Retail Challenge 2026 | „back to detail” is retail – w poszukiwaniu rentowności

VII FORUM LIDERÓW HANDLU OFF- & ON-LINE

„back to detail” is retail

– w poszukiwaniu rentowności

24-25 września 2025 r.

Hotel Arche Krakowska, Aleja Krakowska 237/U1, Warszawa

Rada Programowa VII forum Retail Challenge

PROGRAM Forum

1 DZIEŃ, 24 WRZEŚNIA 2025 R.

}

9:00-14:30

SESJA PLENARNA:

„back to detail” is retail – w poszukiwaniu rentowności

Jak geopolityka wpływa na polskie firmy – jak będzie wyglądał świat biznesu po zakończeniu wojny w Ukrainie i w kontekście wojny cenowej z USA? – dyskusja panelowa

Paneliści:

Maciej Herman, CEO, LOTTE WEDEL


Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK SPECJAŁ

  • geopolityczna „roszada” a jej wpływ na gospodarkę i konkurencyjność
  • możliwości związane z odbudową Ukrainy po konflikcie
  • handel UE-USA – jak cła mogą wpłynąć na polski biznes
  • próba prognozy, w którym kierunku będzie szedł rynek i konsument w świetle rosnącej niepewności co do rozwoju sytuacji geopolitycznej i zmieniających się wskaźników

RENTOWNOŚĆ RETAILU W POLSCE– dyskusja panelowa

Paneliści:

Robert Rękas, CEO, LEWIATAN HOLDING, Członek Rady Polskiej Izby Handlu


Wojciech Buczkowski, CEO, KOMPUTRONIK


Adam Kołodziejczyk, CEO, NATURA


Paweł Wardziński, Dyrektor Generalny, INTERMARCHE


Bartosz Łuczak, Country Manager Poland & Czech Republic, ETAM POLAND


Remigiusz Czernecki, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy, GK SPECJAŁ


  • nieuchronny wzrost kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
  • stały wzrost wynagrodzenia
  • nośniki energii
  • regulacje
  • gdzie jest kres „dyskontyzacji” polskiego handlu?

LUNCH

PROBLEM SOLVING ZONE – MODEROWANE SPOTKANIA W MNIEJSZYCH GRUPACH, SKUPIONE
 NA ROZWIĄZANIU KONKRETNEGO ZAGADNIENIA

}

14:30 -17:30

PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE:

Sesja równoległa

E-COMMERCE: OPTYMALIZACJA
& RENTOWNOŚĆ

}

14:30-17:30

STRATEGIE SPRZEDAŻY NA MARKETPLACE

Dariusz Pyrchla, Head of Sales and E-commerce, GROUPE SEB

  • jak się tam poruszać
  • jaką dobrać strategię
  • jak działać mając nadal swoje inne kanały sprzedaży
  • koszty funkcjonowania
  • jak liczyć adsy, promocje, itd

OCZEKUJEMY NA POTWIERDZENIE TEMATU

PRZEDSTAWICIEL GLOVO

E-COMMERCE W ORGANIZACJI – CO SIĘ ZMIENIŁO NA PRZESTRZENI 2 LAT? – DYSKUSJA PANELOWA

Paneliści:
Natalia Pchełka, Ecommerce Manager CEE, LACOSTE


Beata Łubiarz, Ecommerce Manager, DR IRENA ERIS


Bartosz Ratajewski, Dyrektor e-commerce, RTV EURO AGD


Dariusz Urban, Dyrektor Działu E-commerce, W.KRUK

}

22:00 | Zakończenie I dnia forum

Sesja równoległa

OMNICOMMERCE
A KLIENT WIELOPOKOLENIOWY

}

14:30-17:30

JAKIMI EMOCJAMI DZIŚ PRZYCIĄGAMY KLIENTA DO SKLEPU STACJONARNEGO?

Bartosz Kuciak, Omnichannel Sales Director, DIVERSE, ETOS

  • dlaczego ludzie szukają zakupów stacjonarnych?

OMNICHANNEL
Z PERSPEKTYWY MARKETINGU:
JAK ZARZĄDZAĆ KOMUNIKACJĄ WE WSZYSTKICH PUNKTACH STYKU?

Emilia Pawlik, Director Omnichannel Activation East Europe, ADIDAS

Promocja goni promocję, czyli jak dziś retailerzy walczą o wzrosty sprzedaży? – dyskusja panelowa

Paneliści:
Magdalena Kowalczyk, Head of Omnichannel Growth, MOLIERA2


Marcin Jankowski, Head of International Sales & Development, MEDICINE


Dawid Zyskowski, Retail Director, NEW BALANCE POLAND

  • jak łączyć różne strategie, aby maksymalizować skuteczność promocji?
  • rabat procentowy, „kup więcej, zapłać mniej”, Happy Hours, wyprzedaże sezonowe, rabaty za zestawy, subskrypcje, kupony, kody rabatowe

Sesja równoległa

MARKETING & KONSUMENT & CX

}

14:30-17:30

WYZWANIE: DŁUGOTRWAŁA LOJALNOŚĆ KLIENTA, JAK JĄ DZIŚ BUDOWAĆ?

Marta Walasińska, Dyrektor Marketingu, BRIJU

  • wartości (nie)materialne płynące z posiadania danej marki
  • wciąż atrakcyjna oferta
  • nowe usługi, które oferuje marka

JAK „BRANDFORMANCE” WPŁYWA NA KLIENTA OMNICHANNEL?

