PROGRAM FORUM
1 dzień, 27 września 2023 r.
9:00 - 14:00
SESJA PLENARNA
STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU
Trendy konsumenckie i rynkowe a rozwoj sektora retail – jak dziś na wyzwania rynku odpowiada sektor detaliczny? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT
Tomasz Waligórski, General Manager, INTERMARCHÉ
Tomasz Kwiatkiewicz, Prezes, YES
Mirosław Huczek, CEO, TEDI POLSKA
Grzegorz Rogaliński, CEO, EXORIGO UPOS
- kryzys: rozwój marek własnych
- inflacja: akcent na lojalizowanie klientów przy pomocy rozwiązań cyfrowych
- chroniczny brak czasu: inwestowanie w rozwiązania zwiększające wygodę konsumenta i oszczędzające jego czas
- zmiana zasobności portfela zakupowego Polaków: niższa marża i cena produktu
Lojalność klienta w świecie cyfrowym – fireside chat
Gość:
Andrzej Jackiewicz, CEO, MEDIAMARKTSATURN
Jak utrzymać bezpieczną sytuację finansową niezależnie od wahań rynkowych – dyskusja panelowa
Paneliści:
Marcin Kuś, Dyrektor Komercyjny CEE, Prezes Zarządu, BAHLSEN POLSKA
Pozostałych panelistów zaprezentujemy wkrótce
- bezpieczeństwo v. kryzys energetyczny i inflacyjny
- minimalizacja zakłóceń w łańcuchu dostaw
- zmniejszanie naszego śladu węglowego
RETAIL INTELLIGENCE
Używanie danych do podejmowania lepszych decyzji biznesowych
(oczekujemy na finalny temat)
Jacek Palec, CEO, FRISCO
Czy moja organizacja jest organizacją opartą na danych?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Janusz Płocica, Prezes Zarządu, VRG
Daniel Rogiński, GM CEE, ZALANDO
Jacek Palec, CEO, FRISCO
Cezary Giza, Ekspert Cyfryzacji Handlu
Moderator:
Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK
- poziom rozwoju polskich organizacji
- budowanie organizacji data-driven
- wąskie gardła transformacji
- data-driven vs AI
14:00
Lunch
14:45
PROBLEM SOLVING ZONE
– moderowane spotkania w mniejszych grupach skupione
na rozwiązaniu konkretnego zagadnienia
15:30
Przerwa na kawę i podział na sesje równoległe
OMNICOMMERCE
Siła świadomego pracownika w budowaniu najlepszych omnichannelowych doświadczeń zakupowych
Izabela Babińska, Head of Omnichannel, DECATHLON
Piotr Gardziński, Omnichannel Project Specialist, DECATHLON
Orkiestracja modelu omnichannelowgo
Prelegenta zaprezentujemy wkrótce
- jak połączyć i zautomatyzować różne funkcje wewnątrz firmy aby uzyskać efekt skali?
Jak przyciągnąć klienta do sklepu stacjonarnego?
Prelegenta zaprezentujemy wkrótce
- co możemy zaoferować klientowi poza towarem?
- doradztwo
- forma obsługi
Co klienta przyciąga dziś do sklepu stacjonarnego oprócz ceny i asortymentu? Czego klient dziś u nas szuka?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Konrad Jezierski, Omni Sales Director, Członek Zarządu, KOMFORT
Andrzej Sadecki, Country Sales Director, IKEA POLAND
Arkadiusz Brzostowski, Dyrektor ds. Sprzedaży, KAZAR GROUP
Marcin Zimnicki, Dyrektor Retail Technology Hub, Członek Zarządu, EXORIGO-UPOS
- kiedyś retail oferował lepsze doswiadczenie a e-commerce cenę – jak jest dziś?
- czy doświadczenie w sklepie przyciąga dziś klienta?
18:00-22:00
RENTOWNY
E-COMMERCE
Jak utrzymać wzrost sprzedaży i przekonać klientów, że najlepszą odpowiedzią na kryzys będzie kupowanie online?
Prelegenta zaprezentujemy wkrótce
Oczekujemy na temat
Kamil Bąkowski, Marketing & eCommerce Director, ŻABKA JUSH
Kreacje na TikToku które sprzedają. Na podstawie przykładów dużych marek które są obecne na TikToku
Case studies: Play, Biedronka, Żabka
Sebastian Szmigielski, Brand Partner Lead, TIK-TOK
- jak znaleźć trendy na tiktoku?
