Retail Challenge 2024

V FORUM
LIDERÓW HANDLU
OFF- & ON-LINE

27-28 września 2023 r. | Warszawa

10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego w dobie kryzysu

PROGRAM FORUM

2 dzień, 28 września 2023 r.

Schemat forum

1 dzień forum 27 września 2023 r.

SESJA PLENARNA | STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU | RETAIL INTELLIGENCE

Problem Solving Zone
SESJE RÓWNOLEGŁE

Omnicommerce

RENTOWNY
E-COMMERCE

DIGITALIZACJA
W RETAILU

MARKETING:
DANE, MARKA, OMNIBUS

OPTYMALIZACJE:
OPERACJE & KOSZTY

2 dzień forum 2 dzień, 28 września 2023 r.

SESJA PLENARNA | STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU

SESJE RÓWNOLEGŁE

OMNICOMMERCE

RENTOWNY
E-COMMERCE

MARKETING:
ZMIANY W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW

LOGISTYKA:
W POSZUKIWANIU OSZCZĘDNOŚCI

}

7:45

REJESTRACJA

}

8:45

PRZYWITANIE GOŚCI, OTWARCIE FORUM


Anna Banaś, Managing Director, BRAVE


Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director, BRAVE

SESJA PLENARNA

Moderator sesji:

Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director,  PUBLICIS GROUPE POLAND

STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU

}

9:00

Jaka jest przyszłość formatów na rynku? Czego oczekuje konsument i gdzie kupuje? – dyskusja panelowa

Paneliści:


Witold Baran, Vice President, Commercial Director, Dyrektor Działu Zakupów, NETTO POLSKA


Pedro Martinho, Członek Zarządu GRUPY EUROCASH, EUROCASH SIECI PARTNERSKIE


Marcin Barański, General Manager, Board Member, VOX CAPITAL GROUP


Moderator:

Krzysztof Łuczak, współzałożyciel, Wiceprezes, GRUPA BLIX

 

  • czy  hipermarkety odchodzą do lamusa, a przyszłość to dyskonty?
  • jaką rolę na rynku odgrywają obecnie sieci convenience?
  • show room? Scan & go?
  • rosnąca popularność retail park v. duże centra handlowe
}

9:50

MARKETPLACE OD PODSTAW: STRATEGIA, REALIZACJA, WYZWANIA
– FIRESIDE CHAT

Gość:

Łukasz Wójcik, Head of Marketplace, BRW

Moderator:

Jakub Królikowski, Poland & CEE Lead, MIRAKL

}

10:10

Sesja q&A

}

10:15

Jaka jest przyszłość rynku retailowego w Polsce?
– fireside chat

Gość:

Robert Rękas, Prezes Zarządu, LEWIATAN HOLDING

Moderator:

Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director,  PUBLICIS GROUPE POLAND

  • kluczowe elementy wpływające na zmiany i jak rynek powinien się dopasować?
}

10:45

Przerwa na kawę

}

11:00

Leadership by women w retailu
– dyskusja panelowa

Paneliści:


Katarzyna Kosel, People & Culture Director, Członek Zarządu, MAKRO CASH & CARRY POLSKA


Anna Heimberger, Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, CEO, BATEAU POLSKA


Anna Podkowińska-Tretyn, Chief International Business Officer, EVERLI


Monika Kolaszyńska, CEO, SUPER-PHARM


Marcin Barański, General Manager, Board Member, VOX CAPITAL GROUP

Moderator:


Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA

  • czym przywództwo kobiet różni się od męskiego?
  • możliwości, wyzwania, wpływ na biznes
}

11:50

SENSITIVITY – JAK ZOSTAĆ PRAWDZIWYM PARTNEREM SWOJEGO KLIENTA?


Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK

}

12:10

Sesja q&A

}

12:15

DO WE STILL HAVE AN EMPLOYEE’S MARKET – WILL THE CRISIS REMODEL IT INTO AN EMPLOYER’S MARKET? – FIRESIDE CHAT

Gość:

Marina Dubakina, CEO & CSO, IKEA Retail Poland

Moderator:

Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director,  PUBLICIS GROUPE POLAND

}

12:45

JAK INFORMACJA MOŻE STAĆ SIĘ SUPERMOCĄ W BRANŻY RETAIL
– USPRAWNIJ PROCESY, ZWIĘKSZ PRZYCHODY I WSPIERAJ ŚRODOWISKO


Krzysztof Sobiesiński, Principal Solutions Consultant, OPENTEXT


Tomasz Spłuszka, Principal Value Engineer, OPENTEXT

  • usprawnienie procesów biznesowych, poprawa efektywności i obniżenie kosztów
  • ułatwienie współpracy i komunikacji wewnątrz organizacji
  • redukcja wykorzystania papieru i usprawnienie e-fakturowania i integracji z Krajowym Systemem e-Faktur
}

13:05

Sesja q&A

}

13:10

LUNCH I PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE


OMNICOMMERCE

Moderator sesji:


Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA

}

14:10

CYFRYZACJA SPRZEDAŻY – DOKĄD ZMIERZAMY?