Artur Andriskowski, Customer Acquisition Manager, RESERVED, LPP

  • koniec pojedynku: Branding vs. Performance
  • spójna komunikacja w ujęciu omnichannel
  • dotarcie do klientów online i offline – podejście i zasady kampanii

Jak wygląda portret nowego konsumenta i czy umiemy przewidzieć jego zwyczaje zakupowe? – dyskusja panelowa

Paneliści:
Patrycja Zabierowska, Chief Marketing Officer / Board Member, SUPER-PHARM


Agnieszka Barańska, Dyrektor Obszaru Marketingu i Komunikacji, ALDI


Magdalena Nafalska-Knieć, Brand Strategy Manager and Marketing Planning Manager, MEDIAMARKTSATURN POLSKA

Karolina Ruszała, p.o. Dyrektora Marketingu, HOMLA


  • czy rozumiemy potrzeby konsumentów, nowe trendy?
  • jak wyprzedzać ich oczekiwania?
  • monitoring bieżących trendów i zachowań klientów

Sesja równoległa

DIGITALIZACJA SPRZEDAŻY

}

14:30-17:30

JAK DZIĘKI TECHNOLOGII ULEPSZAĆ PROCES ZAKUPOWY?

Michał Russak, Chief Information Officer, ESOTIQ & HENDERSON

    • personalizacja – AI dostosowujące ofertę do klienta w czasie rzeczywistym
    • automatyzacja – np. samoobsługowe płatności, inteligentne rekomendacje
    • lepsza logistyka – szybkie dostawy i precyzyjne prognozy dostępności produktów

OCZEKUJEMY NA POTWIERDZENIE TEMATU

Wojciech Zięba, Chief Digital Officer, DECATHLON

JAK DZIĘKI DIGITALOWI/TECHNOLOGII LEPIEJ PLANOWAĆ PRACĘ ZESPOŁÓW SPRZEDAŻOWYCH, KTÓRYMI DYSPONUJEMY? – DYSKUSJA PANELOWA

Sesja równoległa

CENA, ASORTYMENT
I MARKA WŁASNA

}

14:30-17:30

JAKIE SĄ TRUDNOŚCI ZWIĄZANE Z SYSTEMEM KAUCYJNYM I RENTOWNOŚCIĄ BIZNESU W HANDLU DETALICZNYM? – FIRESIDE CHAT

Gość:
Marcin Poniatowski, Dyrektor marketingu, Członek Zarządu, LEWIATAN

WSPÓLNA STRATEGIA PRICINGOWA ORAZ KOMUNIKACYJNA DOTYCZĄCA AKTYWACJI KOMERCYJNYCH W SILOSACH SPRZEDAŻY I MARKETINGU   

Agnieszka Maćkowiak, Country Commercial Activity Leader, IKEA RETAIL

  • integracja danych z różnych źródeł: rynek, konsument, marketing, dostawca
  • koordynacja promocji
  • omnichannel

Trendy rynkowe: które kategorie się będą rozwijać? W co warto inwestować? Kompleksowy obraz zmian i wyzwań w branży retail – dyskusja panelowa

Paneliści:
Ewelina Przesmycka, Head of Make-up Category, L’ORÉAL POLAND AND BALTIC HUB


Marek Skomorowski, Director of Group Category CEE, ALLEGRO


Kamil Pieniak, Premium Spirits & Beer Business Director Poland & Baltics, COCA-COLA HBC


Rafał Wróblewski, Business Executive Officer Waters, CEE Sales Lead, NESTLE

  • zmiany w zachowaniach konsumentów
  • wpływ inflacji, kryzysów gospodarczych i politycznych na strategię produktową detalistów
  • AI i optymalizacja oferty sustainability & ESG – must-have, czy trend marketingowy?

Sesja równoległa

ROLA DANYCH
W RETAILU

}

14:30-17:30

DATA DRIVEN ORGANIZATION – DYSKUSJA PANELOWA

  • jak się pracuje na co dzień z danymi
  • jak dbamy o dane
  • jak zmienia się rola danych w organizacji
  • jakie są największe wyzwania w utrzymaniu jakości danych (czystość, kompletność, aktualność)?
  • CRM, marketing, sprzedaż, e-commerce, supply chain – jak dane mogą je lepiej zintegrować?

JAK SKUTECZNIE WYKORZYSTAĆ DANE O CENACH I PREFERENCJACH KLIENTÓW? – DYSKUSJA PANELOWA

  • jak wykorzystać dane o klientach aby przywiązać ich do marki?
  • jak monetyzować wiedzę o klientach?
  • jak angażować klientów, by sami dawali dane?
  • rola danych zero-party (np. deklaracje klienta) vs. first-party vs. third-party

DANE I HIPERPERSONALIZACJA – DYSKUSJA PANELOWA

Paneliści:
Bartosz Żochowski, Head of Loyalty & CRM, DECATHLON

  • jakie dane są naprawdę potrzebne do skutecznej personalizacji?
  • Jak znaleźć dane o intencjach klienta, a nie tylko o historii zakupów?
  • jak testować i mierzyć skuteczność hiperpersonalizacji (np. A/B testy, uplift modeling)?
  • czy personalizacja zawsze się opłaca? Kiedy może być nieefektywna?
}

18:00-22:00

KOKTAJL

}

22:00

ZAKOŃCZENIE I DNIA FORUM