- jak budować kreacje do ecommerce?
W poszukiwaniu rentowności – co możemy zrobić, aby kanał e-commerce stał się rentowny?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Michał Przybysz, Chief Digital Officer,
E-commerce Director, Board Member, SUPER-PHARM
Maciej Stępień, Manager ds.
e-commerce, MEDICINE
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
- ograniczyć możliwość zwrotów
- wprowadzać opłaty za zwroty
- systemy zarządzania zapasami
18:00-22:00
DIGITALIZACJA
W RETAILU
Jak podnosić satysfakcję klienta dzięki rozwiązaniom digital
Prelegenta zaprezentujemy wkrótce
- skrócenie czasu obsługi: zamawiam w sklepie
Wirtualne łóżko w chmurze. Jak technologia i zrozumienie klienta pozwalają na innowacje w tradycyjnej branży?
Lucyna Michniewicz-Ślaska, CIO, VOX
Małgorzata Rusin, Product Discovery & Consumer Insights Manager, VOX
- trendy technologiczne i społeczne
- innowacje technologiczne jako elementy ekosystemu biznesowego
- nowe formaty retailowe
Chat OpenAI – rewolucja na rynku
Michał Russak, Director of IT, Member of Executive Committee, BRICOMAN POLSKA
Generative AI – rewolucja na rynku, która zmieni biznes?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Grzegorz Romaniuk, Director of e-Commerce & Omnichannel Systems Development, NEONET
Mikołaj Wezdecki, Head of Digital, LPP
Stanisław Karpiński, CIO, HOME AND YOU
18:00-22:00
MARKETING:
DANE, MARKA, OMNIBUS
Co zmieniła w działaniach promocyjnych dyrektywa Omnibus – pierwsze wnioski
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Marcin Poniatowski, Dyrektor ds. Marketingu, Członek Zarządu, LEWIATAN HOLDING
Pozostałych panelistów zaprezentujemy wkrótce
- klient śmieje się z „promocji”, które nie są promocjami
- everyday low prices – kierunek, w którym zmierzamy?
- strategie zmiany cen
Czy sztuka może wpływać na lojalność klienta?
Case study cyklicznej kolekcji Eviva‘arte w marce Medicine
Ewelina Bajołek- Stępień, Marketing Manager, MEDICINE/BRANDBQ
Karolina Tomczyk, Dyrektor Marketingu, MEDICINE/BRANDBQ
Pomiędzy światem usług a retailem, czyli czego możemy się od siebie uczyć budując doświadczenie Klienta
Marcin Charkiewicz, Dyrektor ds. Klienta, BRW
Nie zgaduj! Analizuj! Co może zyskać retailer wykorzystując własne dane
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Dariusz Jurgielewicz, Head of e-Commerce marketing automation & sale, LEROY MERLIN
Aleksandra Szabelska Kozioł, Director of Planning & Analytics, TATUUM
- moja promocja ma złe wyniki – dlaczego?
- dlaczego klient nie kupuje mojego produktu?
- MA, personalizacja danych
- Tworzenie profilu 360 klienta
18:00-22:00
OPTYMALIZACJE: OPERACJE
& KOSZTY
Jak dzięki technologii zmniejszyć koszty zwrotów?
Prelegenta zaprezentujemy wkrótce
Jak poprawić wydajność dzięki optymalizacji ustawienia produktów w magazynie?
Piotr Skobało, Dyrektor Operacyjny, COO, SELSEY
Jak nie wpaść w zaklęte koło optymalizacji kosztów i nie podciąć gałęzi na której siedzimy
Jarosław Raj, COO, Board Member, VOX CAPITAL GROUP
- aby w procesie optymalizacji kosztów nie pozybyć się kluczowych zasobów, które mogą nam pozwolić uzyskać przewagę konkurencyjną
Jak zoptymalizować procesy aby nie podążać za inflacją
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Karolina Szuba, COO, Board Member, SUPER-PHARM
Jakub Grzelak, Managing director of retail, CCC
Łukasz Olszewski, Dyrektor Działu Wsparcia Operacyjnego i Rozwoju, STOKROTKA
- od czego zacząć? które koszty optymalizujemy najpierw?
- automatyzacja obsługi klienta
- logistyka & zakupy i inwestycje
- rezygnacja z niektórych działań promocyjnych, wizerunkowych, w obszarze CSR
- koszty pracownicze