
VII FORUM LIDERÓW HANDLU OFF- & ON-LINE
„back to detail” is retail
– w poszukiwaniu rentowności
24-25 września 2025 r.
Hotel Arche Krakowska, Aleja Krakowska 237/U1, Warszawa

PROGRAM Forum
1 DZIEŃ, 24 WRZEŚNIA 2025 R.
9:00-14:30
SESJA PLENARNA:
„back to detail” is retail – w poszukiwaniu rentowności
Jak geopolityka wpływa na polskie firmy – jak będzie wyglądał świat biznesu po zakończeniu wojny w Ukrainie i w kontekście wojny cenowej z USA? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Maciej Herman, CEO, LOTTE WEDEL
Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK SPECJAŁ
- geopolityczna „roszada” a jej wpływ na gospodarkę i konkurencyjność
- możliwości związane z odbudową Ukrainy po konflikcie
- handel UE-USA – jak cła mogą wpłynąć na polski biznes
- próba prognozy, w którym kierunku będzie szedł rynek i konsument w świetle rosnącej niepewności co do rozwoju sytuacji geopolitycznej i zmieniających się wskaźników
RENTOWNOŚĆ RETAILU W POLSCE– dyskusja panelowa
Paneliści:
Robert Rękas, CEO, LEWIATAN HOLDING, Członek Rady Polskiej Izby Handlu
Wojciech Buczkowski, CEO, KOMPUTRONIK
Adam Kołodziejczyk, CEO, NATURA
Paweł Wardziński, Dyrektor Generalny, INTERMARCHE
Bartosz Łuczak, Country Manager Poland & Czech Republic, ETAM POLAND
Remigiusz Czernecki, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy, GK SPECJAŁ
- nieuchronny wzrost kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
- stały wzrost wynagrodzenia
- nośniki energii
- regulacje
- gdzie jest kres „dyskontyzacji” polskiego handlu?
LUNCH
PROBLEM SOLVING ZONE – MODEROWANE SPOTKANIA W MNIEJSZYCH GRUPACH, SKUPIONE NA ROZWIĄZANIU KONKRETNEGO ZAGADNIENIA
14:30 -17:30
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE:
Sesja równoległa
E-COMMERCE: OPTYMALIZACJA
& RENTOWNOŚĆ
14:30-17:30
STRATEGIE SPRZEDAŻY NA MARKETPLACE
Dariusz Pyrchla, Head of Sales and E-commerce, GROUPE SEB
- jak się tam poruszać
- jaką dobrać strategię
- jak działać mając nadal swoje inne kanały sprzedaży
- koszty funkcjonowania
- jak liczyć adsy, promocje, itd
OCZEKUJEMY NA POTWIERDZENIE TEMATU
PRZEDSTAWICIEL GLOVO
E-COMMERCE W ORGANIZACJI – CO SIĘ ZMIENIŁO NA PRZESTRZENI 2 LAT? – DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:Natalia Pchełka, Ecommerce Manager CEE, LACOSTE
Beata Łubiarz, Ecommerce Manager, DR IRENA ERIS
Bartosz Ratajewski, Dyrektor e-commerce, RTV EURO AGD
Dariusz Urban, Dyrektor Działu E-commerce, W.KRUK
22:00 | Zakończenie I dnia forum
Sesja równoległa
OMNICOMMERCE
A KLIENT WIELOPOKOLENIOWY
14:30-17:30
JAKIMI EMOCJAMI DZIŚ PRZYCIĄGAMY KLIENTA DO SKLEPU STACJONARNEGO?
Bartosz Kuciak, Omnichannel Sales Director, DIVERSE, ETOS
- dlaczego ludzie szukają zakupów stacjonarnych?
OMNICHANNEL
Z PERSPEKTYWY MARKETINGU:
JAK ZARZĄDZAĆ KOMUNIKACJĄ WE WSZYSTKICH PUNKTACH STYKU?
Emilia Pawlik, Director Omnichannel Activation East Europe, ADIDAS
Promocja goni promocję, czyli jak dziś retailerzy walczą o wzrosty sprzedaży? – dyskusja panelowa
Paneliści:Magdalena Kowalczyk, Head of Omnichannel Growth, MOLIERA2
Marcin Jankowski, Head of International Sales & Development, MEDICINE
Dawid Zyskowski, Retail Director, NEW BALANCE POLAND
- jak łączyć różne strategie, aby maksymalizować skuteczność promocji?
- rabat procentowy, „kup więcej, zapłać mniej”, Happy Hours, wyprzedaże sezonowe, rabaty za zestawy, subskrypcje, kupony, kody rabatowe
Sesja równoległa
MARKETING & KONSUMENT & CX
14:30-17:30
WYZWANIE: DŁUGOTRWAŁA LOJALNOŚĆ KLIENTA, JAK JĄ DZIŚ BUDOWAĆ?
Marta Walasińska, Dyrektor Marketingu, BRIJU
- wartości (nie)materialne płynące z posiadania danej marki
- wciąż atrakcyjna oferta
- nowe usługi, które oferuje marka
JAK „BRANDFORMANCE” WPŁYWA NA KLIENTA OMNICHANNEL?
