Zakończenie części merytorycznej pierwszego dnia Forum

NEW STRATEGIES FOR TRANSFORMING MARKET

Moderator sesji: Agnieszka Górnicka, Prezes Zarządu, INQUIRY

Wyzwania:

  • zmiany w otoczeniu makroekonomicznym
  • zakaz handlu w niedziele i implikacje dla retailu
  • nie kupuję, wypożyczam… – najnowsze trendy konsumenckie
  • wdrażenie i rozwój omnichannel

13:40

IKEA Business Transformation 

Jose Villamil, Commercial Director, IKEA POLAND

14:05

SESJA Q&A

14:15

Retail 4.0: handel w obliczu transformacji cyfrowej

Agnieszka Górnicka, Prezes Zarządu, INQUIRY


  • nowa ścieżka konsumenta i jej konsekwencje dla handlu 
  • przykłady najciekawszych rozwiązań ze świata i z Polski 
  • Retail 4.0 w praktyce 
  • możliwe kierunki rozwoju w przyszłości handlu on-line i on-land

14:40

SESJA Q&A

14:50

Dyskusja: Przyszłe „gwiazdy” rynku retail, czyli w które formaty inwestować jakich formatów poszukuje dziś klient 

Moderator: Agnieszka Górnicka, Prezes Zarządu, INQUIRY

Tomasz Wienke, Dyrektor Generalny, retail ekspert
Krzysztof Bajołek, CEO, ANSWEAR
Bartosz Woźnicki, Sales Director CEE, HASBRO POLAND
Konrad Jezierski, Head of Retail eobuwie.pl (CCC GROUP)

15:30

Przerwa na kawę

15:50

Oczekujemy na potwierdzenie tematu

Paweł Polański, Prezes, ECOM GROUP

16:15

SESJA Q&A

16:25

Zakończenie części merytorycznej pierwszego dnia Forum

Omnichannel Retailing

Moderator sesji:

Dorota Bachman, Członek Zarządu, Trade & Business Development Director, AZYMUT

Wyzwania:

  • oszacować czas i koszty wdrożenia omnichannel
  • zbudować jednolite doświadczenie konsumenta (CX)
  • udoskonalić i ustandaryzować obsługę klienta

13:40

Fireside chat – Omnichannel – top 6 najważniejszych trendów na 2020 

Marcin Barański, Dyrektor Generalny, VOX


  • hiper-personalizacja – jesteśmy na etapie rozwoju podejścia „from we to me”. Czy jest to dobry kierunek w kontekście afer z FB i Cambridge Analitica? Co to oznacza dla producentów i sprzedawców?
  • walka cenowa jest passe. Jakie wartości będą decydować o zakupach w omnichannel?
  • boty i automatyzacja zamiast ludzi? Dlaczego nie i dlaczego tak? Na co warto postawić i którą drogę obrać w omnichannel?
  • ekologia i przyjazna planeta jako waluty społeczne. Green Generation – nowa siła zakupowa. Jak ten trend wpływa na sprzedaż?
  • Silvering Economy – cały czas niezagospodarowana część rynku. Czego potrzebuje ten segment i jak do niego podejść w kontekście omnichannel?

14:15

Dyskusja CEO: Przełomowe momenty i największe ryzyka w rozwoju omnichannel 

Moderator:
Dorota Bachman, Członek Zarządu, Trade & Business Development Director, AZYMUT

Marek Czupryna, CEO, KOMEX (5.10.15.) 
Katarzyna Jańczak-Stefanide, General Manager, BRICOMARCHE 
Jakub Czyżkowski, Wiceprezes Zarządu, SENTE
Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, RTV EURO AGD

  • wizja a rzeczywistość – w jakim zakresie wizja omnichannel prezentowana w strategii została zrealizowana? Co się udało zmienić, poprawić w procesach, w strukturze organizacyjnej?
  • uwaga – omnichannel – który moment w Państwa organizacji był krytyczny w rozwoju omnichannel i dlaczego? Jaki wymiar omnichannel spotkał się z największą krytyką ze strony pracowników?
  • jak realizować omnichannel w strukturach franczyzowych? Jak przekonać partnerów biznesowych do wejścia w model omnichannel?
  • jak poradzić sobie z kwestią ustalenia wspólnej polityki cenowej w modelu omnichannel, uwspólnioną ofertą i marketingiem
  • jak zarobić na omnichannel? Jak optymalizować koszty i inne procesy dzięki omnichannel?

14:50

Rola komunikacji omnichannel w nowoczesnym handlu detalicznym 

Karolina Antonowicz, Dyrektor Marketingu, REDLINK & EMAILLABS

  • powody, dla których omnichannel wypiera multichannel
  • kluczowa rola segmentacji danych w skutecznej komunikacji
  • optymalizacja kosztów działań przez zastosowanie automatycznych scenariuszy komunikacji

15:10

SESJA Q&A

15:15

Przerwa na kawę


15:50

Wyzwania wdrożenia omnichannel w organizacji retailowej

Mariusz Nowak, Dyrektor ds. E-commerce i Strategii Omnichannel, BRW
 

  • jak przeobrażać „stary” retail
  • jak omnichannel zaimplementować w firmie na poziomie wszystkich działów i procesów – jak ustawić procesy w firmie, aby e-sprzedaż nie „rozwaliła” systemu
  • nie powielajmy kompetencji
  • koszty wdrożenia omnichannel

