Retail Challenge 2024

V FORUM
LIDERÓW HANDLU
OFF- & ON-LINE

27-28 września 2023 r. | Warszawa

10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego w dobie kryzysu

PROGRAM FORUM

2 dzień, 28 września 2023 r.

Schemat forum

1 dzień forum 27 września 2023 r.

SESJA PLENARNA | STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU | RETAIL INTELLIGENCE

Problem Solving Zone
SESJE RÓWNOLEGŁE

Omnicommerce

RENTOWNY
E-COMMERCE

DIGITALIZACJA
W RETAILU

MARKETING:
DANE, MARKA, OMNIBUS

OPTYMALIZACJE:
OPERACJE & KOSZTY

2 dzień forum 2 dzień, 28 września 2023 r.

SESJA PLENARNA | STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU

SESJE RÓWNOLEGŁE

OMNICOMMERCE

RENTOWNY
E-COMMERCE

MARKETING:
ZMIANY W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW

LOGISTYKA:
W POSZUKIWANIU OSZCZĘDNOŚCI

}

7:45

REJESTRACJA

}

8:45

PRZYWITANIE GOŚCI, OTWARCIE FORUM


Anna Banaś, Managing Director, BRAVE


Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director, BRAVE

SESJA PLENARNA

Moderator sesji:

Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director,  PUBLICIS GROUPE POLAND

STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU

}

9:00

Jaka jest przyszłość formatów na rynku? Czego oczekuje konsument i gdzie kupuje? – dyskusja panelowa

Paneliści:


Witold Baran, Vice President, Commercial Director, Dyrektor Działu Zakupów, NETTO POLSKA


Pedro Martinho, Członek Zarządu GRUPY EUROCASH, EUROCASH SIECI PARTNERSKIE


Marcin Barański, General Manager, Board Member, VOX CAPITAL GROUP


Jakub Grzelak, Managing Director of Retail, CCC

Moderator:

Krzysztof Łuczak, współzałożyciel, Wiceprezes, GRUPA BLIX

 

  • czy  hipermarkety odchodzą do lamusa, a przyszłość to dyskonty?
  • jaką rolę na rynku odgrywają obecnie sieci convenience?
  • show room? Scan & go?
  • rosnąca popularność retail park v. duże centra handlowe
}

9:50

MARKETPLACE OD PODSTAW: STRATEGIA, REALIZACJA, WYZWANIA
– FIRESIDE CHAT

Gość:

Łukasz Wójcik, Head of Marketplace, BRW

Moderator:

Jakub Królikowski, Poland & CEE Lead, MIRAKL

}

10:10

Sesja q&A

}

10:15

Jaka jest przyszłość rynku retailowego w Polsce?
– fireside chat

Gość:

Robert Rękas, Prezes Zarządu, LEWIATAN HOLDING

Moderator:

Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director,  PUBLICIS GROUPE POLAND

  • kluczowe elementy wpływające na zmiany i jak rynek powinien się dopasować?
}

10:45

Przerwa na kawę

}

11:00

Leadership by women w retailu
– dyskusja panelowa

Paneliści:


Katarzyna Kosel, People & Culture Director, Członek Zarządu, MAKRO CASH & CARRY POLSKA


Anna Heimberger, Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, CEO, BATEAU POLSKA


Anna Podkowińska-Tretyn, Chief International Business Officer, EVERLI


Monika Kolaszyńska, CEO, SUPER-PHARM


Marcin Barański, General Manager, Board Member, VOX CAPITAL GROUP

Moderator:


Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA

  • czym przywództwo kobiet różni się od męskiego?
  • możliwości, wyzwania, wpływ na biznes
}

11:50

SENSITIVITY – JAK ZOSTAĆ PRAWDZIWYM PARTNEREM SWOJEGO KLIENTA?


Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK

}

12:10

Sesja q&A

}

12:15

DO WE STILL HAVE AN EMPLOYEE’S MARKET – WILL THE CRISIS REMODEL IT INTO AN EMPLOYER’S MARKET? – FIRESIDE CHAT

Gość:

Marina Dubakina, CEO & CSO, IKEA Retail Poland

Moderator:

Paweł Wojciechowski, Integrated Commerce Director,  PUBLICIS GROUPE POLAND

}

12:45

JAK INFORMACJA MOŻE STAĆ SIĘ SUPERMOCĄ W BRANŻY RETAIL
– USPRAWNIJ PROCESY, ZWIĘKSZ PRZYCHODY I WSPIERAJ ŚRODOWISKO


Krzysztof Sobiesiński, Principal Solutions Consultant, OPENTEXT


Tomasz Spłuszka, Principal Value Engineer, OPENTEXT

  • usprawnienie procesów biznesowych, poprawa efektywności i obniżenie kosztów
  • ułatwienie współpracy i komunikacji wewnątrz organizacji
  • redukcja wykorzystania papieru i usprawnienie e-fakturowania i integracji z Krajowym Systemem e-Faktur
}

13:05

Sesja q&A

}

13:10

LUNCH I PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE


OMNICOMMERCE

Moderator sesji:


Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA

}

14:10

CYFRYZACJA SPRZEDAŻY – DOKĄD ZMIERZAMY?

