
V FORUM
LIDERÓW HANDLU
OFF- & ON-LINE
27-28 września 2023 r. | Warszawa
10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego w dobie kryzysu
PROGRAM FORUM
2 dzień, 28 września 2023 r.
Schemat forum
1 dzień forum 27 września 2023 r.
SESJA PLENARNA | STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU | RETAIL INTELLIGENCE
Problem Solving Zone
SESJE RÓWNOLEGŁE
Omnicommerce
RENTOWNY
E-COMMERCE
DIGITALIZACJA
W RETAILU
MARKETING:
DANE, MARKA, OMNIBUS
OPTYMALIZACJE:
OPERACJE & KOSZTY
2 dzień forum 2 dzień, 28 września 2023 r.
SESJA PLENARNA | STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU
SESJE RÓWNOLEGŁE
OMNICOMMERCE
RENTOWNY
E-COMMERCE
MARKETING:
ZMIANY W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW
LOGISTYKA:
W POSZUKIWANIU OSZCZĘDNOŚCI
7:45
REJESTRACJA
8:45
PRZYWITANIE GOŚCI, OTWARCIE FORUM
Anna Banaś, Managing Director, BRAVE
Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director, BRAVE
SESJA PLENARNA

Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director, PUBLICIS GROUPE POLAND
STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU
9:00
Jaka jest przyszłość formatów na rynku? Czego oczekuje konsument i gdzie kupuje? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Witold Baran, Vice President, Commercial Director, Dyrektor Działu Zakupów, NETTO POLSKA
Pedro Martinho, Członek Zarządu GRUPY EUROCASH, EUROCASH SIECI PARTNERSKIE
Marcin Barański, General Manager, Board Member, VOX CAPITAL GROUP
Jakub Grzelak, Managing Director of Retail, CCC
Moderator:
Krzysztof Łuczak, współzałożyciel, Wiceprezes, GRUPA BLIX
- czy hipermarkety odchodzą do lamusa, a przyszłość to dyskonty?
- jaką rolę na rynku odgrywają obecnie sieci convenience?
- show room? Scan & go?
- rosnąca popularność retail park v. duże centra handlowe
9:50
MARKETPLACE OD PODSTAW: STRATEGIA, REALIZACJA, WYZWANIA
– FIRESIDE CHAT
Gość:
Łukasz Wójcik, Head of Marketplace, BRW
Moderator:
Jakub Królikowski, Poland & CEE Lead, MIRAKL
10:10
Sesja q&A
10:15
Jaka jest przyszłość rynku retailowego w Polsce?
– fireside chat
Gość:
Robert Rękas, Prezes Zarządu, LEWIATAN HOLDING
Moderator:
Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director, PUBLICIS GROUPE POLAND
- kluczowe elementy wpływające na zmiany i jak rynek powinien się dopasować?
10:45
Przerwa na kawę
11:00
Leadership by women w retailu
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Katarzyna Kosel, People & Culture Director, Członek Zarządu, MAKRO CASH & CARRY POLSKA
Anna Heimberger, Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, CEO, BATEAU POLSKA
Anna Podkowińska-Tretyn, Chief International Business Officer, EVERLI
Monika Kolaszyńska, CEO, SUPER-PHARM
Marcin Barański, General Manager, Board Member, VOX CAPITAL GROUP
Moderator:
Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA
- czym przywództwo kobiet różni się od męskiego?
- możliwości, wyzwania, wpływ na biznes
11:50
SENSITIVITY – JAK ZOSTAĆ PRAWDZIWYM PARTNEREM SWOJEGO KLIENTA?
Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK
12:10
Sesja q&A
12:15
DO WE STILL HAVE AN EMPLOYEE’S MARKET – WILL THE CRISIS REMODEL IT INTO AN EMPLOYER’S MARKET? – FIRESIDE CHAT
Gość:
Marina Dubakina, CEO & CSO, IKEA Retail Poland
Moderator:
Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director, PUBLICIS GROUPE POLAND
12:45
JAK INFORMACJA MOŻE STAĆ SIĘ SUPERMOCĄ W BRANŻY RETAIL
– USPRAWNIJ PROCESY, ZWIĘKSZ PRZYCHODY I WSPIERAJ ŚRODOWISKO
Krzysztof Sobiesiński, Principal Solutions Consultant, OPENTEXT
Tomasz Spłuszka, Principal Value Engineer, OPENTEXT
- usprawnienie procesów biznesowych, poprawa efektywności i obniżenie kosztów
- ułatwienie współpracy i komunikacji wewnątrz organizacji
- redukcja wykorzystania papieru i usprawnienie e-fakturowania i integracji z Krajowym Systemem e-Faktur
13:05
Sesja q&A
13:10
LUNCH I PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
OMNICOMMERCE
Moderator sesji:
Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA
14:10
CYFRYZACJA SPRZEDAŻY – DOKĄD ZMIERZAMY?
