
V FORUM
LIDERÓW HANDLU
OFF- & ON-LINE
27-28 września 2023 r. | Warszawa
10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego w dobie kryzysu
PROGRAM FORUM
1 dzień, 27 września 2023 r.
Schemat forum
1 dzień forum 27 września 2023 r.
SESJA PLENARNA | STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU | RETAIL INTELLIGENCE
Problem Solving Zone
SESJE RÓWNOLEGŁE
Omnicommerce
RENTOWNY
E-COMMERCE
DIGITALIZACJA
W RETAILU
MARKETING:
DANE, MARKA, OMNIBUS
OPTYMALIZACJE:
OPERACJE & KOSZTY
2 dzień forum 2 dzień, 28 września 2023 r.
SESJA PLENARNA | STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU
SESJE RÓWNOLEGŁE
OMNICOMMERCE
RENTOWNY
E-COMMERCE
MARKETING:
ZMIANY W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW
LOGISTYKA:
W POSZUKIWANIU OSZCZĘDNOŚCI
7:45
REJESTRACJA
8:45
PRZYWITANIE GOŚCI, OTWARCIE FORUM
Anna Banaś, Managing Director, BRAVE
Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director, BRAVE
SESJA PLENARNA
Moderatorka sesji:
Dorota Bachman, Prezes, TUZWIERZAKI.PL, Współzałożycielka, FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU
STRATEGIE RETAILU W DOBIE KRYZYSU
9:00
Trendy konsumenckie i rynkowe a rozwój sektora retail – jak dziś na wyzwania rynku odpowiada sektor detaliczny?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu, INTERSPORT
Tomasz Waligórski, General Manager, INTERMARCHÉ
Tomasz Kwiatkiewicz, Prezes, YES
Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający, MAXI ZOO POLSKA
Grzegorz Rogaliński, CEO, EXORIGO-UPOS
Moderatorka:
Dorota Bachman, Prezes, TUZWIERZAKI.PL, Współzałożycielka, FUNDACJA KOBIETY E-BIZNESU
- kryzys: rozwój marek własnych
- inflacja: akcent na lojalizowanie klientów przy pomocy rozwiązań cyfrowych
- chroniczny brak czasu: inwestowanie w rozwiązania zwiększające wygodę konsumenta i oszczędzające jego czas
- zmiana zasobności portfela zakupowego Polaków: niższa marża i cena produktu
9:50
KLUCZOWE OBSZARY PŁATNOŚCI W OBLICZU OBECNYCH WYZWAŃ RYNKOWYCH
Przemysław Krenczyk, VP Business Development CEE, ADYEN
- jak pozyskać nowych klientów i zadbać o relacje z obecnymi?
- jak standaryzować procesy i optymalizować koszty?
- jak zadbać o bezpieczeństwo?
10:10
Sesja q&A
10:15
Jak utrzymać bezpieczną sytuację finansową niezależnie od wahań rynkowych – dyskusja panelowa
Paneliści:
Wojciech Wieroński, CFO, Członek Zarządu, OTCF
Maciej Włodarczyk, Prezes Zarządu, IGLOTEX
Łukasz Kierus, Prezes Zarządu, GLOSEL & CEO TANIAKSIAZKA.PL, BEE.PL
Krzysztof Kirow, Właściciel sklepów w sieci SPAR
Moderator:
Wojciech Marchlewski, Dyrektor Zarządzający ds. Finansowych, INDYKPOL
- bezpieczeństwo v. kryzys energetyczny i inflacyjny
- minimalizacja zakłóceń w łańcuchu dostaw
- zmniejszanie naszego śladu węglowego
11:00
Przerwa na kawę
RETAIL INTELLIGENCE
11:20
Praktyczne aspekty cyfryzacji czyli używanie danych do podejmowania lepszych decyzji biznesowych
CASE STUDY na przykładzie Frisco
Jacek Palec, CEO, FRISCO
11:45
Sesja Q&A
11:50
PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE GEN AI W BRANŻY RETAIL
Kuba Zajączkowski, Data & AI Advisor, GOOGLE CLOUD
Dagmara Olchowik, Principal Analytical Consultant, GOOGLE
12:10
Sesja Q&A
12:15
Czy moja organizacja jest organizacją opartą na danych?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Janusz Płocica, Prezes Zarządu, VRG
Daniel Rogiński, GM CEE, ZALANDO
Jacek Palec, CEO, FRISCO
Cezary Giza, Ekspert Cyfryzacji Handlu
Moderator:
Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK
- budowanie organizacji data-driven
- S&OP w organizacjach opartych na danych
- hiperpersonalizacja jednym z najpopularniejszych celów organizacji data-driven
- data-driven vs AI
13:05
Lunch
14:05
PROBLEM SOLVING ZONE
– moderowane spotkania w mniejszych grupach skupione
na rozwiązaniu konkretnego zagadnienia
ZRÓWNOWAŻONY MODEL PRODUKCJI
„OD POLA DO STOŁU”,
A JAKOŚĆ PRODUKTÓW
Paweł Nowak, CEO, GOODVALLEY
Zbigniew Wysocki, Dyrektor Marketingu GOODVALLEY, producenta marki DOLINA DOBRA
Warsztat poświęcony zrównoważonej produkcji – czym jest strategia „od pola do stołu”, jak się przekłada na końcową jakość produktów i dlaczego sieci oraz detaliści powinni oferować konsumentom produkty powstałe w modelu zrównoważonym. Czym jest system QAFP i czym się charakteryzuje i jakie są wymogi prawne i normy produkcyjne, produkty z certyfikatem QAFP.
SPECIFICS OF MARKETPLACE PAYMENTS, MONETIZATION, AND FRAUD PREVENTION