Rafał Wróblewski, Sales Director, NESTLE

  • jak digitalizacja zmienia procesy sprzedażowe
  • w jaki sposób wykorzystać AR w dotarciu do kupującego i konsumenta
  • czy digitalizacja to konieczność czy sposób na budowanie przewagi konkurencyjnej
}

14:35 | Sesja Q&A

}

14:40

CROSS-BORDER RETAIL

Aleksandra Tomalska, Dyrektor ds. Retail, MODIVO

}

15:05 | Sesja Q&A

}

15:10

OBRONA MARŻY W OBLICZU PRESJI CENOWEJ I PROMOCYJNEJ – CASE STUDY BALAGAN STUDIO

Magdalena Kulesza, Managing Director, BALAGAN STUDIO

  • obrona marży w dobie zwiększonego kalendarza promocji
  • strategie cenowe w obliczu kryzysu
  • budowanie strategii asortymentowej w obliczu oczekiwań Klienta dot. promocji vs rosnące koszty w wyniku inflacji, na przykładzie marki Balagan studio
}

15:35 | Sesja Q&A

}

15:40

Przerwa na kawę

}

15:55

Jak firmy dziś walczą o portfele konsumentów?
– dyskusja panelowa

Paneliści:

Andrzej Popławski, Head of Commercial, ŻABKA NANO

Mirosław Wawryszczuk, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu, STOKROTKA

Ilona Nowińska, Dyrektor ds. Rozwoju Rynków Eksportowych, ARLEN

Ewelina Górniak, Sales Director, PANDORA

Moderator:

Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA

  • renesans marki własnej
  • marketplace
  • focus na personalizację
  • program lojalnościowy
  • niska cena
}

16:45

Zakończenie forum

RENTOWNY
E-COMMERCE

Moderator sesji:


Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP


MARKETPLACE

}

14:10

JAK ZBUDOWAĆ ODPOWIEDNIĄ STRATEGIĘ WEJŚCIA NA RYNEK MARKETPLACE? – DYSKUSJA PANELOWA

Paneliści:

Łukasz Kuczkowski, Head of Digital Commerce Strategy PC Europe & ANZ, UNILEVER

Katarzyna Wronka, Kierownik Klientów E-commerce, LOTTE WEDEL

Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu, ERLI

Paweł Kosturek, Dyrektor Ecommerce, JANACHOWSKA.PL

Natalia Wieczorek, Sales Manager, PRZELEWY24

Moderator:


Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP


WZROSTY SPRZEDAŻY

}

15:00

JAK GENERATIVE AI ZWIĘKSZA PRZYCHODY I MINIMALIZUJE KOSZTY?


Maja Schaefer, CEO, ZOWIE

}

15:20 | Sesja Q&A

}

15:25

JAK ZMIENIAĆ ZACHOWANIA ZAKUPOWE KLIENTÓW I STEROWAĆ POPYTEM, ABY ZWIĘKSZAĆ RETENCJĘ?

Andrzej Wierzchoń, Head of e-Commerce Department, OCEANIC

}

15:50 | Sesja Q&A

}

15:55

Przerwa na kawę

}

16:05

KONWERSJA W OMNICHANNEL: JAKI WPŁYW NA KONWERSJĘ MA PRZEŁĄCZANIE SIĘ MIĘDZY KANAŁAMI?

Wojciech Zięba, Dyrektor E-commerce, DECATHLON

}

16:30 | Sesja Q&A

}

16:35

Jak utrzymać wzrost sprzedaży i przekonać klientów, że najlepszą odpowiedzią na kryzys będzie kupowanie online? – DYSKUSJA PANELOWA

Paneliści:

Jakub Gierszyński, Prezes Zarządu, Melissa


Karol Zych,
E-commerce Director, CALZEDONIA


Marcin Mielniczuk,
Dyrektor e-Commerce, EZEBRA


Magdalena Wiśniewska, Dyrektor Pionu Wdrażania Innowacji, BRICOMARCHE


Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, eurocash.pl, GRUPA EUROCASH

Moderator:


Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP


}

17:15

Zakończenie forum

MARKETING:
ZMIANY W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW

Moderator sesji:


Marcin Kubik, Partner, Head of Growth, WHITES

}

14:10

Czy sztuka może wpływać na lojalność klienta?
Case study cyklicznej kolekcji EVIVA L’ARTE w marce Medicine

