
VII FORUM LIDERÓW HANDLU OFF- & ON-LINE
„back to detail” is retail
– w poszukiwaniu rentowności
24-25 września 2025 r.
Hotel Arche Krakowska, Aleja Krakowska 237/U1, Warszawa

PROPOZYCJE PROGRAMOWE
SESJA STRATEGIE:
Jak geopolityka wpływa na polskie firmy – jak będzie wyglądał świat biznesu po zakończeniu wojny w Ukrainie i w kontekście wojny cenowej z USA? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Maciej Herman, CEO, LOTTE WEDEL
Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK SPECJAŁ
- geopolityczna „roszada” a jej wpływ na gospodarkę i konkurencyjność
- możliwości związane z odbudową Ukrainy po konflikcie
- handel UE-USA – jak cła mogą wpłynąć na polski biznes
- próba prognozy, w którym kierunku będzie szedł rynek i konsument w świetle rosnącej niepewności co do rozwoju sytuacji geopolitycznej i zmieniających się wskaźników
RENTOWNOŚĆ RETAILU W POLSCE– dyskusja panelowa
Paneliści:
Robert Rękas, CEO, LEWIATAN HOLDING, Członek Rady Polskiej Izby Handlu
Wojciech Buczkowski, CEO, KOMPUTRONIK
Adam Kołodziejczyk, CEO, NATURA
Paweł Wardziński, Dyrektor Generalny, INTERMARCHE
Bartosz Łuczak, Country Manager Poland & Czech Republic, ETAM POLAND
Remigiusz Czernecki, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy, GK SPECJAŁ
- nieuchronny wzrost kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
- stały wzrost wynagrodzenia
- nośniki energii
- regulacje
- gdzie jest kres „dyskontyzacji” polskiego handlu?
Co wpłynie na zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku retail w 2026 roku? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Magdalena Szuszkiewicz, CEO, FRISCO
Konrad Jezierski, Prezes Zarządu, KOMFORT
Arkadiusz Szczepaniak, Dyrektor ds. Finansowych, Wiceprezes Zarządu, KAZAR
Tomasz Stec, Managing Director, SIMON-KUCHER
- szerokość asortymentu
- czas i kompletność dostawy
- system kaucyjny
- kontrola kosztów
- jak na strategie retailerów wpływa rosnąca konkurencja, presja cenowa, rozszerzanie asortymentu przez dyskonty i marketplace’y?
Jak system kaucyjny zmieni polski rynek retail? Jakie są trudności z nim związane i jak wpłynie na rentowność biznesu? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Anita Tołysz, Członek zarządu, Dyrektor rewizji i compliance, Pełnomocnik ds. bezpieczeństwa, POLOMARKET
– Oczekujemy na finalne potwierdzenie
Maciej Magnuszewski, CEO, HORTEX
- jak zachowa się konsument wrażliwy cenowo?
- czy będzie chciał płacić więcej za opakowanie zwrotne?
PRACA W HANDLU – DLACZEGO TAK CIĘŻKO ZNALEŹĆ PRACOWNIKÓW W RETAILU I JAK ODMIENIĆ TEN TREND? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Aleksandra Kozłowska, Kierownik ds. Personalnych, TEDI
- dewaluacja pracy sprzedawcy – jak motywować dzisiejszych pracowników?
- jak budować prestiżowość zawodu?
- jak sektor retail w Polsce może poradzić sobie z brakiem osób chętnych do pracy?
SESJA E-COMMERCE:
Dokąd zmierza polski e-commerce? Co się zmieniło od czasów pandemii? – operacyjnie, projektowo?
E-COMMERCE W ORGANIZACJI – CO SIĘ ZMIENIŁO NA PRZESTRZENI 2 LAT? – DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:
Natalia Pchełka, Ecommerce Manager CEE, LACOSTE
Beata Łubiarz, Ecommerce Manager, DR IRENA ERIS
Bartosz Ratajewski, Dyrektor e-commerce, RTV EURO AGD
Dariusz Urban, Dyrektor Działu E-commerce, W.KRUK
AI i automatyzacja w e-commerce
- jakie są realne zastosowania AI w sprzedaży online?
