Retail Challenge Poland 2023
Solidarni z Ukrainą!

IV FORUM LIDERÓW HANDLU
OFF- & ON-LINE

28-29 września 2022 r., Hotel Arche, Warszawa

10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego
w dobie transformacji cyfrowej i nowych modeli biznesowych

PROPOZYCJE PROGRAMOWE

}

8:55

PRZYWITANIE GOŚCI, OTWARCIE FORUM


Anna Banaś, Managing Director, BRAVE


Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director, BRAVE

STRATEGIE RYNKU RETAIL

Z jakimi wyzwaniamI musi sobie dziś radzić retail?
– panel dyskusyjny CEO

  • nowa rzeczywistość biznesowa i jej wpływ na rozwój sektora:
  • wzrost kosztów firm (produkcja, media, dystrybucja, opakowania)
  • kompetencje w organizacji
  • niedostępnoścć towaru
  • wzrost kosztów surowców transportu
  • presja na wynagrodzenia

Jak zapewnić dziś bezpieczeństwo finansowe firmy?
– panel dyskusyjny CEO i CFO

  • inflacja i wzrost kosztów życia (w tym wpływ Polskiego Ładu na gospodarkę)
  • wzrost kosztów firm (produkcja, media, dystrybucja, opakowania)
  • zmienność regulacji, w tym opodatkowania

Potencjał rozwojowy dark store – fireside chat

Stara Europa się zmienia, nadchodzi młode pokolenie: jak zmienić markę aby odpowiadała jego oczekiwaniom?

Metaverse & marka w świecie wirtualnym – przyszłość dla handlu?

  • nowe wirtualne produkty
  • nowe sposoby wprowadzania marek na rynek
  • czy metaverse będzie sprzedawać towary fizyczne?

Płatności odroczone w Polsce i Europie – trendy i zapotrzebowanie klientów

  • raty, płatności odroczone również w kanale offline

Jak pandemia zmieniła podejście marek do social mediów?

  • dlaczego marki wycofują się z social mediów?

Jak wykorzystać trend eko w kryzysie gospodarczym?

  • przewidywane trendy konsumpcyjne
  • oszczędność konsumentów, tańsze produkty
  • produkty z second hand

Jak utrzymać rentowność sklepów stacjonarnych?
– panel dyskusyjny CEO

  • jakie działania podjąć, aby utrzymać ją na satysfakcjonującym poziomie
  • odpływ klientów ze sklepów stacjonarnych
  • mniejszy traffic
  • większe koszty energii i transportu
  • rosnące koszty wynagrodzeń

Jaka jest dziś rola sklepu stacjonarnego w świecie narastającej digitalizacji – fireside chat

  • jakie technologie muszą wspierać tę rolę
  • technologia podążąjąca za celami

SPRZEDAŻ WIELOKANAŁOWA: OMNICOMMERCE

Prognozy wzrostu dla retailu i e-commerce w kontekście niepewności i nieprzewidywalności rynku
– panel dyskusyjny dyrektorów sprzedaży

  • planowanie i związana z tym nieprzewidywalność
  • zbudowanie odpowiedniego progresu wyników sprzedaży przy
  • znacznie mniejszym trafficu w sieci stacjonarnej
  • utrzymanie właściwego zaangażowania i motywacji zespołów sprzedażowych

Live group commerce jako alternatywa grupowych zakupów w galerii – czy młody konsument będzie z tego masowo korzystał?

Czy kasy samoobsługowe to potrzeba klienta czy bardziej potrzeba branży i krok w kierunku self-checkout? Poprawa experience czy obniżenie kosztów pracy?

Dział handlowy sieci handlowej dziś – jak powinien wyglądać?
– panel dyskusyjny CEO i przedstawicieli działów: handlowego i HR

  • 25% online versus 75% offline?
  • kim jest kupiec przyszłości? Czy osobny kupiec na kanał on a osobny na offline?

Digitalizacja salonów stacjonarnych – trendy

  • jak ułatwiać klientowi dokonywanie zakupu, żeby mógł robić to sam?

E-COMMERCE: LIVE&SOCIAL COMMERCE

Live commerce – współpraca z Influencerami

  • wyzwanie: jak dobrze dobierać influencera do marki i zaplanować aktywność

Social commerce – nowy, rosnący kanał sprzedaży?