16:15

SESJA Q&A

16:25

Budowa zaangażowania i doświadczenia klienta w czasach omnichannel

Maciej Kaczorek, Senior Sales Manager, INFOBIP

  • jak pomagamy poprawić skuteczność komunikacji z klientami
  • docieraj do klientów w sposób, którego oczekują – odkryj korzyści płynące z WhatsApp Business
  • nowoczesne rozwiązanie na potrzeby współczesnej komunikacji – nowe spojrzenie na contact center

16:45

SESJA Q&A

16:50

Omnichanel – jak rozwijać sprzedaż i komunikację wykorzystującą efekty synergii kanałów (sprzedaż i komunikacja)

case study: INTERSPORT

Dariusz Urban, Dyrektor E-commerce, INTERSPORT 

  • Kim jest nasz Klient i czego od nas oczekuje?

  • Omnichannel – gdzie teraz jesteśmy i jak się zmieniamy?

  • Jak łączyć kanały komunikacji i zwiększać sprzeda?ż

17:15

SESJA Q&A

17:15

Zakończenie części merytorycznej pierwszego dnia Forum


Customer Engagement

Moderator sesji:

Paweł Wojciechowski, Business Director, PERFORMICS

Wyzwania

  • poznać konsumenta
  • złapać go, zachwycić i zaangażować
  • przywiązać go trwale dzięki programom lojalnościow

13:40

Dyskusja: Content marketing, storytelling i influencer marketing w przykuwaniu uwagi konsumenta

Modertor:
Paweł Wojciechowski, Business Director, PERFORMICS


Agnieszka Radawiec, Marketing Director, DOUGLAS POLSKA
Anna Kotuniak-Partycka, Head of Customer Care & Customer Experience, MEDIAMARKT SATURN
Tomasz Matonóg, Dyrektor E-commerce, BADURA
Mona Kinal, Global Marketing Director, KAZAR GROUP

14:15

Czy program lojalnościowy sprawia, że Twoi klienci są lojalni?

Andrzej Osiński, Prezes Zarządu, BISNODE POLSKA

  • czy naprawdę rozdawanie dodatkowych benefitów w programach lojalnościowych napędza lojalność klientów?
  • a może istnieje bardziej skuteczny sposób?
  • Bisnode pozwala zajrzeć do świata danych, cyfr i wyciągniętych na ich podstawie wniosków – dowiedz się jak je wykorzystać w praktyce

14:35

SESJA Q&A

14:40

Co dzisiaj wywołuje pozytywne emocje u konsumentów? 
case study: AGATA

Krzysztof Wadas, Zastępca Dyrektora ds. Marketingu, AGATA

  • efektywne: storytelling, humor w reklamie, ambasador marki, product placement, influencer marketing

15:05

SESJA Q&A

15:15

Przerwa na kawę


15:50

From Insights to action

Anna Gorączka, Head of Insights, ŻABKA

16:15

SESJA Q&A

16:25

Jak ekonomia behawioralna może pomóc w stymulowaniu zachowań konsumentów

dr Paweł Wójcik, Wydział Zarządzania, UNIWERSYTET WARSZAWSKI

  • bodźce i mechanizmy stymulujące zachowania konsumentów

16:50

SESJA Q&A

17:00

Czy tylko ceny? Nowe waluty budujące zaangażowanie konsumentów w sektorze retail

Piotr Sztabiński, Commerce Expertise Country Leader, KANTAR

17:25

SESJA Q&A

17:35

Zakończenie części merytorycznej pierwszego dnia Forum


Tech & Innovation

Moderator sesji:

Marcin Olech, Managing Director Retail&Omnichannel, THE HEART

Wyzwania:

  • wprowadzać innowacje zaskakujące konsumenta
  • znaleźć odpowiedni start-up
  • budować przewagę dzięki nowym technologiom

13:40

Dyskusja:  Innowacje w retailu – w które technologie warto inwestować, a co jest tylko „gadżetem”

Modertor: 
Marcin Olech, Managing Director Retail&Omnichannel, THE HEART

Tomasz Woźniak, CEO, FUTURE MIND
Wojciech Ozimek, President, ONE2TRIBE
Jakub Kapuścik, CEO, ABYSS GLASS GROUP
Tomasz Ziętek, Chief Executive Officer, SHELFWISE
Michał Rejmer, Client Success Manager, Partner, EXPONEA

  • technologia biometryczna
  • AI & machine learning
  • Internet of Things
  • analityka w czasie rzeczywistym

14:15

Jak dziś zwiększać sprzedaż omnichannelową dzięki mobile commerce
case study: EMPIK

Szymon Bujalski, Dyrektor E-commerce, Członek Zarządu, EMPIK

14:40

SESJA Q&A

14:50

Innowacje dla Retail w mobilnym świecie

Karol Karpiński, Client Solution Manager CEE, FACEBOOK
Sebastian Szmigielski, Client Partner, Central Eastern Europe, FACEBOOK

15:15

SESJA Q&A

15:25

Zakończenie części merytorycznej pierwszego dnia Forum


Logistics & Distribution Excellence

Moderator sesji:

Krzysztof Rzepczyński, Supply Chain Ekspert

Wyzwania

  • zapewnić ciągłość dostawy i zadowolenie klienta
  • znaleźć pracowników magazynowych
  • zautomatyzować procesy logistyczne i zoptymalizować koszty
  • zdigitalizować łańcuch dostaw

