V FORUM
LIDERÓW HANDLU
OFF- & ON-LINE
27-28 września 2023 r. | Warszawa
10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego w dobie kryzysu
PROGRAM FORUM
2 dzień, 28 września 2023 r.
Schemat forum
1 dzień forum 27 września 2023 r.
SESJA PLENARNA | STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU | RETAIL INTELLIGENCE
Problem Solving Zone
SESJE RÓWNOLEGŁE
Omnicommerce
RENTOWNY
E-COMMERCE
DIGITALIZACJA
W RETAILU
MARKETING:
DANE, MARKA, OMNIBUS
OPTYMALIZACJE:
OPERACJE & KOSZTY
2 dzień forum 2 dzień, 28 września 2023 r.
SESJA PLENARNA | STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU
SESJE RÓWNOLEGŁE
OMNICOMMERCE
RENTOWNY
E-COMMERCE
MARKETING:
ZMIANY W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW
LOGISTYKA:
W POSZUKIWANIU OSZCZĘDNOŚCI
7:45
REJESTRACJA
8:45
PRZYWITANIE GOŚCI, OTWARCIE FORUM
Anna Banaś, Managing Director, BRAVE
Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director, BRAVE
SESJA PLENARNA
Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director, PUBLICIS GROUPE POLAND
STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU
9:00
Jaka jest przyszłość formatów na rynku? Czego oczekuje konsument i gdzie kupuje? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Witold Baran, Vice President, Commercial Director, Dyrektor Działu Zakupów, NETTO POLSKA
Pedro Martinho, Członek Zarządu GRUPY EUROCASH, EUROCASH SIECI PARTNERSKIE
Marcin Barański, General Manager, Board Member, VOX CAPITAL GROUP
Moderator:
Krzysztof Łuczak, współzałożyciel, Wiceprezes, GRUPA BLIX
- czy hipermarkety odchodzą do lamusa, a przyszłość to dyskonty?
- jaką rolę na rynku odgrywają obecnie sieci convenience?
- show room? Scan & go?
- rosnąca popularność retail park v. duże centra handlowe
9:50
MARKETPLACE OD PODSTAW: STRATEGIA, REALIZACJA, WYZWANIA
– FIRESIDE CHAT
Gość:
Łukasz Wójcik, Head of Marketplace, BRW
Moderator:
Jakub Królikowski, Poland & CEE Lead, MIRAKL
10:10
Sesja q&A
10:15
Jaka jest przyszłość rynku retailowego w Polsce?
– fireside chat
Gość:
Robert Rękas, Prezes Zarządu, LEWIATAN HOLDING
Moderator:
Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director, PUBLICIS GROUPE POLAND
- kluczowe elementy wpływające na zmiany i jak rynek powinien się dopasować?
10:45
Przerwa na kawę
11:00
Leadership by women w retailu
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Katarzyna Kosel, People & Culture Director, Członek Zarządu, MAKRO CASH & CARRY POLSKA
Anna Heimberger, Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, CEO, BATEAU POLSKA
Anna Podkowińska-Tretyn, Chief International Business Officer, EVERLI
Monika Kolaszyńska, CEO, SUPER-PHARM
Marcin Barański, General Manager, Board Member, VOX CAPITAL GROUP
Moderator:
Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA
- czym przywództwo kobiet różni się od męskiego?
- możliwości, wyzwania, wpływ na biznes
11:50
SENSITIVITY – JAK ZOSTAĆ PRAWDZIWYM PARTNEREM SWOJEGO KLIENTA?
Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK
12:10
Sesja q&A
12:15
DO WE STILL HAVE AN EMPLOYEE’S MARKET – WILL THE CRISIS REMODEL IT INTO AN EMPLOYER’S MARKET? – FIRESIDE CHAT
Gość:
Marina Dubakina, CEO & CSO, IKEA Retail Poland
Moderator:
Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director, PUBLICIS GROUPE POLAND
12:45
JAK INFORMACJA MOŻE STAĆ SIĘ SUPERMOCĄ W BRANŻY RETAIL
– USPRAWNIJ PROCESY, ZWIĘKSZ PRZYCHODY I WSPIERAJ ŚRODOWISKO
Krzysztof Sobiesiński, Principal Solutions Consultant, OPENTEXT
Tomasz Spłuszka, Principal Value Engineer, OPENTEXT
- usprawnienie procesów biznesowych, poprawa efektywności i obniżenie kosztów
- ułatwienie współpracy i komunikacji wewnątrz organizacji
- redukcja wykorzystania papieru i usprawnienie e-fakturowania i integracji z Krajowym Systemem e-Faktur
13:05
Sesja q&A
13:10
LUNCH I PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
OMNICOMMERCE
Moderator sesji:
Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA
14:10
CYFRYZACJA SPRZEDAŻY – DOKĄD ZMIERZAMY?
