VII FORUM
LIDERÓW HANDLU
OFF- & ON-LINE

24-25 września 2025 r.
Hotel Arche Krakowska, Aleja Krakowska 237/U1, Warszawa

PROPOZYCJE PROGRAMOWE
SESJA STRATEGIE:
Jak geopolityka wpływa na polskie firmy – jak będzie wyglądał świat biznesu po zakończeniu wojny w Ukrainie i w kontekście wojny cenowej z USA? – dyskusja panelowa
- geopolityczna „roszarda” a jej wpływ na gospodarkę i konkurencyjność
- możliwości związane z odbudową Ukrainy po konflikcie
- handel UE-USA – jak cła mogą wpłynąć na polski biznes
- próba prognozy, w którym kierunku będzie szedł rynek i konsument w świetle rosnącej niepewności co do rozwoju sytuacji geopolitycznej i zmieniających się wskaźników
Jak nowoczesne technologie wpływają na obecny sposób funkcjonowania organizacji? Jakie zmiany są konieczne? – dyskusja panelowa
- zanim roboty zaczną funkcjonować musimy się nauczyć zupełnie inaczej działać wewnętrznie
- zasoby i zmiany kompetencji zespołów
Co wpłynie na zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku retail w 2026 roku? – dyskusja panelowa
- szerokość asortymentu
- czas i kompletność dostawy
- system kaucyjny
- kontrola kosztów
- jak na strategie retailerów wpływa rosnąca konkurencja, presja cenowa, rozszerzanie asortymentu przez dyskonty i marketplace’y?
Jak system kaucyjny zmieni polski rynek retail? Jakie są trudności z nim związane i jak wpłynie na rentowność biznesu? – dyskusja panelowa
- jak zachowa się konsument wrażliwy cenowo?
- czy będzie chciał płacić więcej za opakowanie zwrotne?
SESJA E-COMMERCE:
Dokąd zmierza polski e-commerce? Co się zmieniło od czasów pandemii? – operacyjnie, projektowo?
AI i automatyzacja w e-commerce
- jakie są realne zastosowania AI w sprzedaży online?
- jakie narzędzia przynoszą mierzalne korzyści?
- jak wygląda wdrożenie AI w różnych skalach biznesu?
Zero i first-party data – przyszłość marketingu online – jak zmieniające się regulacje dotyczące prywatności wpływają na pozyskiwanie klientów?
- jak firmy radzą sobie z budową własnych baz danych?
Omnichannel 2.0 – integracja online i offline – Jakie są najlepsze praktyki w łączeniu świata online i offline?
- jak skutecznie wykorzystywać programy lojalnościowe i personalizację w różnych kanałach?
Chińska ofensywa w e-commerce – Temu, Aliexpress, Shein – jak chińskie platformy zdobywają europejskich i polskich konsumentów i zmieniają ich oczekiwania wobec cen, jakości i logistyki?
- czy polskie e-commerce’y i marketplace’y mogą skutecznie konkurować z Temu, Shein i AliExpress – czy kluczowe są personalizacja, marka, jakość obsługi i szybka dostawa?
- czy Unia Europejska może ograniczyć chińską ekspansję regulacjami celnymi, podatkowymi lub ochrony konsumenta i czy takie działania realnie spowolniłyby ich wzrost?
- czy chińskie platformy to tylko zagrożenie, czy także szansa dla polskich firm – jakie możliwości daje sprzedaż na chińskich marketplace’ach w modelu B2B lub DTC?
Tik tok shopping jako rosnący trend – przyszłość e-commerce czy chwilowa moda?
- jak algorytm TikToka wpływa na decyzje zakupowe?
- jakie formaty treści sprzedają najlepiej?
- dlaczego użytkownicy kupują impulsywnie na TikToku?
- wyzwania i ograniczenia
SESJA OMNICOMMERCE
Jakie są perspektywy rozwoju kanałów sprzedaży w odniesieniu do różnych pokoleń
- jak transferować klientów z kanału do kanału?
Jak dostosować formaty i komunikację do różnych pokoleń w kontekście zmieniającego się świata handlu? – dyskusja panelowa
Rola AI w sprzedaży (w praktyce)
- automatyzacja powtarzalnych zadań (wprowadzanie danych i śledzenie e-maili)
- prognoza sprzedaży i jej analiza
Jak hamować odpływ trafiku w centrach handlowych? Jak przekonwertować klienta z online do offline? Jak to mierzyć?
Jakie jest znaczenie zrozumienia potrzeb i zachowań konsumentów w procesie zakupowym?
- jak skutecznie wykorzystać dane o cenach i preferencjach klientów?