13:40

Dyskusja panelowa: Zacieśnijmy współpracę w całym łańcuch dostaw! Jak zwiększyć efektywność supply chain w dobie oczekiwań „the same day delivery”– debata przedstawicieli logistyki, magazynów, transportu i retailu

Modertor: 
Krzysztof Rzepczyński, Supply Chain Ekspert

Michał Janikowski, Supply Chain Director, SMYK GROUP
Wiesław Majewski, Supply Chain & Logistic Director, EMPIK
Grzegorz Szopiński, Dyrektor Magazynu, DECATHLON POLSKA
Wojciech Zaręba, Dyrektor Logistyki, POLOMARKET
Michał Samborski, Head of Development, PANATTONI
Damian Niewiadomski, Dyrektor Sprzedaży, INPOST

14:15

Efektywna optymalizacja procesów w logistyce produktów niskowartościowych oraz automatyzacja w wybranych obszarach

case study: EMPIK

Wiesław Majewski, Supply Chain & Logistics Director, EMPIK

  • które procesy magazynowe łatwiej, a które trudnej zautomatyzować
  • czy automatyka zawsze się opłaca: ROI pozorny a ROI prawdziwy
  • czas pracy vs. czas pobytu pracownika w magazynie: obszary strat i marnotrawstwa

14:40

SESJA Q&A

14:50

Brak magazynów w Polsce – jak sobie radzić? Własny magazyn versus outsourcing, jak dziś „wybierać” magazyn, które elementy brać pod uwagę

Dariusz Kierski, Dyrektor Logistyki, GRUPA MUSZKIETERÓW

15:15

SESJA Q&A

15:25

Przerwa na kawę


15:45

Jak usprawnić przyjmowanie towaru na linii retailer–producent– np. integracja systemów pozwalająca na przyspieszenie dostawy

Dorota Szczakowska, Chief Functional Expert, Logistics Applications, JERONIMO MARTINS

16:10

SESJA Q&A

16:20

Jak odkryć swój potencjał – sprostać rosnącym wymaganiom klientów i utrzymać koszty w ryzach. Implementacja APS
Case study: Gatta

Piotr Kubiak, Logistics Manager, FERAX (GATTA)

16:45

SESJA Q&A

16:55

Zakończenie części merytorycznej pierwszego dnia Forum


People in Retail

Moderator pierwszego dnia sesji:

Agnieszka Saternus-Kozłowska, Dyrektor Działu Personalnego, Compliance Officer, METRO PROPERTIES

Wyzwania:

  • znaleźć, zmotywować i zatrzymać pracownika
  • zbudować employer branding i employee engagement
  • dopasować wynagrodzenia i benefity do indywidualnych potrzeb
  • stworzyć kulturę korporacyjną

STWÓRZ KULTURĘ BUDUJĄCĄ LOJALNOŚĆ I POCZUCIE PRZYNALEŻNOŚCI

13:40

Panel „firechat”:

Dyskusja panelowa: Jak stworzyć kulturę budującą zaangażowanie i lojalność pracowników w sieci retail? Jak znaleźć wspólną płaszczyznę wartości dla tak zróżnicowanych organizacji – czynniki sukcesu i najważniejsze wyzwania

Moderator: Grażyna Jaworska-Piotrowska, CEO, CONCILIUM BUSINESS SOLUTIONS

Justyna Orzeł, Wiceprezes, Sekretarz Generalny, CARREFOUR
Jolanta Bańczerowska, Dyrektor Personalny, ŻABKA
Marta Krukowska, HR Director, EMPIK GROUP
Liliana Lisiecka-Ploch, HR Director, KOMPUTRONIK

14:15

CZY EMPLOYER BRANDING TO JESZCZE MODA, CZY  W BRANŻY RETAIL NIEZBĘDNA FUNKCJA BIZNESOWA?

Marta Krukowska, HR Director, EMPIK GROUP

  • jaką wartość dla biznesu wnosi Employer Branding przy obecnym rynku pracy?
  • jakie narzędzia EB są dostępne i efektywne?
  • jak mierzyć efektywność działań Employer Brandingowych?

14:40

SESJA Q&A

RETENTION IS THE KING! MOTYWUJ EFEKTYWNIE, ANGAŻUJ I BUDUJ DŁUGOFALOWE RELACJE

14:50

Zaufanie, odpowiedzialność, możliwość realizacji pasji, czyli jak skutecznie podbijać serca i budować długofalowe relacje z pracownikami w retail

case study: DECATHLON POLSKA

Szymon Mołda, HR Leader, DECATHLON POLSKA

  • niestandardowe metody rekrutacji
  • praca, która jest pasją czy pasja realizowana w pracy
  • motywowanie poprzez delegowanie odpowiedzialności– jak to działa w praktyce

15:15

SESJA Q&A

15:25

Przerwa na kawę


15:45

Zestaw praktycznych rozwiązań prowadzących do wzrostu wskaźników zaangażowania i braku rotacji

case study: METRO PROPERTIES

Agnieszka Saternus-Kozłowska, Dyrektor Działu Personalnego, Compliance Officer, METRO PROPERTIES

  • pracować inaczej – doświadczenie w centrum uwagi
  • kij i marchewka? a może kawa i rozmowa?
  • wewnętrzny employer branding – czyli skąd się bierze lojalność
  • compliance, jako skuteczne narzędzie … HRowe?