Rafał Wróblewski, Sales Director, NESTLE

  • jak digitalizacja zmienia procesy sprzedażowe
  • w jaki sposób wykorzystać AR w dotarciu do kupującego i konsumenta
  • czy digitalizacja to konieczność czy sposób na budowanie przewagi konkurencyjnej
}

14:35 | Sesja Q&A

}

14:40

CROSS-BORDER RETAIL

Aleksandra Tomalska, Dyrektor ds. Retail, MODIVO

}

15:05 | Sesja Q&A

}

15:10

OBRONA MARŻY W OBLICZU PRESJI CENOWEJ I PROMOCYJNEJ – CASE STUDY BALAGAN STUDIO

Magdalena Kulesza, Managing Director, BALAGAN STUDIO

  • obrona marży w dobie zwiększonego kalendarza promocji
  • strategie cenowe w obliczu kryzysu
  • budowanie strategii asortymentowej w obliczu oczekiwań Klienta dot. promocji vs rosnące koszty w wyniku inflacji, na przykładzie marki Balagan studio
}

15:35 | Sesja Q&A

}

15:40

Przerwa na kawę

}

15:55

Jak firmy dziś walczą o portfele konsumentów?
– dyskusja panelowa

Paneliści:

Mirosław Wawryszczuk, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu, STOKROTKA

Ilona Nowińska, Dyrektor ds. Rozwoju Rynków Eksportowych, ARLEN

Ewelina Górniak, Sales Director, PANDORA

Moderator:

Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA

  • renesans marki własnej
  • marketplace
  • focus na personalizację
  • program lojalnościowy
  • niska cena
}

16:45

Zakończenie forum

RENTOWNY
E-COMMERCE

Moderator sesji:


Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP


MARKETPLACE

}

14:10

JAK ZBUDOWAĆ ODPOWIEDNIĄ STRATEGIĘ WEJŚCIA NA RYNEK MARKETPLACE? – DYSKUSJA PANELOWA

Paneliści:

Łukasz Kuczkowski, Head of Digital Commerce Strategy PC Europe & ANZ, UNILEVER

Katarzyna Wronka, Kierownik Klientów E-commerce, LOTTE WEDEL

Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu, ERLI

Paweł Kosturek, Dyrektor Ecommerce, JANACHOWSKA.PL

Natalia Wieczorek, Sales Manager, PRZELEWY24

Moderator:


Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP


WZROSTY SPRZEDAŻY

}

15:00

JAK GENERATIVE AI ZWIĘKSZA PRZYCHODY I MINIMALIZUJE KOSZTY?


Maja Schaefer, CEO, ZOWIE

}

15:20 | Sesja Q&A

}

15:25

E-COMMERCE DZIŚ TO POGOŃ ZA INNOWACJĄ, CZY UCIECZKA PRZED KRYZYSEM?

Andrzej Wierzchoń, Head of e-Commerce Department, OCEANIC

}

15:50 | Sesja Q&A

}

15:55

Przerwa na kawę

}

16:05

KONWERSJA W OMNICHANNEL: JAKI WPŁYW NA KONWERSJĘ MA PRZEŁĄCZANIE SIĘ MIĘDZY KANAŁAMI?

Wojciech Zięba, Dyrektor E-commerce, DECATHLON

}

16:30 | Sesja Q&A

}

16:35

Jak utrzymać wzrost sprzedaży i przekonać klientów, że najlepszą odpowiedzią na kryzys będzie kupowanie online? – DYSKUSJA PANELOWA

Paneliści:

Jakub Gierszyński, Prezes Zarządu, Melissa


Karol Zych,
E-commerce Director, CALZEDONIA


Marcin Mielniczuk,
Dyrektor e-Commerce, EZEBRA


Magdalena Wiśniewska, Dyrektor Pionu Wdrażania Innowacji, BRICOMARCHE


Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, eurocash.pl, GRUPA EUROCASH

Moderator:


Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP


}

17:15

Zakończenie forum

MARKETING:
ZMIANY W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW

Moderator sesji:


Marcin Kubik, Partner, Head of Growth, WHITES

}

14:10

Czy sztuka może wpływać na lojalność klienta?
Case study cyklicznej kolekcji EVIVA L’ARTE w marce Medicine