Guido Kuhring, Head of Sales DACH, Nordics & Eastern Europe,
MANGOPAY
Michal Pawlik, Vice-President of Business Development for Central and Eastern Europe, NETHONE
The percentage of online sales has accelerated significantly, with an increase in the share of e-commerce in total sales for both B2C and B2B companies. Marketplaces have gained a lot of attention in recent years and have become an increasingly popular way for e-retailers and e-commerce platforms to generate revenue. According to an e-commerce statistic, the online market will reach a growth of 6.5 trillion dollars by the end of 2023.
Marketplaces and platforms face a number of challenges when choosing their preferred payment infrastructure. This sharing economy business model requires a new approach to payments in order to offer both buyers and suppliers the best possible experience and to consider costs, security, regulatory compliance, and other key factors.
LEPSZY WZROST DZIĘKI DOSKONAŁOŚCI KOMERCYJNEJ, CZYLI JAK SOBIE PORADZIĆ Z AKTUALNYMI WYZWANIAMI W OBLICZU PANUJĄCYCH TRENDÓW
Michał Zimiński, Senior Director,
SIMON-KUCHER
Robert Pernak, Senior Manager, SIMON-KUCHER
3 trendy mające wpływ na działanie handlu detalicznego – inflacja, zmiany zachowań konsumentów oraz rozwój technologii. 8 wyzwań do zaadresowania po stronie komercyjnej. Mnogość sposobów na ich rozwiązanie.
Podczas warsztatu skupimy się na działaniach, które odpowiadają aktualnym problemom biznesowym.
Uczestnicy spotkania będą mieli wpływ na wybór trzech obszarów, o których będziemy dyskutować.
Warsztat będzie miał charakter interaktywny z ankietami na żywo (pytania otwarte lub zamknięte z wykorzystaniem kodów QR).
ELASTYCZNOŚĆ I ODPORNOŚĆ BIZNESOWA W E-COMMERCE: POSTAW NA COMPOSABLE COMMERCE!
Paweł Łancewicz, Business Architect, UNITY GROUP
Mateusz Skowron, Head of Delivery, UNITY GROUP
W czasach, w których „jedyną stałą jest zmiana”, Twoja firma musi być elastyczna. Zapraszamy na warsztaty, podczas których odkryjesz sekrety Composable Commerce i MACH – nowoczesnej architektury e-commerce, która daje Twojemu biznesowi supermoce przystosowywania się do niespodziewanych wyzwań.
UWAŻNY LIDER – JAK ZARZĄDZANIE ENERGIĄ WŁASNĄ WPŁYWA NA EFEKTYWNOŚĆ W ZESPOLE
Joanna Delbar, Właściciel, INSTYTUT JOANNY DELBAR
• czym jest energia własna, jak rozpoznać jej rozładowanie?
• jak prawidłowo planować zadania aby kończyć dzień z wysokim poziomem energii i nie zabierać pracy do domu?
• czym jest efektywność w kontekście biochemii organizmu i dlaczego trzeba od nowa napisać kodeks pracy?
14:50
Przerwa na kawę i podział na sesje równoległe
OMNICOMMERCE
Moderator sesji:
Maksymilian Litwinow, Dyrektor Zarządzający, REBEL MEDIA
15:10
CO POWINIEN ZROBIĆ RETAIL, ABY KLIENT KUPOWAŁ DALEJ STACJONARNIE?
Anna Kaminska, Członek Zarządu, GRUPA PSB HANDEL
- dostępność produktu i cena produktu w co inwestować?
15:35 | Sesja Q&A
15:40
36% RETAILERÓW ZAMIERZA ZWIĘKSZAĆ WYDATKI NA INWESTYCJE W TECHNOLOGIĘ
– PREMIERA RAPORTU RETAILTECH 2023
Anna Schabikowska, Członkini grupy Odpowiedzialny E-commerce IZBY GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ, Doradca Zarządu EXORIGO-UPOS
Marcin Zimnicki, Dyrektor Retail Technology Hub, Członek Zarządu, EXORIGO-UPOS
16:00 | Sesja Q&A
16:05
Siła świadomego pracownika w budowaniu najlepszych omnichannelowych doświadczeń zakupowych
Izabela Babińska, Head of Omnichannel, DECATHLON
Piotr Gardziński, Omnichannel Project Specialist, DECATHLON
16:30 | Sesja Q&A
16:35
SHOPPING EXPERIENCE 2.0 – BUDUJ ZAUFANIE KLIENTÓW DZIĘKI AUTOMATYCZNEJ PERSONALIZACJI
Andrzej Szylar, Head of Business Development / Adobe Solutions,
UNITY GROUP
Michał Kaczmarek, Leading Senior Account Executive Midmarket CX for CEE, ADOBE
16:55 | Sesja Q&A
17:00
17:15
Co klienta przyciąga dziś do sklepu stacjonarnego oprócz ceny i asortymentu? Czego klient dziś u nas szuka?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Wojciech Doniec, Dyrektor Operacyjny, KOMFORT
Andrzej Sadecki, Country Sales Director, IKEA POLAND
Arkadiusz Brzostowski, Dyrektor ds. Sprzedaży, KAZAR GROUP
Marcin Zimnicki, Dyrektor Retail Technology Hub, Członek Zarządu, EXORIGO-UPOS
Maciej Podwojski, Head of Sales CEE, PRIMARK
Moderator:
Maciej Czapiewski, Dyrektor ds. Nowych Technologii, MAGO
- kiedyś retail oferował lepsze doświadczenie a e-commerce cenę – jak jest dziś?
- czy doświadczenie w sklepie przyciąga dziś klienta?
17:55
18:00
LIVE COOKING
& MOBILNY BAR
oraz:

REBEL zapewni nam rozrywkę w postaci gier planszowych
20:00-20:45
Zapraszamy na koncert Marty Burdynowicz

22:00
I dnia forum
RENTOWNY
E-COMMERCE
Moderator sesji:
Jakub Gierszyński, Prezes Zarządu, Melissa
15:10
CZEGO DZIŚ OCZEKUJE KONSUMENT OD E-COMMERCU? TECHNOLOGII? WYGODY? PROMOCJI? BEZPIECZEŃSTWA?
– FIRESIDE CHAT
Gość:
Aleksandra Szol, Dyrektor E-commerce i Marketingu,
MODIVO & EOBUWIE
Moderator:
Jakub Gierszyński, Prezes Zarządu, Melissa
15:35
W CO POWINIEN INWESTOWAĆ E-COMMERCE W 2024 ROKU?
Borys Skraba, CEO, STRIX
15:55 | Sesja Q&A
16:00
WYZWANIE: NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ OPTYMALIZUJĄC DZIŚ KOSZTY W E-COMMERCE?
– DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:
Sebastian Watras, E-commerce and Digital Director, GRUPA PWN
Marcin Dotka, Head of E-commerce,
SYPIALNIAPLUS.PL
Piotr Chojnacki, Dyrektor Sprzedaży, YESModerator:
Jakub Gierszyński, Prezes Zarządu, Melissa
16:40
3 KROKI W KIERUNKU RENTOWNEGO E-COMMERCE
Przemysław Klich, Sales Director, ARVATO
- nowe rynki
- wielokanałość w e-commerce
- efektywna logistyka
17:00 | Sesja Q&A
17:05
Przerwa na kawę
17:15
Kreacje na TikToku które sprzedają. Na podstawie przykładów dużych marek które są obecne na TikToku
Case studies: Play, Biedronka, Żabka
Sebastian Szmigielski, Brand Partner Lead, TIK-TOK
- jak znaleźć trendy na tiktoku?
- jak budować kreacje do ecommerce?
17:40 | Sesja Q&A
17:45
W poszukiwaniu rentowności – co możemy zrobić, aby kanał e-commerce stał się rentowny?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Michał Przybysz, Chief Digital Officer,
E-commerce Director, Board Member, SUPER-PHARM
Maciej Stępień, Dyrektor ds. e-commerce, MEDICINE
Bartosz Ratajewski, Dyrektor Zarządzania i Rozwoju Empik.com, EMPIK GROUP
Sławomir Siergiejczyk, Dyrektor handlowy FMCG, BEE.PL, GLOSEL
Moderator:
Mateusz Dąbrowski, Head of Sales, RTB
- ograniczyć możliwość zwrotów
- wprowadzać opłaty za zwroty
- systemy zarządzania zapasami
18:25
Zakończenie sesji
18:00
LIVE COOKING
& MOBILNY BAR
oraz:

REBEL zapewni nam rozrywkę w postaci gier planszowych
20:00-20:45
Zapraszamy na koncert Marty Burdynowicz

22:00
I dnia forum
DIGITALIZACJA
W RETAILU
Moderatorka sesji:
Justyna Dziegieć, Global Digital Hub Director, SANDOZ
15:10
Wirtualne łóżko w chmurze. Jak technologia i zrozumienie klienta pozwalają na innowacje w tradycyjnej branży?
Lucyna Michniewicz-Ślaska, CIO, VOX CAPITAL GROUP
Małgorzata Rusin, Product Discovery & Consumer Insights Manager, VOX CAPITAL GROUP
- trendy technologiczne i społeczne
- innowacje technologiczne jako elementy ekosystemu biznesowego
- nowe formaty retailowe
15:35 | Sesja Q&A
15:40
TWOJA DROGA DO SUKCESU – OD DANYCH PRODUKTOWYCH DO CUSTOMER EXPERIENCE
Izabela Trelińska, Sales Director Poland and CEE Region, SYNDIGO
16:00 | Sesja Q&A
16:05
Chat OpenAI – rewolucja na rynku
Michał Russak, Director of IT, Member of Executive Committee, BRICOMAN POLSKA
16:30 | Sesja Q&A
16:35
JAK DIGITALIZCJA KOMUNIKACJI WPŁYWA NA EMPLOYEE EXPERIENCE
Wojciech Mrugalski, Head of Employee and Franchisee Communications, ŻABKA GROUP
17:00 | Sesja Q&A
17:05
17:15
Generative AI – rewolucja na rynku, która zmieni biznes?
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Grzegorz Romaniuk, Director of e-Commerce & Omnichannel Systems Development, NEONET
Mikołaj Wezdecki, Digitalisation Director, LPP
Stanisław Karpiński, CIO, HOME AND YOU
Maksymilian Szeliga, Digital Technology and Platforms Director, COCA-COLA HBC POLAND & BALTICS
Moderator:
Rafał Kudriawcew, Industry Head, Retail & Apps, GOOGLE
17:55
18:00
LIVE COOKING
& MOBILNY BAR
oraz:

REBEL zapewni nam rozrywkę w postaci gier planszowych
20:00-20:45
Zapraszamy na koncert Marty Burdynowicz