16:10

SESJA Q&A

16:20

Wellbeing – trend czy element strategii biznesowej firmy?

case study: KAUFLAND

Kalina Kordalska, Dyrektor Działu Relacji Pracowniczych, KAUFLAND POLSKA MARKETY

  • czy warto wprowadzić działania wellbeingowe w organizacji?
  • czym powinien charakteryzować się dobry program wellbeingowy?
  • przykłady działań wellbeingowych w firmie Kaufland

16:45

SESJA Q&A

16:55

Zakończenie części merytorycznej pierwszego dnia Forum


Cooperation Retailer & Supplier

Modertor sesji:

Marta Iskra, Niezależny ekspert branży FMCG

Wyzwania:

  • zbudować i rozwijać partnerstwo
  • zapewnić konkurencyjność sieci
  • wspólnie zwiększać sprzedaż dzięki promocjom

13:40

Dyskusja: Czego zakupy i dostawcy nie lubią w negocjacjach

Moderator:
Marta Iskra, Niezależny ekspert branży FMCG, 

Rafał Walendzik, Managing Director, Board Member, KRAFTHEINZ
Anna Czerwińska-Pytel, Dyrektor Handlowy, BD SKLEP
Marcin Mielniczuk, International Purchasing Manager, MAXIMA INTERNATIONAL SOURCING
Michał Mrowiec, Wiceprezes ds. Sprzedaży, KOMPANIA PIWOWARSKA
Ewa Nazim, Niezależny Ekspert, 
Witold Kulpiński, Performance Director, AUCHAN

  • czarna lista błędów obydwu stron
  • obalmy stereotypy
  • kompromis na linii sieć-dostawca, jak go wypracować gdy silny spotyka silnego?

14:15

Zarządzanie cenami we współpracy retailer-supplier – dialog czy pojedynek?

Tomasz Stec, Dyrektor Zarządzający, SIMON-KUCHER & PARTNERS

  • typowe błędy w polityce cenowej popełniane przez obie strony, w kontekście dynamicznych zmian na rynku
  • garść najlepszych praktyk w zakresie efektywnego zarządzania cenami detalistów i producentów 
  • jak, dzięki bardziej aktywnemu zarządzaniu polityką cenową, zamienić pojedynek w dialog i osiągnąć win-win?

14:35

SESJA Q&A

14:45

Jak dziś budujemy relacje sieć-dostawa

Witold Kulpiński, Performance Director, AUCHAN

15:10

SESJA Q&A

15:20

Przerwa na kawę


15:50

Dialog: PepsiCo i Pizza Portal: jak efektywnie połączyć świat FMCG i e-commerce?”

Iwona Wojna, E-commerce Manager Central Europe & Greater Balkans, PEPSICO
Piotr Kruszyński, CEO, PIZZA PORTAL

16:15

SESJA Q&A

16:25

Inwestycje we wsparcie sprzedaży e-commerce: jak tworzyć efektywne e-joint business plany

Justyna Dziegieć, Chief Digital Officer, BURDA MEDIA POLSKA

  • pHKPI i metryki – jak zmierzyć czy osiągnęliśmy sukces
  • określenie poziomu inwestycji
  • priorytetyzacja działań
  • elementy e-Joint Business Planu

16:50

SESJA Q&A

17:00

Oferta musi być fair dla wszystkich – dlaczego strategia producentów FMCG wobec różnych kanałów sprzedaży jest tak ważna?

Dominik Kasperek, Dyrektor Zakupów Centralnych, GRUPA EUROCASH

17:25

SESJA Q&A

17:35

Zakończenie części merytorycznej pierwszego dnia Forum


15:25

Sesja networkingowa


18:30

Impreza integracyjna: Panorama Club, Hotel Marriott


22:30

Zakończenie I dnia Forum


2 dzień Forum, 12 września 2019 r.

8:00

Rejestracja i poranna kawa


9:00

Rozpoczęcie Forum 


Moderator sesji

Paweł Wojciechowski, Business Director, PERFORMICS

USE DIGITAL REVOLUTION & CIRCULAR ECONOMY –  AS TWO DRIVERS OF RETAIL’S DEVELOPMENT

9:05

Rewolucja digital, która dokonuje się na naszych oczach, jej wpływ na Klienta i na nowy sposób funkcjonowania w świecie

Aleksandra Przegalińska-Skierkowska, Filozofka-Futurolożka, Visiting Scholar, Center for Collective Intelligence, MIT, Adiunkt, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

9:35

SESJA Q&A

9:45

Jak News Feed ułatwia zakupy

Robert Bednarski, Country Director CEE, FACEBOOK

10:10

SESJA Q&A

10:15

Przerwa na kawę i networking


10:35

Zmiany klimatu a branża retail

Michał Kurtyka, Sekretarz Stanu, Wiceminister środowiska, MINISTERSTWO ŚRODOWISKA

11:00

SESJA Q&A

11:10

Czy tworzywa sztuczne znikną z półek sklepowych

dr Tadeusz Nowicki, Prezes Zarządu, GRUPA ERGIS

11:30

SESJA Q&A

11:35

Dyskusja Panelowa: Krajobraz retailu w erze technologicznej rewolucji – które technologie i rozwiązania przyspieszą wzrost

