

IV FORUM LIDERÓW HANDLU
OFF- & ON-LINE
28-29 września 2022 r., Hotel Arche, Warszawa
10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego
w dobie transformacji cyfrowej i nowych modeli biznesowych
PROPOZYCJE PROGRAMOWE
8:55
PRZYWITANIE GOŚCI, OTWARCIE FORUM
Anna Banaś, Managing Director, BRAVE
Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director, BRAVE
STRATEGIE RYNKU RETAIL
Z jakimi wyzwaniamI musi sobie dziś radzić retail?
– panel dyskusyjny CEO
- nowa rzeczywistość biznesowa i jej wpływ na rozwój sektora:
- wzrost kosztów firm (produkcja, media, dystrybucja, opakowania)
- kompetencje w organizacji
- niedostępnoścć towaru
- wzrost kosztów surowców transportu
- presja na wynagrodzenia
Jak zapewnić dziś bezpieczeństwo finansowe firmy?
– panel dyskusyjny CEO i CFO
- inflacja i wzrost kosztów życia (w tym wpływ Polskiego Ładu na gospodarkę)
- wzrost kosztów firm (produkcja, media, dystrybucja, opakowania)
- zmienność regulacji, w tym opodatkowania
Potencjał rozwojowy dark store – fireside chat
Stara Europa się zmienia, nadchodzi młode pokolenie: jak zmienić markę aby odpowiadała jego oczekiwaniom?
Metaverse & marka w świecie wirtualnym – przyszłość dla handlu?
- nowe wirtualne produkty
- nowe sposoby wprowadzania marek na rynek
- czy metaverse będzie sprzedawać towary fizyczne?
Płatności odroczone w Polsce i Europie – trendy i zapotrzebowanie klientów
- raty, płatności odroczone również w kanale offline
Jak pandemia zmieniła podejście marek do social mediów?
- dlaczego marki wycofują się z social mediów?
Jak wykorzystać trend eko w kryzysie gospodarczym?
- przewidywane trendy konsumpcyjne
- oszczędność konsumentów, tańsze produkty
- produkty z second hand
Jak utrzymać rentowność sklepów stacjonarnych?
– panel dyskusyjny CEO
- jakie działania podjąć, aby utrzymać ją na satysfakcjonującym poziomie
- odpływ klientów ze sklepów stacjonarnych
- mniejszy traffic
- większe koszty energii i transportu
- rosnące koszty wynagrodzeń
Jaka jest dziś rola sklepu stacjonarnego w świecie narastającej digitalizacji – fireside chat
- jakie technologie muszą wspierać tę rolę
- technologia podążąjąca za celami
SPRZEDAŻ WIELOKANAŁOWA: OMNICOMMERCE
Prognozy wzrostu dla retailu i e-commerce w kontekście niepewności i nieprzewidywalności rynku
– panel dyskusyjny dyrektorów sprzedaży
- planowanie i związana z tym nieprzewidywalność
- zbudowanie odpowiedniego progresu wyników sprzedaży przy
- znacznie mniejszym trafficu w sieci stacjonarnej
- utrzymanie właściwego zaangażowania i motywacji zespołów sprzedażowych
Live group commerce jako alternatywa grupowych zakupów w galerii – czy młody konsument będzie z tego masowo korzystał?
Czy kasy samoobsługowe to potrzeba klienta czy bardziej potrzeba branży i krok w kierunku self-checkout? Poprawa experience czy obniżenie kosztów pracy?
Dział handlowy sieci handlowej dziś – jak powinien wyglądać?
– panel dyskusyjny CEO i przedstawicieli działów: handlowego i HR
- 25% online versus 75% offline?
- kim jest kupiec przyszłości? Czy osobny kupiec na kanał on a osobny na offline?
Digitalizacja salonów stacjonarnych – trendy
- jak ułatwiać klientowi dokonywanie zakupu, żeby mógł robić to sam?
E-COMMERCE: LIVE&SOCIAL COMMERCE
Live commerce – współpraca z Influencerami
- wyzwanie: jak dobrze dobierać influencera do marki i zaplanować aktywność
Social commerce – nowy, rosnący kanał sprzedaży?