- jakie narzędzia przynoszą mierzalne korzyści?
- jak wygląda wdrożenie AI w różnych skalach biznesu?
INTEGRACJA DANYCH Z RÓŻNYCH MIEJSC A PERSONALIZACJA OFERTY
Agata Tryniecka, Online Sales Department Coordinator, MAKRO CASH AND CARRY POLSKA
Zero i first-party data – przyszłość marketingu online – jak zmieniające się regulacje dotyczące prywatności wpływają na pozyskiwanie klientów?
- jak firmy radzą sobie z budową własnych baz danych?
Chińska ofensywa w e-commerce – Temu, Aliexpress, Shein – jak chińskie platformy zdobywają europejskich i polskich konsumentów i zmieniają ich oczekiwania wobec cen, jakości i logistyki?
- czy polskie e-commerce’y i marketplace’y mogą skutecznie konkurować z Temu, Shein i AliExpress – czy kluczowe są personalizacja, marka, jakość obsługi i szybka dostawa?
- czy Unia Europejska może ograniczyć chińską ekspansję regulacjami celnymi, podatkowymi lub ochrony konsumenta i czy takie działania realnie spowolniłyby ich wzrost?
- czy chińskie platformy to tylko zagrożenie, czy także szansa dla polskich firm – jakie możliwości daje sprzedaż na chińskich marketplace’ach w modelu B2B lub DTC?
STRATEGIE SPRZEDAŻY NA MARKETPLACE
Dariusz Pyrchla, Head of Sales and E-commerce, GROUPE SEB
- jak się tam poruszać
- jaką dobrać strategię
- jak działać mając nadal swoje inne kanały sprzedaży
- koszty funkcjonowania
- jak liczyć adsy, promocje, itd
SOCIAL COMMERCE – CZY WARTO SPRZEDAWAĆ NA TIKTOKU I INSTAGRAMIE? – DYSKUSJA PANELOWA
- jakie są realne wyniki sprzedażowe z social commerce?
- jak polskie firmy testują i wdrażają sprzedaż przez media społecznościowe?
SESJA OMNICOMMERCE
JAKIMI EMOCJAMI DZIŚ PRZYCIĄGAMY KLIENTA DO SKLEPU STACJONARNEGO?
Bartosz Kuciak, Omnichannel Sales Director, ETOS
- dlaczego ludzie szukają zakupów stacjonarnych?
Jakie są perspektywy rozwoju kanałów sprzedaży w odniesieniu do różnych pokoleń
- jak transferować klientów z kanału do kanału?
Omnichannel 2.0 – integracja online i offline – Jakie są najlepsze praktyki w łączeniu świata online i offline? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Joanna Biernacka, Customer Growth Director, CASTORAMA
Szymon Bujalski, Chief Sales and Marketing Officer, RTV EURO AGD
Marek Dorsz, E-commerce Director, MEDIAMARKTSATURN POLSKA
- jak skutecznie wykorzystywać programy lojalnościowe i personalizację w różnych kanałach?
Rola AI w sprzedaży (w praktyce)
- automatyzacja powtarzalnych zadań (wprowadzanie danych i śledzenie e-maili)
- prognoza sprzedaży i jej analiza
Jak hamować odpływ trafiku w centrach handlowych? Jak przekonwertować klienta z online do offline? Jak to mierzyć?
OMNICHANNEL Z PERSPEKTYWY MARKETINGU: JAK ZARZĄDZAĆ KOMUNIKACJĄ WE WSZYSTKICH PUNKTACH STYKU?
Emilia Pawlik, Director Omnichannel Activation East Europe, ADIDAS
Jakie jest znaczenie zrozumienia potrzeb i zachowań konsumentów w procesie zakupowym?
- jak skutecznie wykorzystać dane o cenach i preferencjach klientów?