Moderator:
Robert Noceń, Ekspert Branży Retail

Michał Gajkowski, Członek Zarządu, DOUGLAS POLSKA
Michał Górski, CEO, SCHWITZKE GÓRSKI
Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, RTV EURO AGD

12:10

Lunch i podział na sesje równoległe


E- COMMERCE FOR RETAIL

Moderator sesji:

Bartosz Ratajewski, E-commerce Development Director, MEDIA EXPERT

Wyzwania:

  • wdrożyć, rozwijać i zabezpieczyć e-sklep
  • budować zespół i rozwijać kompetencje
  • optymalizować koszty i zarządzanie
  • dostarczyć w zgodzie z CX

13:10

Jak przygotować organizację do transformacji cyfrowej

Jakub Gierszyński, Dyrektor E-commerce i Marketingu, I’M Inter Motors INTER CARS

  • budowa spójnego doświadczenia klienta
  • zarządzanie zmianą
  • technologia

13:35

SESJA Q&A

13:45

Ecommerce, the opportunity to redefine packaging 

Santiago Soria, Ecommerce Manager, DS SMITH 

  • why adapted solutions from traditional business are not effective in e-commerce supply chain?
  • how deal with e-commerce packaging requirements like supply chain, last mile,  different orders dimensions, customers experience…?
  • what are opportunities to reduce operational cost and improve sustainability?

14:05

SESJA Q&A

14:10

Przerwa na kawę

14:30

Dyskusja: Kluczowe kompetencje w e-commerce 2020-2025

Moderator: 
Bartosz Ratajewski, E-commerce Development Director, MEDIA EXPERT

Bartosz Pilch, E-commerce & Marketing Director, SIG
Piotr Szczerba, New Technology Manager, INTERMARCHE
Piotr Nosal, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy, TIM
Piotr Frankowski, Dyrektor e-commerce, DUKA

  • co musi umieć specjalista ds. e-commerce? Oczekiwania versus rynek pracy
  • jak „przebranżowić” pracowników pracujących offline do sprzedaży i obsługi online

15:10

Big Data, czyli jak budować przewagę poprzez przetwarzanie i analizowanie danych w czasie rzeczywistym 
case study: ORIENS BIJOU

Magdalena Staszczyk, E-commerce Manager, ORIENS BIJOU (TOUS)

15:35

SESJA Q&A

15:45

Zakończenie Sesji

Circular Economy & Sustainability

Moderator sesji:

Łukasz Sosnowski, Circular Economy Blogger, GOZ WORLD

Wyzwania:

  • zaimplementować CE do strategii retailowej
  • sprostać wyzwaniom zrównoważonego rozwoju
  • ograniczyć marnowanie produktów

13:10

Czwarta rewolucja przemysłowa kluczem do transformacji sektora retail na tory circular economy

Łukasz Sosnowski, Circular Economy Blogger, GOZ WORLD

  • podstawowe elementy oddziaływania industry 4.0 i circular economy do wykorzystania przez sektor retail w Polsce
  • Iinternet rzeczy w ramach działalności gospodarczej sektora retail oraz w kontakcie z Klientami
  • technologie blockchain dla lepszej komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa oraz z Klientami

13:35

SESJA Q&A

13:40

Dyskusja panelowa: Jak w praktyce domknąć obieg – czynniki sukcesu i wyzwania we współpracy producenta, retailera, firmy przetwarzającej odpady i innych graczy w całym łańcuchu wartości prowadzącym do oszczędzania środowiska i wspólnego zrównoważonego rozwoju

Moderator:

Agnieszka Sznyk, Prezes Zarządu, Instytut Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju

Katarzyna Dulko-Gaszyna, Country Sustainability Manager, IKEA
Anna Sapota, Wiceprezes Zarządu, CP RECYCLING ORGANIZACJA ODZYSKU OPAKOWAŃ, GRUPA CAN-PACK
Marek Borowski, Prezes, FEDERACJA POLSKICH BANKÓW ŻYWNOSCI

Konrad Nowakowski, Prezes, POLSKA IZBA ODZYSKU I RECYKLINGU OPAKOWAŃ
Prof. dr hab. Bolesław Rok, Professor of Corporate Responsibility Management, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

Andrzej Sobolak, Prezes, STOWARZYSZENIE BIORECYKLING
Łukasz Sosnowski, Circular Economy Blogger, GOZ WORLD

14:10

Zmiany klimatu, odpowiedzialna konsumpcja, zrównoważony łańcuch dostaw czy gospodarka obiegu zamkniętego – wdrażanie w praktyce rozwiązań z zakresu zrównoważonego rozwoju w branży retail w Polsce i na świecie

case study: IKEA

Katarzyna Dulko-Gaszyna, Country Sustainability Manager, IKEA

  • zmiany klimatu – jaki mają związek z ofertą produktową oraz rozwojem branży retail
  • gospodarka obiegu zamkniętego jako ogromne wyzwanie dla branży handlu i nie tylko
  • konsument w Polsce i na świecie – inspiracje, mechanizmy zachęcające do ekologicznego stylu życia, wyzwania na przyszłość

14:35

SESJA Q&A

14:40

Przerwa na kawę

15:00

Czy zamykanie obiegu zasobów to otwieranie możliwości biznesowych?