Promocja goni promocję, czyli jak dziś retailerzy walczą o wzrosty sprzedaży? – dyskusja panelowa
- jak łączyć różne strategie, aby maksymalizować skuteczność promocji?
- rabat procentowy, „kup więcej, zapłać mniej”, Happy Hours, wyprzedaże sezonowe, rabaty za zestawy, subskrypcje, kupony, kody rabatowe
SESJA MARKETING & KONSUMENT & CX
Rola retail media w strategii rozwoju sieci handlowej
- strona internetowa i aplikacja
- powierzchnie reklamowe w sklepach stacjonarnych
- wykorzystanie bazy użytkowników
Od gazetki promocyjnej do Tik Toka – jak dobrze obsługiwać klienta wielopokoleniowego?
- czego oczekuje klient młody a czego ten z pokolenia silver
- jedna strategia czy kilka strategii?
- od gazetki promocyjnej do Tik Toka
- jaki będzie konsument przyszłości?
Jak wygląda portret nowego konsumenta i czy umiemy przewidzieć jego zwyczaje zakupowe? – dyskusja panelowa
- czy rozumiemy potrzeby konsumentów, nowe trendy?
- jak wyprzedzać ich oczekiwania?
- monitoring bieżących trendów i zachowań klientów
Kogo lojalizować? Lojalizacja a demografia
- młody klient – jakie są szanse na jego lojalność? Ile „typów” młodych klientów mamy i czym się różnią?
- starszy klient – który za chwilę będzie dominował na rynku – jaka jest jego siła nabywcza?
Wyzwanie: długotrwała lojalność klienta, jak ją dziś budować?
- wartości (nie)materialne płynące z posiadania danej marki
- wciąż atrakcyjna oferta
- nowe usługi, które oferuje marka
Seamless Customer Experience
- jak wykorzystać strategie omnichannel do zintegrowania kanałów on line i offline oraz budować nowoczesne sklepy do tworzenia spójnych doświadczeń klienta na każdym etapie kontaktu z marką?
DIGITALIZACJA W RETAILU
Jak rozwój predykcji (dzięki AI np.) może wpłynąć na rynek dostaw?
- lepsze prognozowanie popytu
- optymalizacja tras dostaw
- automatyzacja zarządzania zapasami – krótszy czas realizacji zamówień i mniejsze koszty
W jakie technologie dziś inwestować? Czego na rynku brakuje?
- AI w personalizacji, logistyce i analizie predykcyjnej
- zrównoważone technologie – AI do redukcji odpadów i optymalizacji energii
Operacjonalizacja AI, czyli przygotowanie do konkretnych zastosowań
- zastosowanie
- koszt
- cena
Jak budować kompetencje pracowników, żeby skutecznie zaopiekować klienta
- jak skutecznie budować te kompetencje i nowe umiejętności u samego klienta (również np. w kontekście „silver generation”)
Ujednolicenie rekomendacji zakupowych pomiędzy online i offline (spójne doświadczenie)
- ta sama rekomendacja od pracownika i od sklepu online
- rozwiązania samoobsługowe offline
- store is a king (więcej niż tylko showroom)
SESJA ASORTYMENT I MARKA WŁASNA
Jak osiągnąć synergię między marką własną a asortymentem? – dyskusja panelowa
- polaryzajca rynku konsumenckego – „lidl in the morning, armani in the evening”
- jak zarządzać asortymentem w zależności od pokolenia? (alf i zetek jest mniej niż iksów i boomers’ów)
- walka o średnią półkę to gra o przetrwanie?
- wartość i cena marki własnej, cross selling, lojalizacja
Trendy rynkowe: które kategorie się będą rozwijać? W co warto inwestować? Kompleksowy obraz zmian i wyzwań w branży retail – dyskusja panelowa
- zmiany w zachowaniach konsumentów
- wpływ inflacji, kryzysów gospodarczych i politycznych na strategię produktową detalistów
- AI i optymalizacja oferty sustainability & ESG – must-have, czy trend marketingowy?
Jak dostosować kategorie: economy, premium i mainstream do potrzeb rynku?
- unikaj kanibalizacji
- personalizuj ofertę
- storytelling
- testuj i monitoruj dane
Wspólna strategia pricingowa: „desilosizacja” marketingu i sprzedaży
- integracja danych z różnych źródeł: dostawca, marketing, konsument, rynek
- koordynacja promocji
- omnichannel i personalizacja
System kaucyjny – jak się przygotować? Jakie niesie szanse i zagrożenia w kontekście asortymentu?
- zmiana w procesie produkcji i sprzedaży
- nowe ceny produktów i ich dostępność
- koszty
Polityka cenowa marki w świecie omnichannel
- polityka cenowa w realiach marketplace – marka, własna sprzedaż, niezależni merchanci