UX jako No 1

  • analiza rozwiązań ułatwiających zakupy
  • produkt, metoda płatności, personalizacja

Jak wykorzystać ogromną ilość danych (z kampanii online i systemów transakcyjnych) do przeciwdziałania załamaniu łańcucha dostaw

  • prognozowanie koszyków
  • badanie potrzeb

Marketplace horyzontalny vs specjalistyczny – grupy docelowe, skala i gałęzie biznesu

  • plusy i minusy współpracy z marketplace
  • profitowość biznesu
  • ryzyko uzależnienia sprzedaży od marketplace

Jak rozwijać potencjał live sessions?

  • Eksperci McKinsey przewidują, że live commerce do 2026 roku będzie stanowić od 10 do nawet 20% całego rynku e-commerce. Czy ta prognoza może się ziścić czy raczej nie?

GREEN RETAILING

Jakie mamy trendy w GOZ? Jak przygotować się do zmian prawnych?
– panel dyskusyjny

  • ROP i system depozytowy
  • Zielony Ład Europejski
  • regulacje dotyczące greenwashingu

Jak kształtować świadomość konsumencką w zakresie eko w czasach gdy mamy problemy z inflacją i pandemią?

Czy „produkty „eko” są głównie dla osób, które na to stać?

  • jak możemy zachęcić średnio- i niżej uposażonych klientów do kształtowania zachowań proekologicznych, prośrodowiskowych?

Czy konsument jest świadomy tego, ile kosztuje dostawa „the same day delivery” i czy naprawdę potrzebuje dostawy na już?
– panel dyskusyjny z udziałem dyrektorów e-commerce

  • the same day delivery jako “chwyt” marketingowy?
  • szybka dostawa nie jest eko!

Circular economy w praktyce

  • serwisy naprawczy
  • wypożyczalnie
  • produkty second life

ROZWÓJ DOSTAWCÓW, WSPÓŁPRACA SIEĆ-DOSTAWCA

Blaski i cienie współpracy retailer-dostawca w cieniu pandemii, wojny i rosnącej inflacji
– panel dyskusyjny

  • ciągle zmieniające się cenniki producenckie wynikające z rosnących kosztów
  • brak przewidywalności współpracy w ujęciu kilkumiesięcznym i  konieczność pracowania na krótkich odcinkach czasowych
  • radykalne decyzje – zerwanie współpracy, wstrzymanie dostaw

Przyszłość działu handlowego
– panel dyskusyjny

  • kompetencje KAM-ów
  • podział na kanały on i offline

Które kategorie produktowe będą się rozwijać w kontekscie inflacji? – raport

Potencjał q-commerce w FMCG
– panel dyskusyjny

  • aspekty kosztowe

Świat Metaverse dla FMCG – nowa platforma handlu konsumpcyjnego?
– panel dyskusyjny CEO

  • czego się boimy?
  • jakie mamy możliwości?
  • nowe wirtulane produkty
  • nowe sposoby wprowadzania marek na rynek
  • czy metaverse będzie sprzedawać towary fizyczne?

DIGITALIZACJA W RETAILU: PROCESY I TECHNOLOGIE

W jakim stopniu sektor retail jest „zdigitalizowany” a jakie obszary wymagają jeszcze pracy?
– panel dyskusyjny

  • digitalizacja obszarów: marketing, sprzedaż, logistyka, HR
  • śledzenie paczek
  • inteligentne półki w sklepach
  • ceny zmieniające się automatycznie przy półce względem cen konkurencji

Trendy wprowadzania kas bezobsługowych bazujących na RFID

  • kiedy kasjer nie będzie potrzebny?
  • czy to remedium na niedzielny zakaz handlu?

Jak uzyskać synergię w odpowiednim „sparametryzowaniu” i ustawieniu wszystkich digitalowych rozwiązań na odpowiednich etapach ścieżki klientów?

Rola IoB (internet of behaviours) w Customer Insights – czyli widok Klienta 360 stopni

  • IoB jako podstawowe źróło informacji do prowadzenia wszystkich działań marketingowych

Digitalizacja zarządzania ceną i promocjami – analiza ruchu w sklepie

  • optymalizacja ceny w celu zwiększenia ruchu, wielkości koszyka i utrzymania rentowności
  • (optymalizacja częstotliwości promocyjnej, wysokości rabatów)

AUTOMATYZACJA I PLANOWANIE DOSTAW W CZASACH NIEDOBORU

Zmiany w logistyce: jak dziś zarządzać łańcuchem dostaw w kontekście kosztów, inflacji, braku pracowników i rosnących wynagrodzeń
– panel dyskusyjny