Artur Andriskowski, Customer Acquisition Manager, RESERVED, LPP
- koniec pojedynku: Branding vs. Performance
- spójna komunikacja w ujęciu omnichannel
- dotarcie do klientów online i offline – podejście i zasady kampanii
Jak wygląda portret nowego konsumenta i czy umiemy przewidzieć jego zwyczaje zakupowe? – dyskusja panelowa
Paneliści:Patrycja Zabierowska, Chief Marketing Officer / Board Member, SUPER-PHARM
Agnieszka Barańska, Dyrektor Obszaru Marketingu i Komunikacji, ALDI
Magdalena Nafalska-Knieć, Brand Strategy Manager and Marketing Planning Manager, MEDIAMARKTSATURN POLSKA
Karolina Ruszała, p.o. Dyrektora Marketingu, HOMLA
- czy rozumiemy potrzeby konsumentów, nowe trendy?
- jak wyprzedzać ich oczekiwania?
- monitoring bieżących trendów i zachowań klientów
Sesja równoległa
DIGITALIZACJA SPRZEDAŻY
14:30-17:30
JAK DZIĘKI TECHNOLOGII ULEPSZAĆ PROCES ZAKUPOWY?
Michał Russak, Chief Information Officer, ESOTIQ & HENDERSON
- personalizacja – AI dostosowujące ofertę do klienta w czasie rzeczywistym
- automatyzacja – np. samoobsługowe płatności, inteligentne rekomendacje
- lepsza logistyka – szybkie dostawy i precyzyjne prognozy dostępności produktów
OCZEKUJEMY NA POTWIERDZENIE TEMATU
Wojciech Zięba, Chief Digital Officer, DECATHLON
JAK DZIĘKI DIGITALOWI/TECHNOLOGII LEPIEJ PLANOWAĆ PRACĘ ZESPOŁÓW SPRZEDAŻOWYCH, KTÓRYMI DYSPONUJEMY? – DYSKUSJA PANELOWA
Sesja równoległa
CENA, ASORTYMENT
I MARKA WŁASNA
14:30-17:30
JAKIE SĄ TRUDNOŚCI ZWIĄZANE Z SYSTEMEM KAUCYJNYM I RENTOWNOŚCIĄ BIZNESU W HANDLU DETALICZNYM? – FIRESIDE CHAT
Gość:Marcin Poniatowski, Dyrektor marketingu, Członek Zarządu, LEWIATAN
WSPÓLNA STRATEGIA PRICINGOWA ORAZ KOMUNIKACYJNA DOTYCZĄCA AKTYWACJI KOMERCYJNYCH W SILOSACH SPRZEDAŻY I MARKETINGU
Agnieszka Maćkowiak, Country Commercial Activity Leader, IKEA RETAIL
- integracja danych z różnych źródeł: rynek, konsument, marketing, dostawca
- koordynacja promocji
- omnichannel
Trendy rynkowe: które kategorie się będą rozwijać? W co warto inwestować? Kompleksowy obraz zmian i wyzwań w branży retail – dyskusja panelowa
Paneliści:Ewelina Przesmycka, Head of Make-up Category, L’ORÉAL POLAND AND BALTIC HUB
Marek Skomorowski, Director of Group Category CEE, ALLEGRO
Kamil Pieniak, Premium Spirits & Beer Business Director Poland & Baltics, COCA-COLA HBC
Rafał Wróblewski, Business Executive Officer Waters, CEE Sales Lead, NESTLE
- zmiany w zachowaniach konsumentów
- wpływ inflacji, kryzysów gospodarczych i politycznych na strategię produktową detalistów
- AI i optymalizacja oferty sustainability & ESG – must-have, czy trend marketingowy?
Sesja równoległa
ROLA DANYCH
W RETAILU
14:30-17:30
DATA DRIVEN ORGANIZATION – DYSKUSJA PANELOWA
- jak się pracuje na co dzień z danymi
- jak dbamy o dane
- jak zmienia się rola danych w organizacji
- jakie są największe wyzwania w utrzymaniu jakości danych (czystość, kompletność, aktualność)?
- CRM, marketing, sprzedaż, e-commerce, supply chain – jak dane mogą je lepiej zintegrować?
JAK SKUTECZNIE WYKORZYSTAĆ DANE O CENACH I PREFERENCJACH KLIENTÓW? – DYSKUSJA PANELOWA
- jak wykorzystać dane o klientach aby przywiązać ich do marki?
- jak monetyzować wiedzę o klientach?
- jak angażować klientów, by sami dawali dane?
- rola danych zero-party (np. deklaracje klienta) vs. first-party vs. third-party
DANE I HIPERPERSONALIZACJA – DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:Bartosz Żochowski, Head of Loyalty & CRM, DECATHLON
- jakie dane są naprawdę potrzebne do skutecznej personalizacji?
- Jak znaleźć dane o intencjach klienta, a nie tylko o historii zakupów?
- jak testować i mierzyć skuteczność hiperpersonalizacji (np. A/B testy, uplift modeling)?
- czy personalizacja zawsze się opłaca? Kiedy może być nieefektywna?