Prof. dr hab. Bolesław Rok, Professor of Corporate Responsibility Management, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO

15:25

SESJA Q&A

15:30

Efektywna współpraca z dostawcami i zachęcanie ich do dobrych praktyk 
case study: CARREFOUR, program AUTODIAGNOSTYK

Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju, CARREFOUR POLSKA

15:55

SESJA Q&A

16:00

„Najpierw natura”, czyli efektywna strategia dla środowiska
case study: KAUFLAND

Sylwester Baran, Dyrektor Pionu Zaopatrzenia, KAUFLAND

  • ekologia w budynkach

  • strategia Grupy Schwarz dla plastiku i jej efektywne wdrażanie

  • logistyka przyjazna środowisku

16:25

SESJA Q&A

16:30

Zakończenie Forum

Omnichannel Retailing

Moderator sesji:
Dorota Bachman, Członek Zarządu, Trade & Business Development Director, AZYMUT

Wyzwania:

  • oszacować czas i koszty wdrożenia OMNICHANNEL
  • zbudować jednolite doświadczenie konsumenta (CX)
  • udoskonalić i ustandaryzować obsługę klienta

13:10

Wyjdźmy od analizy Customer Journey aby stworzyć spójny CX na poziomie konsumenta

Joanna Kalinowska, Dyrektor Marketingu, JYSK

  • wykorzystajmy odpowiednie dane do poznania klienta
  • od call center, przez użyteczność strony internetowej, logistykę, odbiór towaru po reklamację i zwroty – zapewnijmy konsumentowi jednolite doświadczenie
  • jak mierzyć CX

13:35

SESJA Q&A

13:45

Omnichannel – czyli co i dlaczego?

Cezary Kożon, CEO, FAST WHITE CAT

14:05

SESJA Q&A

14:10

Przerwa na kawę

14:30

Dyskusja: Nowe szanse i wyzwania dla współpracy sieć–dostawca w świecie omnichannel

Moderator:
Jakub Gierszyński, Dyrektor E-commerce i Marketingu, I’M Inter Motors INTER CARS

Anna Heimberger, Head of Marketing, Branding and Activation, MAKRO CASH AND CARRY POLSKA
Tomasz Gutkowski, Business Development Director, UNITY GROUP
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes, E-IZBA
Stefan Mazurek, Head of E-commerce, Digital and Customer Service, CANPOL

Krzysztof Szultka, Dyrektor Marketingu, POLOMARKET

  • jak maksymalizować skuteczność działań sprzedażowych w omnichannel, dzięki efektywnej kooperacji retailerów i producentów

15:00

CX w praktyce – budowanie lojalności na podstawie analizy doświadczeń

Krzysztof Szultka, Dyrektor Marketingu, POLOMARKET

  • analiza doświadczeń zakupowych klienta
  • budowanie pozytywnych doświadczeń klientów głównie poprzez poprawę jakości obsługi i oferty
  • poprawa skuteczności marketingowej z wykorzystaniem CX
  • wykorzystanie CX przy pomiarze i projektowaniu lojalności

15:25

SESJA Q&A

15:35

Dyskusja: Nowe sposoby przyciągania klienta do sklepu

Moderator:
Jakub Gierszyński, Dyrektor E-commerce i Marketingu, I’M Inter Motors INTER CARS

Michał Szlapański, Dyrektor Marketingu, SKLEPY KOMFORT
Wojciech Zięba, E-commerce & Omnichannel Director, DECATHLON POLSKA
Magdalena Tomalska, E-commerce Operations Manager, TESCO
Bartosz Piotrowski, Dyrektor Sprzedaży Omnichannel, NEONET
Rafał Reif, Head of Fashion & Retail, ACCENTURE

  • jak wykorzystać wsparcie technologii aby uatrakcyjnić obsługę klienta
  • call center w organizacji jako kluczowy element CX – jak poprawić jego jakość

16:15

Zakończenie Forum

Customer Engagement

Moderator sesji:
Paweł Wojciechowski, Business Director, PERFORMICS

Wyzwania:

  • poznać konsumenta
  • złapać go, zachwycić i zaangażować
  • przywiązać go trwale dzięki programom lojalnościowym

13:10

Dyskusja: Jak dzisiaj retail buduje lojalność klientów: programy lojalnościowe, loterie, konkursy

Modertor: 
Piotr Krzeszowiak, Managing Director, ENVOLVED

Andrzej Milewski, Dyrektor Biura Rozwoju Relacji z Klientami i Partnerami, PKN ORLEN
Przemysław Szymański, Kierownik Działu Marketingu, DROGERIE NATURA
Michał Antczak, Dyrektor Marketingu, LAVARD

  • w co najlepiej zaangażować klienta
  • jak dziś definiujemy lojalność na rynku polskim, gdzie „rządzi” cena

13:45

Trzykrotny wzrost efektywności dzięki danym w IKEA

Adam Wysocki, Managing Director, LVL UP MEDIA (LOYALTY POINT)
Daniel Szulc, Head of Analytics, Data Scientist, DATA SCIENCE LOGIC (LOYALTY POINT)

  • gdzie, co, jak zbieramy?
  • jak wykorzystujemy wiedzę o konsumencie do podniesienia efektywności?
  • jakie dzięki temu osiągamy wyniki?
  • jak zmienia to proces planowania kampanii marketingowych?