  • automatyzacja procesów „uwalaniających” czynnik ludzki
  • gdzie szukać pracownika w kontekscie wojny w Ukrainie?
  • zwiększanie wydajności dzięki rozwojowi omnichannel
  • sprzedaż z wielu kanałów – zwiększanie wolumentów

Jak dziś dzięki narzędziom zarządzać „brakiem dostępności towaru”

  • brak prognozowania i dostosowania dystrybucji do prognoz – jak sobie poradzić

Retail dziś musi kupować „na tu i teraz”

  • zmiana zależności: to retail zależy od dostawców – inaczej niż przed pandemią
  • jak sobie poradzić z asymetrią wiedzy w zakresie dostaw? (dostawcy wiedzą więcej od retailu jeżeli chodzi o zapasy)

Zmiana sezonów i preferencji zakupowych klientów w dobie „wiecznego” covid-u i zmian gospodarczych oraz wpływu wojny

  • jak przeciwdziałać rozregulowaniu wolumenów przez pandemię i zmiany cen

Trendy w zarządzaniu magazynami w Polsce – przyszłość magazynów za 4-5 lat
– panel dyskusyjny

  • co będzie jak trend się zmieni? czy te magazyny będą miały pełne wykorzystanie?
  • jak wykorzystamy powierzchnie jeśli trend e-commerce się zmieni?
  • dłuższe kontrakty magazynowe
  • zarządzanie ryzykiem
  • zarządzanie czasem w transporcie
  • eko w dostawach, gospodarka obiegu zamkniętego

STRATEGIE KOMUNIKACJI Z KLIENTAMI & DIGITAL CUSTOMER

Zmiany w zachowaniach konsumenckich: wysokie ceny i koszty życia – jakie kompromisy stoją przed konsumentami i jak to wpłynie na handel?
– panel dyskusyjny

  • jakość versus ilość?
  • jakie zmiany zwyczajów zakupowych nas czekają?

Customer Promise – jak stworzyć klientom jeszcze bardziej przyjazne środowisko zakupowe?

 

Gdzie są granice dopieszczania klienta? Czy balans klient-firma nie został zachwiany?
– panel dyskusyjny

  • czy klienci są coraz bardziej roszczeniowi i mają większe wymagania
  • czy oczekiwania klienta nie są za duże?
  • jak znaleźć złoty środek między rentownością a „darmowym zwrotem do 100 dni, darmową dostawy, burem obsługi klienta 24h, odpisywaniem na maila w ciągu 1h?”

Czy wobec rosnącej inflacji i kryzysu gospodarczego, który nadchodzi to cena a nie obsługa klienta staną się znów czynnikiem wyróżniającym od konkurencji?
– panel dyskusyjny

Jak najskuteczniej podążać za konsumentami w digitalowym świecie

  • jak zmieniają się zachowania konsumentów zwłaszcza w online: kiedy przechodzą miedzy kanałami

Zdobywać i analizować wiedzę o klientach z różnych touch pointów

  • jak dzięki danym i automatyzacji ulepszyć personalizację i podnieść ROI?

Jak retail odpowiada dziś na trójkąt potrzeb klienta: bezpiecznie, wygodnie, dobrze?
– panel dyskusyjny

Strategie komunikacji z klientem

  • bardziej zorientowanym na zakup ze sprofilowanymi potrzebami
  • spędzającym mniej czasu w sklepie stacjonarnym, z „researchem” w kanale online
  • zwracającym uwagę na „bezpieczne zakupy”
  • poszukującym jeszcze częściej niż dotychczas okazji cenowej
  • oczekującym na inne metody płatności typu raty, BNPL

LEADERSHIP – PRZYWÓDZTWO W TRUDNYCH CZASACH

Przywództwo w trudnych czasach

  • zarządzanie rozproszoną organizacją

Cechy lidera

  • kreatywność, empatia, motywowanie

Jak omijać pułapki czyhające na liderów

Diversity & inclusion jako szanse i wyzwania lidera w aktualnej rzeczywistości geopolitycznej 

Jak uchodźcy zmienią rynek pracy – szanse, wyzwania i zagrożenia dla organizacji

PARTNERZY

 

Złoty Partner

adyen

Srebrny Partner

sap

Brązowy Partner

adCookie

Partner

stuart

Organizator:

Jesteśmy profesjonalnym organizatorem szkoleń, warsztatów, konferencji, targów i eventów. Tworzymy wydarzenia, by inspirować kluczowych managerów i profesjonalistów do realizacji śmiałych inicjatyw i projektów biznesowych, zmieniających rzeczywistość. Pomagamy rozwijać relacje B2B.