Rafał Wróblewski, Sales Director, NESTLE
- jak digitalizacja zmienia procesy sprzedażowe
- w jaki sposób wykorzystać AR w dotarciu do kupującego i konsumenta
- czy digitalizacja to konieczność czy sposób na budowanie przewagi konkurencyjnej
14:35 | Sesja Q&A
14:40
CROSS-BORDER RETAIL
Aleksandra Tomalska, Dyrektor ds. Retail, MODIVO
15:05 | Sesja Q&A
15:10
OBRONA MARŻY W OBLICZU PRESJI CENOWEJ I PROMOCYJNEJ – CASE STUDY BALAGAN STUDIO
Magdalena Kulesza, Managing Director, BALAGAN STUDIO
- obrona marży w dobie zwiększonego kalendarza promocji
- strategie cenowe w obliczu kryzysu
- budowanie strategii asortymentowej w obliczu oczekiwań Klienta dot. promocji vs rosnące koszty w wyniku inflacji, na przykładzie marki Balagan studio
15:35 | Sesja Q&A
15:40
Przerwa na kawę
15:55
Jak firmy dziś walczą o portfele konsumentów?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Andrzej Popławski, Head of Commercial, ŻABKA NANO
Mirosław Wawryszczuk, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu, STOKROTKA
Ilona Nowińska, Dyrektor ds. Rozwoju Rynków Eksportowych, ARLEN
Ewelina Górniak, Sales Director, PANDORA
Moderator:
Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA
- renesans marki własnej
- marketplace
- focus na personalizację
- program lojalnościowy
- niska cena
16:45
RENTOWNY
E-COMMERCE
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
MARKETPLACE
14:10
JAK ZBUDOWAĆ ODPOWIEDNIĄ STRATEGIĘ WEJŚCIA NA RYNEK MARKETPLACE? – DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:
Łukasz Kuczkowski, Head of Digital Commerce Strategy PC Europe & ANZ, UNILEVER
Katarzyna Wronka, Kierownik Klientów E-commerce, LOTTE WEDEL
Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu, ERLI
Paweł Kosturek, Dyrektor Ecommerce, JANACHOWSKA.PL
Natalia Wieczorek, Sales Manager, PRZELEWY24
Moderator:
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
WZROSTY SPRZEDAŻY
15:00
JAK GENERATIVE AI ZWIĘKSZA PRZYCHODY I MINIMALIZUJE KOSZTY?
Maja Schaefer, CEO, ZOWIE
15:20 | Sesja Q&A
15:25
JAK ZMIENIAĆ ZACHOWANIA ZAKUPOWE KLIENTÓW I STEROWAĆ POPYTEM, ABY ZWIĘKSZAĆ RETENCJĘ?
Andrzej Wierzchoń, Head of e-Commerce Department, OCEANIC
15:50 | Sesja Q&A
15:55
Przerwa na kawę
16:05
KONWERSJA W OMNICHANNEL: JAKI WPŁYW NA KONWERSJĘ MA PRZEŁĄCZANIE SIĘ MIĘDZY KANAŁAMI?
Wojciech Zięba, Dyrektor E-commerce, DECATHLON
16:30 | Sesja Q&A
16:35
Jak utrzymać wzrost sprzedaży i przekonać klientów, że najlepszą odpowiedzią na kryzys będzie kupowanie online? – DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:
Jakub Gierszyński, Prezes Zarządu, Melissa
Karol Zych,
E-commerce Director, CALZEDONIA
Marcin Mielniczuk,
Dyrektor e-Commerce, EZEBRA
Magdalena Wiśniewska, Dyrektor Pionu Wdrażania Innowacji, BRICOMARCHE
Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, eurocash.pl, GRUPA EUROCASH
Moderator:
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
17:15
MARKETING:
ZMIANY W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW
Marcin Kubik, Partner, Head of Growth, WHITES
14:10
Czy sztuka może wpływać na lojalność klienta?