22:00
I dnia forum
MARKETING:
DANE, MARKA, OMNIBUS
Anna Heimberger, Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, CEO, BATEAU POLSKA
15:10
NAJWIĘKSZE BADANIE KONSUMENCKIE – CZYLI CO ALLEGRO WIE O SMART SHOPPERZE?
Dorota Dałek, Senior Media Strategist, Ad Strategy and Special Project Team, ALLEGRO.PL
Magdalena Milewska, Head of Ad Strategy & Special Projects, ALLEGRO.PL
15:35 | Sesja Q&A
15:40
PRELEKCJA ZAREZEROWANA DLA GROUPONE
16:00 | Sesja Q&A
16:05
Pomiędzy światem usług a retailem, czyli czego możemy się od siebie uczyć budując doświadczenie Klienta
Marcin Charkiewicz, Dyrektor ds. Klienta, BRW
16:30 | Sesja Q&A
16:35
NAJEM – ALTERNATYWA DLA TRADYCYJNEJ SPRZEDAŻY? O MODELU SUBSKRYPCYJNYM W E-COMMERCE ORAZ INNOWACYJNYM MULTIBOXIE DO WYNAJMU SPRZĘTU. CASE STUDY Z WDROŻENIA
Michał Czernek, B2B&B2C Business Lines Director, DIGITAL CARE GROUP
Rafał Tarnowski, Head of Revenue, Członek Zarządu, FAST WHITE CAT
16:55 | Sesja Q&A
17:00
17:15
Nie zgaduj! Analizuj! Co może zyskać retailer wykorzystując własne dane
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Dariusz Jurgielewicz, Head of E-commerce Marketing Automation & Sale, LEROY MERLIN
Aleksandra Szabelska-Kozioł, Senior Director, Business Planning and Analysis EMEA, LOVISA
Łukasz Bańkowski, Senior Enterprise Manager, ADFORM
Krzysztof Andrzejczak, Group Advertising Sales, & Growth Director, ALLEGRO
Moderatorka:
Anna Heimberger, Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, CEO, BATEAU POLSKA
- moja promocja ma złe wyniki – dlaczego?
- dlaczego klient nie kupuje mojego produktu?
- MA, personalizacja danych
- Tworzenie profilu 360 klienta
17:55
Co zmieniła w działaniach promocyjnych dyrektywa Omnibus – pierwsze wnioski
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Łukasz Kierus, Prezes Zarządu, GLOSEL & CEO
TANIAKSIAZKA.PL, BEE.PL
Paula Flis, Head of Online Sales,
MAKRO CASH AND CARRY POLSKA
Maciej Ptaszyński, Prezes, POLSKA IZBA HANDLU
Moderatorka:
Anna Heimberger, Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu, CEO, BATEAU POLSKA
- klient śmieje się z „promocji”, które nie są promocjami
- everyday low prices – kierunek, w którym zmierzamy?
- strategie zmiany cen
18:35
18:00
LIVE COOKING
& MOBILNY BAR
oraz:

REBEL zapewni nam rozrywkę w postaci gier planszowych
20:00-20:45
Zapraszamy na koncert Marty Burdynowicz

22:00
I dnia forum
OPTYMALIZACJE: OPERACJE
& KOSZTY
Moderatorka sesji:
Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna, HANDEL
15:10
Jak poprawić wydajność dzięki optymalizacji ustawienia produktów w magazynie?
Piotr Skobało, Dyrektor Operacyjny, COO, SELSEY
15:40 | Sesja Q&A
15:45
Jak poprawić efektywność operacji – case studies
Robert Janiszewski, Architekt Biznesowy, CEO, r2
- elogistyka, czyli -70% pracochłonności w operacjach mniej
- cyfrowe HR, możliwe! Obniżają koszty operacyjne i uruchamiają nowe strumienie przychodów
- portal dostawcy, samodzielne realizowanie procesów przez dostawców redukuje „moją” pracochłonność
16:10 | Sesja Q&A
16:15
Jak nie wpaść w zaklęte koło optymalizacji kosztów i nie podciąć gałęzi na której siedzimy
Jarosław Raj, COO, Board Member, VOX CAPITAL GROUP
- aby w procesie optymalizacji kosztów nie pozbyć się kluczowych zasobów, które mogą nam pozwolić uzyskać przewagę konkurencyjną
16:40 | Sesja Q&A
16:45
Przerwa na kawę
17:15
Jak zoptymalizować procesy aby nie podążać za inflacją
– dyskusja panelowa
Paneliści:
Karolina Szuba, COO, Board Member, SUPER-PHARM
Jakub Grzelak, Managing Director of Retail, CCC
Łukasz Olszewski, Dyrektor Działu Wsparcia Operacyjnego i Rozwoju, STOKROTKA
Agnieszka Światły, Managing Director, Retail Division Poland, DIEBOLD NIXDORF
Moderatorka:
Michalina Szczepańska, Redaktor Naczelna, HANDEL
- od czego zacząć? które koszty optymalizujemy najpierw?
- automatyzacja obsługi klienta
- logistyka & zakupy i inwestycje
- rezygnacja z niektórych działań promocyjnych, wizerunkowych, w obszarze CSR
- koszty pracownicze
18:05
18:00
LIVE COOKING
& MOBILNY BAR
oraz:

REBEL zapewni nam rozrywkę w postaci gier planszowych
18:00
LIVE COOKING & MOBILNY BAR oraz:
20:00-20:45
Zapraszamy na koncert Marty Burdynowicz

Zwyciężczyni 12. edycji programu „The Voice of Poland” (drużyna Justyny Steczkowskiej). Aktorka teatralna, Solistka wielu koncertów musicalowych i rozrywkowych na terenie całej Polski, Finalistka 21. edycji festiwalu „Pamiętajmy o Osieckiej”, Jurorka obydwu edycji programu rozrywkowego „Śpiewamy Razem: All Together Now”.