Promocja goni promocję, czyli jak dziś retailerzy walczą o wzrosty sprzedaży? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Magdalena Kowalczyk, Head of Omnichannel Growth, MOLIERA2
Marcin Jankowski, Head of International Sales & Development, MEDICINE
Dawid Zyskowski, Retail Director, NEW BALANCE POLAND
- jak łączyć różne strategie, aby maksymalizować skuteczność promocji?
- rabat procentowy, „kup więcej, zapłać mniej”, Happy Hours, wyprzedaże sezonowe, rabaty za zestawy, subskrypcje, kupony, kody rabatowe
SESJA MARKETING & KONSUMENT & CX
JAK „BRANDFORMANCE” WPŁYWA NA KLIENTA OMNICHANNEL?
Artur Andriskowski, Customer Acquisition Manager, RESERVED, LPP
- koniec pojedynku: Branding vs. Performance
- spójna komunikacja w ujęciu omnichannel
- dotarcie do klientów online i offline – podejście i zasady kampanii
Rola retail media w strategii rozwoju sieci handlowej
- strona internetowa i aplikacja
- powierzchnie reklamowe w sklepach stacjonarnych
- wykorzystanie bazy użytkowników
ZNACZENIE APLIKACJI W BUDOWANIU PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ (BUDOWANIA DOŚWIADCZENIE KLIENTA)
Paulina Zawadzka, APP Product Owner, LEROY MERLIN
Od gazetki promocyjnej do Tik Toka – jak dobrze obsługiwać klienta wielopokoleniowego?
- czego oczekuje klient młody a czego ten z pokolenia silver
- jedna strategia czy kilka strategii?
- od gazetki promocyjnej do Tik Toka
- jaki będzie konsument przyszłości?
Jak wygląda portret nowego konsumenta i czy umiemy przewidzieć jego zwyczaje zakupowe? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Patrycja Zabierowska, Chief Marketing Officer / Board Member, SUPER-PHARM
Agnieszka Barańska, Dyrektor Obszaru Marketingu i Komunikacji, ALDI
Magdalena Nafalska-Knieć, Brand Strategy Manager and Marketing Planning Manager, MEDIAMARKTSATURN POLSKA
Karolina Ruszała, p.o. Dyrektora Marketingu, HOMLA
- czy rozumiemy potrzeby konsumentów, nowe trendy?
- jak wyprzedzać ich oczekiwania?
- monitoring bieżących trendów i zachowań klientów
WYZWANIE: DŁUGOTRWAŁA LOJALNOŚĆ KLIENTA, JAK JĄ DZIŚ BUDOWAĆ?
Marta Walasińska, Dyrektor Marketingu, BRIJU
- wartości (nie)materialne płynące z posiadania danej marki
- wciąż atrakcyjna oferta
- nowe usługi, które oferuje marka
Seamless Customer Experience
- jak wykorzystać strategie omnichannel do zintegrowania kanałów on line i offline oraz budować nowoczesne sklepy do tworzenia spójnych doświadczeń klienta na każdym etapie kontaktu z marką?
W JAKI SPOSÓB PRZYWIĄZAĆ KLIENTÓW DO MARKI? – DYSKUSJA PANELOWA
Paneliści:
Karolina Pietz-Drapińska, Dyrektor marketingu, KOMPUTRONIK
Paweł Żytyński, Dyrektor ds. Wsparcia i Satysfakcji Klienta, JERONIMO MARTINS POLSKA
Krzysztof Szultka, Dyrektor Marketingu, POLOMARKET
- strategie lojalnościowe – czy powinniśmy je redefiniować?
- lojalizacja na poziomie transakcyjnym czy emocjonalnym?
- aplikacje jako droga do poznania klienta i budowania z nim trwałych relacji
- AI jako antidotum na zarządzanie ogromną ilością danych
DIGITALIZACJA W RETAILU
JAK DZIĘKI TECHNOLOGII ULEPSZAĆ PROCES ZAKUPOWY?
Michał Russak, Chief Information Officer, ESOTIQ & HENDERSON
- personalizacja – AI dostosowujące ofertę do klienta w czasie rzeczywistym
- automatyzacja – np. samoobsługowe płatności, inteligentne rekomendacje
- lepsza logistyka – szybkie dostawy i precyzyjne prognozy dostępności produktów
Jak rozwój predykcji (dzięki AI np.) może wpłynąć na rynek dostaw?