Case study cyklicznej kolekcji EVIVA L’ARTE w marce Medicine
Ewelina Bajołek-Stępień, Marketing Manager, MEDICINE/BRANDBQ
Karolina Tomczyk, Dyrektor Marketingu, MEDICINE/BRANDBQ
14:35 | Sesja Q&A
14:40
W jaki sposób sieci handlowe i marki w całej Europie reagują na zmiany zachowań swoich konsumentów
Robert Biegaj, Country Manager, OFFERISTA POLSKA
- cyfrowa aktywizacja kupujących w dobie redukcji wydatków na druk
- działania promocyjne w procesie transformacji cyfrowej
15:00 | Sesja Q&A
15:05
Jak dziś zmienić i dopasować strategię marketingową do potrzeb rynku
Katarzyna Wyszyńska, Niezależny ekspert
- czym się wyróżnić w komunikacji do klienta?
- przeniesienie komunikacji z tradycyjnych nośników do digitala
15:30 | Sesja Q&A
15:30
Przerwa na kawę
15:55
Zmiana nastrojów zakupowych
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Artur Gajewski, Chief Marketing, R&D and Quality Officer, Board Member, FOODWELL
Jakub Leszczyński, Growth Marketing Director, X-KOM
Dominik Olejko, Regional Customer Insights & Engagement Manager, H&M
Tomasz Matonóg, Head of Omnichannel, INTERSPORT
Moderator:
Marcin Kubik, Partner, Head of Growth, WHITES
- jak dziś dopasować oferty do klienta który kupuje mniej, inaczej i co innego?
- deal & quality &low price hunters – jak dopasować ofertę do różnych grup konsumenckich i czy te różne oczekiwania możemy pogodzić w jednej ofercie?
- rozładowanie stocków, utrzymanie wysokiej marży a rentowność organizacji
16:35
Drivery decyzyji zakupowych – czy nadal aktualne?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Marta Strzyżewska, Marketing & eCommerce Director, FRISCO
Agnieszka Radawiec, Chief Marketing and Digital Officer, OBI
Sylwia Wojda, Marketing Director Wólczanka & Bytom, VRG
Dariusz Urban, Dyrektor Działu E-commerce, W.KRUK
Krzysztof Bialkowski, Director Regional Marketing, ZALANDO
Moderatorka:
Anna Korolczuk, Head of Sales, Omnichannel GOOGLE
- niska cena
- stosunek ceny do jakości
- szeroki wybór produktów
17:15
LOGISTYKA:
W POSZUKIWANIU OSZCZĘDNOŚCI
Adam Sobolewski, Co-Founder E-Commerce Logistics Experts Association, autor bloga LOGISTYKAPOPROSTU.PL
14:10
Jak poprawić wydajność w logistyce oferując pracę na godziny?
Karol Robaczewski, Chief of Manufacturing and fulfillment, X-KOM
14:35 | Sesja Q&A
14:40
Czy wiesz gdzie szukać logistyki w swoim sklepie i jak ją optymalizować?
Natalia Rychel-Skolik, Supply Chain Design Director, AUCHAN
- co ma logistyka do sklepu i gdzie jej w nim szukać: procesy sklepowe, obszary fizyczne w sklepie, procesy wspierające
- jak się zabrać za poszukiwanie możliwych oszczędności – podejście projektowe
- jak monitorować procesy – bieżące operacje
15:05 | Sesja Q&A
15:10
Planowanie i optymalizacja zapasów w E-COMMERCE jako podstawa właściwego serwisu klienta i efektywności kosztowej
Wiesław Majewski, Supply Chain Retail i eCommerce, Właściciel WM Projekt, Doradca zarządu, DR.MAX
15:35 | Sesja Q&A
15:40
Przerwa na kawę
15:55
Jak zoptymalizować koszty dostaw?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Wojciech Gondek, Supply Chain & Logistics Director, CASTORAMA
Sebastian Sołtys, Wiceprezes, LPP LOGISTICS
Karol Robaczewski, Chief of Manufacturing and fulfillment,
X-KOM
Moderatorka:
Marta Cudziło, Kierownik Grupy Badawczej Logistyka, Z-ca Dyrektora Centrum Logistyki i Nowoczesnych Technologii, ŁUKASIEWICZ – POZNAŃSKI INSTYTUT TECHNOLOGICZNY
- system rozliczeń z kurierami
- stałe okienka dostaw – jak to wynagrodzić klientowi?
- koszty zatrudnienia
- koszty magazynów i infrastruktury logistycznej
- koszty opakowań