Ewelina Bajołek-Stępień, Marketing Manager, MEDICINE/BRANDBQ

Karolina Tomczyk, Dyrektor Marketingu, MEDICINE/BRANDBQ

}

14:35 | Sesja Q&A

}

14:40

W jaki sposób sieci handlowe i marki w całej Europie reagują na zmiany zachowań swoich konsumentów

Robert Biegaj, Country Manager, OFFERISTA POLSKA

 

  • cyfrowa aktywizacja kupujących w dobie redukcji wydatków na druk
  • działania promocyjne w procesie transformacji cyfrowej
}

15:00 | Sesja Q&A

}

15:05

Jak dziś zmienić i dopasować strategię marketingową do potrzeb rynku

Katarzyna Wyszyńska, Niezależny ekspert

  • czym się wyróżnić w komunikacji do klienta?
  • przeniesienie komunikacji z tradycyjnych nośników do digitala
}

15:30 | Sesja Q&A

}

15:35

Przerwa na kawę

}

15:55

Zmiana nastrojów zakupowych
– dyskusja panelowa

Paneliści:

Artur Gajewski, Chief Marketing, R&D and Quality Officer, Board Member, FOODWELL

Jakub Leszczyński, Growth Marketing Director, X-KOM

Dominik Olejko, Regional Customer Insights & Engagement Manager, H&M

Tomasz Matonóg, Head of Omnichannel, INTERSPORT

Moderator:

Marcin Kubik, Partner, Head of Growth, WHITES

  • jak dziś dopasować oferty do klienta który kupuje mniej, inaczej i co innego?
  • deal & quality &low price hunters – jak dopasować ofertę do różnych grup konsumenckich i czy te różne oczekiwania możemy pogodzić w jednej ofercie?
  • rozładowanie stocków, utrzymanie wysokiej marży a rentowność organizacji
}

16:35

Drivery decyzyji zakupowych – czy nadal aktualne?
– dyskusja panelowa

Paneliści:

Marta Strzyżewska, Marketing & eCommerce Director, FRISCO

Agnieszka Radawiec, Chief Marketing and Digital Officer, OBI

Sylwia Wojda, Marketing Director Wólczanka & Bytom, VRG

Dariusz Urban, Dyrektor Działu E-commerce, W.KRUK

Krzysztof Bialkowski, Director Regional Marketing, ZALANDO

Moderatorka:

Anna Korolczuk, Head of Sales, Omnichannel GOOGLE

  • niska cena
  • stosunek ceny do jakości
  • szeroki wybór produktów
}

17:15

Zakończenie forum

LOGISTYKA:
W POSZUKIWANIU OSZCZĘDNOŚCI

Moderator sesji:


Adam Sobolewski, Co-Founder E-Commerce Logistics Experts Association, autor bloga LOGISTYKAPOPROSTU.PL

}

14:10

Jak poprawić wydajność w logistyce oferując pracę na godziny?

Karol Robaczewski, Chief of Manufacturing and fulfillment, X-KOM

}

14:35 | Sesja Q&A

}

14:40

Czy wiesz gdzie szukać logistyki w swoim sklepie i jak ją optymalizować?

Natalia Rychel-Skolik, Supply Chain Design Director, AUCHAN

  • co ma logistyka do sklepu i gdzie jej w nim szukać: procesy sklepowe, obszary fizyczne w sklepie, procesy wspierające
  • jak się zabrać za poszukiwanie możliwych oszczędności – podejście projektowe
  • jak monitorować procesy – bieżące operacje
}

15:05 | Sesja Q&A

}

15:10

Planowanie i optymalizacja zapasów w  E-COMMERCE jako podstawa właściwego serwisu klienta i efektywności kosztowej

Wiesław Majewski, Supply Chain Retail i eCommerce, Właściciel WM Projekt, Doradca zarządu, DR.MAX

}

15:35 | Sesja Q&A

}

15:40

Przerwa na kawę

}

15:55

Jak zoptymalizować koszty dostaw?
– dyskusja panelowa

Paneliści:

Wojciech Gondek, Supply Chain & Logistics Director, CASTORAMA

Sebastian Sołtys, Wiceprezes, LPP LOGISTICS

Karol Robaczewski, Chief of Manufacturing and fulfillment, 
X-KOM

Moderatorka:

Marta Cudziło, Kierownik Grupy Badawczej Logistyka, Z-ca Dyrektora Centrum Logistyki i Nowoczesnych Technologii, ŁUKASIEWICZ – POZNAŃSKI INSTYTUT TECHNOLOGICZNY

  • system rozliczeń z kurierami
  • stałe okienka dostaw – jak to wynagrodzić klientowi?
  • koszty zatrudnienia
  • koszty magazynów i infrastruktury logistycznej
  • koszty opakowań
}

16:40

Zakończenie forum