UX jako No 1
- analiza rozwiązań ułatwiających zakupy
- produkt, metoda płatności, personalizacja
Jak wykorzystać ogromną ilość danych (z kampanii online i systemów transakcyjnych) do przeciwdziałania załamaniu łańcucha dostaw
- prognozowanie koszyków
- badanie potrzeb
Marketplace horyzontalny vs specjalistyczny – grupy docelowe, skala i gałęzie biznesu
- plusy i minusy współpracy z marketplace
- profitowość biznesu
- ryzyko uzależnienia sprzedaży od marketplace
Jak rozwijać potencjał live sessions?
- Eksperci McKinsey przewidują, że live commerce do 2026 roku będzie stanowić od 10 do nawet 20% całego rynku e-commerce. Czy ta prognoza może się ziścić czy raczej nie?
GREEN RETAILING
Jakie mamy trendy w GOZ? Jak przygotować się do zmian prawnych?
– panel dyskusyjny
- ROP i system depozytowy
- Zielony Ład Europejski
- regulacje dotyczące greenwashingu
Jak kształtować świadomość konsumencką w zakresie eko w czasach gdy mamy problemy z inflacją i pandemią?
Czy „produkty „eko” są głównie dla osób, które na to stać?
- jak możemy zachęcić średnio- i niżej uposażonych klientów do kształtowania zachowań proekologicznych, prośrodowiskowych?
Czy konsument jest świadomy tego, ile kosztuje dostawa „the same day delivery” i czy naprawdę potrzebuje dostawy na już?
– panel dyskusyjny z udziałem dyrektorów e-commerce
- the same day delivery jako “chwyt” marketingowy?
- szybka dostawa nie jest eko!
Circular economy w praktyce
- serwisy naprawczy
- wypożyczalnie
- produkty second life
ROZWÓJ DOSTAWCÓW, WSPÓŁPRACA SIEĆ-DOSTAWCA
Blaski i cienie współpracy retailer-dostawca w cieniu pandemii, wojny i rosnącej inflacji
– panel dyskusyjny
- ciągle zmieniające się cenniki producenckie wynikające z rosnących kosztów
- brak przewidywalności współpracy w ujęciu kilkumiesięcznym i konieczność pracowania na krótkich odcinkach czasowych
- radykalne decyzje – zerwanie współpracy, wstrzymanie dostaw
Przyszłość działu handlowego
– panel dyskusyjny
- kompetencje KAM-ów
- podział na kanały on i offline
Które kategorie produktowe będą się rozwijać w kontekscie inflacji? – raport
Potencjał q-commerce w FMCG
– panel dyskusyjny
- aspekty kosztowe
Świat Metaverse dla FMCG – nowa platforma handlu konsumpcyjnego?
– panel dyskusyjny CEO
- czego się boimy?
- jakie mamy możliwości?
- nowe wirtulane produkty
- nowe sposoby wprowadzania marek na rynek
- czy metaverse będzie sprzedawać towary fizyczne?
DIGITALIZACJA W RETAILU: PROCESY I TECHNOLOGIE
W jakim stopniu sektor retail jest „zdigitalizowany” a jakie obszary wymagają jeszcze pracy?
– panel dyskusyjny
- digitalizacja obszarów: marketing, sprzedaż, logistyka, HR
- śledzenie paczek
- inteligentne półki w sklepach
- ceny zmieniające się automatycznie przy półce względem cen konkurencji
Trendy wprowadzania kas bezobsługowych bazujących na RFID
- kiedy kasjer nie będzie potrzebny?
- czy to remedium na niedzielny zakaz handlu?
Jak uzyskać synergię w odpowiednim „sparametryzowaniu” i ustawieniu wszystkich digitalowych rozwiązań na odpowiednich etapach ścieżki klientów?
Rola IoB (internet of behaviours) w Customer Insights – czyli widok Klienta 360 stopni
- IoB jako podstawowe źróło informacji do prowadzenia wszystkich działań marketingowych
Digitalizacja zarządzania ceną i promocjami – analiza ruchu w sklepie
- optymalizacja ceny w celu zwiększenia ruchu, wielkości koszyka i utrzymania rentowności
- (optymalizacja częstotliwości promocyjnej, wysokości rabatów)
AUTOMATYZACJA I PLANOWANIE DOSTAW W CZASACH NIEDOBORU
Zmiany w logistyce: jak dziś zarządzać łańcuchem dostaw w kontekście kosztów, inflacji, braku pracowników i rosnących wynagrodzeń
– panel dyskusyjny
- automatyzacja procesów „uwalaniających” czynnik ludzki
- gdzie szukać pracownika w kontekscie wojny w Ukrainie?