Rafał Wróblewski, Sales Director, NESTLE
- jak digitalizacja zmienia procesy sprzedażowe
- w jaki sposób wykorzystać AR w dotarciu do kupującego i konsumenta
- czy digitalizacja to konieczność czy sposób na budowanie przewagi konkurencyjnej
14:35 | Sesja Q&A
14:40
CROSS-BORDER RETAIL
Aleksandra Tomalska, Dyrektor ds. Retail, MODIVO
15:05 | Sesja Q&A
15:10
OBRONA MARŻY W OBLICZU PRESJI CENOWEJ I PROMOCYJNEJ – CASE STUDY BALAGAN STUDIO
Magdalena Kulesza, Managing Director, BALAGAN STUDIO
- obrona marży w dobie zwiększonego kalendarza promocji
- strategie cenowe w obliczu kryzysu
- budowanie strategii asortymentowej w obliczu oczekiwań Klienta dot. promocji vs rosnące koszty w wyniku inflacji, na przykładzie marki Balagan studio
15:35 | Sesja Q&A
15:40
Przerwa na kawę
15:55
Jak firmy dziś walczą o portfele konsumentów?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Mirosław Wawryszczuk, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu, STOKROTKA
Ilona Nowińska, Dyrektor ds. Rozwoju Rynków Eksportowych, ARLEN
Ewelina Górniak, Sales Director, PANDORA
Moderator:
Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA
- renesans marki własnej
- marketplace
- focus na personalizację
- program lojalnościowy
- niska cena
16:45
RENTOWNY
E-COMMERCE
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
MARKETPLACE
14:10
JAK ZBUDOWAĆ ODPOWIEDNIĄ STRATEGIĘ WEJŚCIA NA RYNEK MARKETPLACE? – DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:
Łukasz Kuczkowski, Head of Digital Commerce Strategy PC Europe & ANZ, UNILEVER
Katarzyna Wronka, Kierownik Klientów E-commerce, LOTTE WEDEL
Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu, ERLI
Paweł Kosturek, Dyrektor Ecommerce, JANACHOWSKA.PL
Natalia Wieczorek, Sales Manager, PRZELEWY24
Moderator:
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
WZROSTY SPRZEDAŻY
15:00
JAK GENERATIVE AI ZWIĘKSZA PRZYCHODY I MINIMALIZUJE KOSZTY?
Maja Schaefer, CEO, ZOWIE
15:20 | Sesja Q&A
15:25
E-COMMERCE DZIŚ TO POGOŃ ZA INNOWACJĄ, CZY UCIECZKA PRZED KRYZYSEM?
Andrzej Wierzchoń, Head of e-Commerce Department, OCEANIC
15:50 | Sesja Q&A
15:55
Przerwa na kawę
16:05
KONWERSJA W OMNICHANNEL: JAKI WPŁYW NA KONWERSJĘ MA PRZEŁĄCZANIE SIĘ MIĘDZY KANAŁAMI?
Wojciech Zięba, Dyrektor E-commerce, DECATHLON
16:30 | Sesja Q&A
16:35
Jak utrzymać wzrost sprzedaży i przekonać klientów, że najlepszą odpowiedzią na kryzys będzie kupowanie online? – DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:
Jakub Gierszyński, Prezes Zarządu, Melissa
Karol Zych,
E-commerce Director, CALZEDONIA
Marcin Mielniczuk,
Dyrektor e-Commerce, EZEBRA
Magdalena Wiśniewska, Dyrektor Pionu Wdrażania Innowacji, BRICOMARCHE
Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, eurocash.pl, GRUPA EUROCASH
Moderator:
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
17:15
MARKETING:
ZMIANY W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW
Marcin Kubik, Partner, Head of Growth, WHITES
14:10
Czy sztuka może wpływać na lojalność klienta?