- lepsze prognozowanie popytu
- optymalizacja tras dostaw
- automatyzacja zarządzania zapasami – krótszy czas realizacji zamówień i mniejsze koszty
W jakie technologie dziś inwestować? Czego na rynku brakuje?
- AI w personalizacji, logistyce i analizie predykcyjnej
- zrównoważone technologie – AI do redukcji odpadów i optymalizacji energii
Operacjonalizacja AI, czyli przygotowanie do konkretnych zastosowań
- zastosowanie
- koszt
- cena
Jak budować kompetencje pracowników, żeby skutecznie zaopiekować klienta
- jak skutecznie budować te kompetencje i nowe umiejętności u samego klienta (również np. w kontekście „silver generation”)
Ujednolicenie rekomendacji zakupowych pomiędzy online i offline (spójne doświadczenie)
- ta sama rekomendacja od pracownika i od sklepu online
- rozwiązania samoobsługowe offline
- store is a king (więcej niż tylko showroom)
SESJA ASORTYMENT, CENA I MARKA WŁASNA
JAKIE SĄ TRUDNOŚCI ZWIĄZANE Z SYSTEMEM KAUCYJNYM I RENTOWNOŚCIĄ BIZNESU W HANDLU DETALICZNYM? – FIRESIDE CHAT
Gość:
Marcin Poniatowski, Dyrektor marketingu, Członek Zarządu, LEWIATAN
Jak osiągnąć synergię między marką własną a asortymentem? – dyskusja panelowa
Paneliści:
Anna Kokocińska, Dyrektor Działu Handlowego, FRISCO
Malwina Gorczak-Mudrak, Head of General and Private Label, SUPER-PHARM
Jarosław Moc, Dyrektor Działu Rozwoju Sprzedaży, GRUPA EUROCASH
- polaryzajca rynku konsumenckego – „lidl in the morning, armani in the evening”
- jak zarządzać asortymentem w zależności od pokolenia? (alf i zetek jest mniej niż iksów i boomers’ów)
- walka o średnią półkę to gra o przetrwanie?
- wartość i cena marki własnej, cross selling, lojalizacja
Trendy rynkowe: które kategorie się będą rozwijać? W co warto inwestować? Kompleksowy obraz zmian i wyzwań w branży retail – dyskusja panelowa
Paneliści:
Ewelina Przesmycka, Head of Make-up Category, L’ORÉAL POLAND AND BALTIC HUB
Marek Skomorowski, Director of Group Category CEE, ALLEGRO
Kamil Pieniak, Premium Spirits & Beer Business Director Poland & Baltics, COCA-COLA HBC
Rafał Wróblewski, Business Executive Officer Waters, CEE Sales Lead, NESTLE
- zmiany w zachowaniach konsumentów
- wpływ inflacji, kryzysów gospodarczych i politycznych na strategię produktową detalistów
- AI i optymalizacja oferty sustainability & ESG – must-have, czy trend marketingowy?
Jak dostosować kategorie: economy, premium i mainstream do potrzeb rynku?
Bogumiła Ślązak, Dyrektor ds. Gastronomii i Eksportu, GRUPA ŻYWIEC
- unikaj kanibalizacji
- personalizuj ofertę
- storytelling
- testuj i monitoruj dane
WSPÓLNA STRATEGIA PRICINGOWA ORAZ KOMUNIKACYJNA DOTYCZĄCA AKTYWACJI KOMERCYJNYCH W SILOSACH SPRZEDAŻY I MARKETINGU
Agnieszka Maćkowiak, Country Commercial Activity Leader, IKEA RETAIL
- integracja danych z różnych źródeł: rynek, konsument, marketing, dostawca
- koordynacja promocji
- omnichannel
Polityka cenowa marki w świecie omnichannel
- polityka cenowa w realiach marketplace – marka, własna sprzedaż, niezależni merchanci