14:05

SESJA Q&A

14:10

Przerwa na kawę

14:30

Łatwiej i szybciej, coraz łatwiej i coraz szybciej, czyli usuwanie przeszkód z drogi konsumenta (UX)

Daniel Rogiński, Wiceprezes Zarządu, DROGERIE NATURA

  • jak umilać klientowi proces zakupowy
  • jak dobrać czas i miejsce idealne dla klienta
  • technologie wspierające UX

14:55

SESJA Q&A

15:05

JAK O(D)ŻYWIĆ PROCES CX W FIRMIE?

 Agnieszka Owsianko, Research & Data Analytics Director, 4P RESEARCH MIX

  • w jakie doświadczenia klientów warto inwestować?
  • jak zaangażować firmę w kształtowanie doświadczeń klientów?
  • jak połączyć doświadczenia klientów i badania z KPI operacyjnymi i wynikami firmy?

15:25

SESJA Q&A

15:35

Jak łapać uwagę Klienta, czyli projektuj produkt i opowiadaj o nim tak, aby zatrzymać uwagę Klienta i wywołać u niego pozytywne emocje

Michał Antczak, Dyrektor Marketingu, LAVARD

15:55

SESJA Q&A

16:05

Zakończenie Forum

Digital Payments & Financial Services

Moderator sesji:

Remigiusz Franek, Dyrektor Digitalizacji i Rozwoju Sztucznej Inteligencji, ORANGE

Wyzwania:

  • płacić szybciej, bezpieczniej, taniej
  • dostarczyć lepsze CX dzięki innowacjom w płatnościach
  • wykorzystać potencjał usług finansowych

FUTUROLOGIA W PŁATNOŚCIACH W RETAIL A GOTOWOSĆ KLIENTÓW NA REWOLUCJĘ W FINANSACH

13:10

Dyskusja Panelowa: Porozmawiajmy! Futurology in digital payments for retail – co nas czeka jutro, a co za 10 lat?

Moderator:
Dariusz Mazurkiewicz, CEO, BLIK Polski Standard Płatności

Lucyna Janas, EMEA Business Development, GOOGLE PAY
Remigiusz Franek, Dyrektor Digitalizacji i Rozwoju Sztucznej Inteligencji, ORANGE
Jarosław Moc, Dyrektor Innowacji Data i Klienci, AUCHAN

Piotr Posadzy, Consumer Finance and Strategic Initiatives Manager, ALLEGRO
Karol Sadaj, General Manager, REVOLUT
Grzegorz Wazowicz, Dyrektor Działu Usług Finansowych i Handlowych, CARREFOUR POLSKA

Joanna Seklecka, Prezes Zarządu, ESERVICE

  • dzisiejszy rynek płatności w retail – nowości, nowe trendy vs… oczekiwania Klienta
  • jak płacą i chciałyby płacić różne pokolenia
  • innowacje czekające tuż za progiem, czy… lata świetlne przed nami (neuropłatności, biometryczne, integratory płatności itd.)
  • bariery w rozwoju nowych form płatności – jak je przeskoczyć
  • CX vs bezpieczeństwo w płatnościach

13:45

Czy polski Klient jest już gotowy na rewolucję w usługach finansowych? Jak przedefiniować tradycyjne usługi finansowe, by oprzeć je całkowicie na technologii i kierować swą ofertę nie tylko do millenialsów

Konrad Karpiński, Chief Operations Officer, TRAFICAR

14:10

SESJA Q&A

14:15

Czy BOT potrafi wyjaśnić fakturę i negocjować termin zapłaty

Remigiusz Franek, Dyrektor Digitalizacji i Rozwoju Sztucznej Inteligencji, ORANGE

14:40

SESJA Q&A

14:45

Przerwa na kawę

ZAPEWNIJ UNIKALNE CUSTOMER EXPERIENCE DZIĘKI INNOWACJOM W PŁATNOŚCIACH

15:05

Płatności jutra dostępne już dziś

Jacek Kinecki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Ekspert, PRZELEWY24, IZBA GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ

  • metody płatności, które mimo że nowe na rynku, zyskują ogromną popularność
  • mniej znane płatności, które jeszcze kilka lat temu były w sferze fantazji rodem z filmów science-fiction, a dziś są bliżej niż się wydaje

15:25

SESJA Q&A

15:30

„Scan and Go”– czyli jak innowacyjne formy płatności rzutują na satysfakcję Klienta

Grzegorz Wazowicz, Dyrektor Działu Usług Finansowych i Handlowych, CARREFOUR POLSKA

15:55

SESJA Q&A

16:00

Jak ponownie uatrakcyjnić witryny i aplikacje sprzedawców detalicznych dzięki efektywnemu procesowi check-out i płatności?

Lucyna Janas, EMEA Business Development, GOOGLE PAY

16:25

SESJA Q&A

16:30

Zakończenie Forum

Logistics & Distribution Excellence

Moderator sesji:

Krzysztof Rzepczyński, Supply Chain Ekspert

Wyzwania

  • zapewnić ciągłość dostawy i zadowolenie klienta
  • znaleźć pracowników magazynowych
  • zautomatyzować procesy logistyczne i zoptymalizować koszty
  • zdigitalizować łańcuch dostaw

13:10

Same day delivery – wyzwania organizacyjne gdy chcemy zadowolić Klienta i nie zbankrutować

case study: UNILEVER
Jerzy Glinkowski, Head of Supply Chain Poland and Baltics, UNILEVER

13:35

SESJA Q&A

13:40

Trendy i wyzwania w obsłudze transportu dla handlu
Bartłomiej Jabrocki, Kierownik działu sprzedaży i wdrożeń, OPTIDATA

  • optymalizacja i automatyzacja planowania tras – data mining
  • interaktywne algorytmy trasujące
  • machine learning bez ściemy – wykorzystanie danych historycznych oraz doświadczeń planistów 

14:00

SESJA Q&A

14:10

Ludzie, prawdziwy skarb supply chain – jak w dzisiejszym pędzie do bycia naj…, nie zagubić tego co najważniejsze

case study: POLOMARKET

Wojciech Zaręba, Dyrektor Logistyki, POLOMARKET

  • skąd się biorą ludzie?
  • jednostka vs zespół
  • kij czy marchewka?