Case study cyklicznej kolekcji EVIVA L’ARTE w marce Medicine
Ewelina Bajołek-Stępień, Marketing Manager, MEDICINE/BRANDBQ
Karolina Tomczyk, Dyrektor Marketingu, MEDICINE/BRANDBQ
14:35 | Sesja Q&A
14:40
W jaki sposób sieci handlowe i marki w całej Europie reagują na zmiany zachowań swoich konsumentów
Robert Biegaj, Country Manager, OFFERISTA POLSKA
- cyfrowa aktywizacja kupujących w dobie redukcji wydatków na druk
- działania promocyjne w procesie transformacji cyfrowej
15:00 | Sesja Q&A
15:05
Jak dziś zmienić i dopasować strategię marketingową do potrzeb rynku
Katarzyna Wyszyńska, Niezależny ekspert
- czym się wyróżnić w komunikacji do klienta?
- przeniesienie komunikacji z tradycyjnych nośników do digitala
15:30 | Sesja Q&A
15:35
Przerwa na kawę
15:55
Zmiana nastrojów zakupowych
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Artur Gajewski, Chief Marketing, R&D and Quality Officer, Board Member, FOODWELL
Jakub Leszczyński, Growth Marketing Director, X-KOM
Dominik Olejko, Regional Customer Insights & Engagement Manager, H&M
Tomasz Matonóg, Head of Omnichannel, INTERSPORT
Moderator:
Marcin Kubik, Partner, Head of Growth, WHITES
- jak dziś dopasować oferty do klienta który kupuje mniej, inaczej i co innego?
- deal & quality &low price hunters – jak dopasować ofertę do różnych grup konsumenckich i czy te różne oczekiwania możemy pogodzić w jednej ofercie?
- rozładowanie stocków, utrzymanie wysokiej marży a rentowność organizacji
16:35
Drivery decyzyji zakupowych – czy nadal aktualne?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Marta Strzyżewska, Marketing & eCommerce Director, FRISCO
Agnieszka Radawiec, Chief Marketing and Digital Officer, OBI
Sylwia Wojda, Marketing Director Wólczanka & Bytom, VRG
Dariusz Urban, Dyrektor Działu E-commerce, W.KRUK
Krzysztof Bialkowski, Director Regional Marketing, ZALANDO
Moderatorka:
Anna Korolczuk, Head of Sales, Omnichannel GOOGLE
- niska cena
- stosunek ceny do jakości
- szeroki wybór produktów
17:15
LOGISTYKA:
W POSZUKIWANIU OSZCZĘDNOŚCI
Adam Sobolewski, Co-Founder E-Commerce Logistics Experts Association, autor bloga LOGISTYKAPOPROSTU.PL
14:10
Jak poprawić wydajność w logistyce oferując pracę na godziny?
Karol Robaczewski, Chief of Manufacturing and fulfillment, X-KOM
14:35 | Sesja Q&A
14:40
Czy wiesz gdzie szukać logistyki w swoim sklepie i jak ją optymalizować?
Natalia Rychel-Skolik, Supply Chain Design Director, AUCHAN
- co ma logistyka do sklepu i gdzie jej w nim szukać: procesy sklepowe, obszary fizyczne w sklepie, procesy wspierające
- jak się zabrać za poszukiwanie możliwych oszczędności – podejście projektowe
- jak monitorować procesy – bieżące operacje
15:05 | Sesja Q&A
15:10
Planowanie i optymalizacja zapasów w E-COMMERCE jako podstawa właściwego serwisu klienta i efektywności kosztowej
Wiesław Majewski, Supply Chain Retail i eCommerce, Właściciel WM Projekt, Doradca zarządu, DR.MAX
15:35 | Sesja Q&A
15:40
Przerwa na kawę
15:55
Jak zoptymalizować koszty dostaw?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Wojciech Gondek, Supply Chain & Logistics Director, CASTORAMA
Sebastian Sołtys, Wiceprezes, LPP LOGISTICS
Karol Robaczewski, Chief of Manufacturing and fulfillment,
X-KOM
Moderatorka:
Marta Cudziło, Kierownik Grupy Badawczej Logistyka, Z-ca Dyrektora Centrum Logistyki i Nowoczesnych Technologii, ŁUKASIEWICZ – POZNAŃSKI INSTYTUT TECHNOLOGICZNY
- system rozliczeń z kurierami
- stałe okienka dostaw – jak to wynagrodzić klientowi?
- koszty zatrudnienia
- koszty magazynów i infrastruktury logistycznej
- koszty opakowań