Ewelina Bajołek-Stępień, Marketing Manager, MEDICINE/BRANDBQ

Karolina Tomczyk, Dyrektor Marketingu, MEDICINE/BRANDBQ

}

14:35 | Sesja Q&A

}

14:40

W jaki sposób sieci handlowe i marki w całej Europie reagują na zmiany zachowań swoich konsumentów

Robert Biegaj, Country Manager, OFFERISTA POLSKA

 

  • cyfrowa aktywizacja kupujących w dobie redukcji wydatków na druk
  • działania promocyjne w procesie transformacji cyfrowej
}

15:00 | Sesja Q&A

}

15:05

Jak dziś zmienić i dopasować strategię marketingową do potrzeb rynku

Katarzyna Wyszyńska, Niezależny ekspert

  • czym się wyróżnić w komunikacji do klienta?
  • przeniesienie komunikacji z tradycyjnych nośników do digitala
}

15:30 | Sesja Q&A

}

15:30

Przerwa na kawę

}

15:55

Zmiana nastrojów zakupowych
– dyskusja panelowa

Paneliści:

Artur Gajewski, Chief Marketing, R&D and Quality Officer, Board Member, FOODWELL

Jakub Leszczyński, Growth Marketing Director, X-KOM

Dominik Olejko, Regional Customer Insights & Engagement Manager, H&M

Tomasz Matonóg, Head of Omnichannel, INTERSPORT

Moderator:

Marcin Kubik, Partner, Head of Growth, WHITES

  • jak dziś dopasować oferty do klienta który kupuje mniej, inaczej i co innego?
  • deal & quality &low price hunters – jak dopasować ofertę do różnych grup konsumenckich i czy te różne oczekiwania możemy pogodzić w jednej ofercie?
  • rozładowanie stocków, utrzymanie wysokiej marży a rentowność organizacji
}

16:35

Drivery decyzyji zakupowych – czy nadal aktualne?
– dyskusja panelowa

Paneliści:

Marta Strzyżewska, Marketing & eCommerce Director, FRISCO

Agnieszka Radawiec, Chief Marketing and Digital Officer, OBI

Sylwia Wojda, Marketing Director Wólczanka & Bytom, VRG

Dariusz Urban, Dyrektor Działu E-commerce, W.KRUK

Krzysztof Bialkowski, Director Regional Marketing, ZALANDO

Moderatorka:

Anna Korolczuk, Head of Sales, Omnichannel GOOGLE

  • niska cena
  • stosunek ceny do jakości
  • szeroki wybór produktów
}

17:15

Zakończenie forum

LOGISTYKA:
W POSZUKIWANIU OSZCZĘDNOŚCI

Moderator sesji:


Adam Sobolewski, Co-Founder E-Commerce Logistics Experts Association, autor bloga LOGISTYKAPOPROSTU.PL

}

14:10

Jak poprawić wydajność w logistyce oferując pracę na godziny?

Karol Robaczewski, Chief of Manufacturing and fulfillment, X-KOM

}

14:35 | Sesja Q&A

}

14:40

Czy wiesz gdzie szukać logistyki w swoim sklepie i jak ją optymalizować?

Natalia Rychel-Skolik, Supply Chain Design Director, AUCHAN

  • co ma logistyka do sklepu i gdzie jej w nim szukać: procesy sklepowe, obszary fizyczne w sklepie, procesy wspierające
  • jak się zabrać za poszukiwanie możliwych oszczędności – podejście projektowe
  • jak monitorować procesy – bieżące operacje
}

15:05 | Sesja Q&A

}

15:10

Planowanie i optymalizacja zapasów w  E-COMMERCE jako podstawa właściwego serwisu klienta i efektywności kosztowej

Wiesław Majewski, Supply Chain Retail i eCommerce, Właściciel WM Projekt, Doradca zarządu, DR.MAX

}

15:35 | Sesja Q&A

}

15:40

Przerwa na kawę

}

15:55

Jak zoptymalizować koszty dostaw?
– dyskusja panelowa

Paneliści:

Wojciech Gondek, Supply Chain & Logistics Director, CASTORAMA

Sebastian Sołtys, Wiceprezes, LPP LOGISTICS

Karol Robaczewski, Chief of Manufacturing and fulfillment, 
X-KOM

Moderatorka:

Marta Cudziło, Kierownik Grupy Badawczej Logistyka, Z-ca Dyrektora Centrum Logistyki i Nowoczesnych Technologii, ŁUKASIEWICZ – POZNAŃSKI INSTYTUT TECHNOLOGICZNY

  • system rozliczeń z kurierami
  • stałe okienka dostaw – jak to wynagrodzić klientowi?
  • koszty zatrudnienia
  • koszty magazynów i infrastruktury logistycznej
  • koszty opakowań
}

16:40

Zakończenie forum