14:35

SESJA Q&A

14:40

Przerwa na kawę

15:00

Zwinna struktura supply chain, by lepiej odpowiadać na zmienne uwarunkowania rynkowe.

Krzysztof Rzepczyński, Supply Chain Ekspert

15:25

SESJA Q&A

15:30

Zakończenie Forum

People in Retail

Moderator:

Katarzyna Perłowska, Associate Coach & Facilitator, CENTER FOR CREATIVE LEADERSHP, Team Coach, Facilitator, Relationship Coach, TIPPING POINT

Wyzwania:

  • znaleźć, zmotywować i zatrzymać pracownika
  • zbudować employer branding i employee engagement
  • dopasować wynagrodzenia i benefity do indywidualnych potrzeb
  • stworzyć kulturę korporacyjną

O MOTYWOWANIU NIE POWIEDZIANO JESZCZE WSZYSTKIEGO!

13:10

Uwaga innowacja! Efektywna implementacja systemów HR-owych do obsługi miękkich procesów – jak zbudować system dostosowany do własnych potrzeb, angażując w to pracowników

case study: AMREST

Marta Rudziak-Karykowska, HR Digital Innovations Manager, AMREST

13:35

SESJA Q&A

13:40

Grywalizacja w cyklu życia pracownika

Adrian Witkowski, CEO, GAMFI

  • czym jest grywalizacja i dlaczego jest skuteczna? 
  • jak grywalizacja wspiera pracodawców i pracowników obszaru retail? 
  • przykłady wykorzystania platformy 

14:05

SESJA Q&A

EFEKTYWNY LIDERSHIP, MENTORING I ROZWÓJ

14:10

Lidership – rola lidera, w zmieniającym się świecie

case study: GRUPA ŻYWIEC

Andrzej Borczyk, Członek Zarządu i Dyrektor Personalny, GRUPA ŻYWIEC

14:35

SESJA Q&A

14:40

Przerwa na kawę

15:00

Chcę się rozwijać! Jak sprostać tym wymaganiom w organizacji sprzedażowej 
case study: UNILEVER

Jacek Tomczok, Regionalny Kierownik Sprzedaży, UNILEVER
Dorota Alaba-Paplińska, HR Business Partner, UNILEVER

15:25

SESJA Q&A

15:30

Poprzez rozwój i motywację do wyników biznesowych. Jak budować organizację samouczącą

case study: „KAM Academy” w Grupie Spółek Danone

Agata Guzik-Rybkowska, Head of Learning Team&Transformation, DANONE
Rafał Wróblewski, Customer Development Director, DANONE

15:55

SESJA Q&A

16:00

Zakończenie Forum

Cooperation Retailer & Supplier

Modertor sesji:

Marta Iskra, Niezależny ekspert branży FMCG

Wyzwania:

  • zbudować i rozwijać partnerstwo
  • zapewnić konkurencyjność sieci
  • wspólnie zwiększać sprzedaż dzięki promocjom

13:10

Dyskusja: Czy zaufanie w handlu jest jak yeti?

Moderator:

Marta Iskra, Niezależny ekspert branży FMCG, 

Bartosz Woźnicki, Sales Director CEE, HASBRO
Zbigniew Muras, National Customer Development Manager, UNILEVER
Marcin Bołbot, CE Category & Projects Director, E-SQUARE
Marta Chmurzyńska, Group Product Director, LEROY MERLIN
Katarzyna Warchał, Purchasing and Logistic Area Manager Central Europe, Inter IKEA GROUP

  • jakie wymierne wartości daje współpraca oparta na zaufaniu

13:45

Jak dziś przygotowywać wspólne akcje promocyjne dostawcy i retailera?

Edyta Pietrzak, Dyrektor Sprzedaży, DR IRENA ERIS

  • motywacja do wspólnego działania
  • synergia dla brandów

14:10

SESJA Q&A

14:20

Przerwa na kawę


14:40

Synergia między światem on- i offline w świecie zakupów

Grzegorz Hachoł, Dyrektor Zakupów, TIM

  • jakich kompetencji potrzebuje dziś kupiec do zarządzania e-commerce
  • dostawca jako łącznik miedzy światem online i offline w sieci handlowej – jak usprawnić współpracę międzydziałową dzięki dostawcom

15:05

SESJA Q&A

15:15

Informacja – przewaga, z której jeszcze nie korzystasz. Jak zamienić dystrybucję informacji w narzędzie poprawiające efektywność resellerów

Stefan Mazurek, Head of E-commerce, Digital & Customer Service, CANPOL

15:40

SESJA Q&A

15:50

Zakończenie Forum