- zwiększanie wydajności dzięki rozwojowi omnichannel
- sprzedaż z wielu kanałów – zwiększanie wolumentów
Jak dziś dzięki narzędziom zarządzać „brakiem dostępności towaru”
- brak prognozowania i dostosowania dystrybucji do prognoz – jak sobie poradzić
Retail dziś musi kupować „na tu i teraz”
- zmiana zależności: to retail zależy od dostawców – inaczej niż przed pandemią
- jak sobie poradzić z asymetrią wiedzy w zakresie dostaw? (dostawcy wiedzą więcej od retailu jeżeli chodzi o zapasy)
Zmiana sezonów i preferencji zakupowych klientów w dobie „wiecznego” covid-u i zmian gospodarczych oraz wpływu wojny
- jak przeciwdziałać rozregulowaniu wolumenów przez pandemię i zmiany cen
Trendy w zarządzaniu magazynami w Polsce – przyszłość magazynów za 4-5 lat
– panel dyskusyjny
- co będzie jak trend się zmieni? czy te magazyny będą miały pełne wykorzystanie?
- jak wykorzystamy powierzchnie jeśli trend e-commerce się zmieni?
- dłuższe kontrakty magazynowe
- zarządzanie ryzykiem
- zarządzanie czasem w transporcie
- eko w dostawach, gospodarka obiegu zamkniętego
STRATEGIE KOMUNIKACJI Z KLIENTAMI & DIGITAL CUSTOMER
Zmiany w zachowaniach konsumenckich: wysokie ceny i koszty życia – jakie kompromisy stoją przed konsumentami i jak to wpłynie na handel?
– panel dyskusyjny
- jakość versus ilość?
- jakie zmiany zwyczajów zakupowych nas czekają?
Customer Promise – jak stworzyć klientom jeszcze bardziej przyjazne środowisko zakupowe?
Gdzie są granice dopieszczania klienta? Czy balans klient-firma nie został zachwiany?
– panel dyskusyjny
- czy klienci są coraz bardziej roszczeniowi i mają większe wymagania
- czy oczekiwania klienta nie są za duże?
- jak znaleźć złoty środek między rentownością a „darmowym zwrotem do 100 dni, darmową dostawy, burem obsługi klienta 24h, odpisywaniem na maila w ciągu 1h?”
Czy wobec rosnącej inflacji i kryzysu gospodarczego, który nadchodzi to cena a nie obsługa klienta staną się znów czynnikiem wyróżniającym od konkurencji?
– panel dyskusyjny
Jak najskuteczniej podążać za konsumentami w digitalowym świecie
- jak zmieniają się zachowania konsumentów zwłaszcza w online: kiedy przechodzą miedzy kanałami
Zdobywać i analizować wiedzę o klientach z różnych touch pointów
- jak dzięki danym i automatyzacji ulepszyć personalizację i podnieść ROI?
Jak retail odpowiada dziś na trójkąt potrzeb klienta: bezpiecznie, wygodnie, dobrze?
– panel dyskusyjny
Strategie komunikacji z klientem
- bardziej zorientowanym na zakup ze sprofilowanymi potrzebami
- spędzającym mniej czasu w sklepie stacjonarnym, z „researchem” w kanale online
- zwracającym uwagę na „bezpieczne zakupy”
- poszukującym jeszcze częściej niż dotychczas okazji cenowej
- oczekującym na inne metody płatności typu raty, BNPL
LEADERSHIP – PRZYWÓDZTWO W TRUDNYCH CZASACH
Przywództwo w trudnych czasach
- zarządzanie rozproszoną organizacją
Cechy lidera
- kreatywność, empatia, motywowanie
Jak omijać pułapki czyhające na liderów
Diversity & inclusion jako szanse i wyzwania lidera w aktualnej rzeczywistości geopolitycznej
Jak uchodźcy zmienią rynek pracy – szanse, wyzwania i zagrożenia dla organizacji
PARTNERZY
Złoty Partner
Srebrny Partner
Brązowy Partner
Partner
Patronat Honorowy
Patronat Instytucjonalny
Patroni medialni
Organizator:

Jesteśmy profesjonalnym organizatorem szkoleń, warsztatów, konferencji, targów i eventów. Tworzymy wydarzenia, by inspirować kluczowych managerów i profesjonalistów do realizacji śmiałych inicjatyw i projektów biznesowych, zmieniających rzeczywistość. Pomagamy rozwijać relacje B2B.