Retail Challenge Poland 2023
Solidarni z Ukrainą!

IV FORUM LIDERÓW HANDLU
OFF- & ON-LINE

28-29 września 2022 r., Hotel Arche, Warszawa

10 najważniejszych wyzwań handlu detalicznego
w dobie transformacji cyfrowej i nowych modeli biznesowych

PROPOZYCJE PROGRAMOWE

}

8:55

PRZYWITANIE GOŚCI, OTWARCIE FORUM


Anna Banaś, Managing Director, BRAVE


Katarzyna Klimkiewicz, Managing Director, BRAVE

STRATEGIE RYNKU RETAIL

Z jakimi wyzwaniamI musi sobie dziś radzić retail?
– panel dyskusyjny CEO

  • nowa rzeczywistość biznesowa i jej wpływ na rozwój sektora:
  • wzrost kosztów firm (produkcja, media, dystrybucja, opakowania)
  • kompetencje w organizacji
  • niedostępnoścć towaru
  • wzrost kosztów surowców transportu
  • presja na wynagrodzenia

Jak zapewnić dziś bezpieczeństwo finansowe firmy?
– panel dyskusyjny CEO i CFO

  • inflacja i wzrost kosztów życia (w tym wpływ Polskiego Ładu na gospodarkę)
  • wzrost kosztów firm (produkcja, media, dystrybucja, opakowania)
  • zmienność regulacji, w tym opodatkowania

Potencjał rozwojowy dark store – fireside chat

Stara Europa się zmienia, nadchodzi młode pokolenie: jak zmienić markę aby odpowiadała jego oczekiwaniom?

Metaverse & marka w świecie wirtualnym – przyszłość dla handlu?

  • nowe wirtualne produkty
  • nowe sposoby wprowadzania marek na rynek
  • czy metaverse będzie sprzedawać towary fizyczne?

Płatności odroczone w Polsce i Europie – trendy i zapotrzebowanie klientów

  • raty, płatności odroczone również w kanale offline

Jak pandemia zmieniła podejście marek do social mediów?

  • dlaczego marki wycofują się z social mediów?

Jak wykorzystać trend eko w kryzysie gospodarczym?

  • przewidywane trendy konsumpcyjne
  • oszczędność konsumentów, tańsze produkty
  • produkty z second hand

Jak utrzymać rentowność sklepów stacjonarnych?
– panel dyskusyjny CEO

  • jakie działania podjąć, aby utrzymać ją na satysfakcjonującym poziomie
  • odpływ klientów ze sklepów stacjonarnych
  • mniejszy traffic
  • większe koszty energii i transportu
  • rosnące koszty wynagrodzeń

Jaka jest dziś rola sklepu stacjonarnego w świecie narastającej digitalizacji – fireside chat

  • jakie technologie muszą wspierać tę rolę
  • technologia podążąjąca za celami

SPRZEDAŻ WIELOKANAŁOWA: OMNICOMMERCE

Prognozy wzrostu dla retailu i e-commerce w kontekście niepewności i nieprzewidywalności rynku
– panel dyskusyjny dyrektorów sprzedaży

  • planowanie i związana z tym nieprzewidywalność
  • zbudowanie odpowiedniego progresu wyników sprzedaży przy
  • znacznie mniejszym trafficu w sieci stacjonarnej
  • utrzymanie właściwego zaangażowania i motywacji zespołów sprzedażowych

Live group commerce jako alternatywa grupowych zakupów w galerii – czy młody konsument będzie z tego masowo korzystał?

Czy kasy samoobsługowe to potrzeba klienta czy bardziej potrzeba branży i krok w kierunku self-checkout? Poprawa experience czy obniżenie kosztów pracy?

Dział handlowy sieci handlowej dziś – jak powinien wyglądać?
– panel dyskusyjny CEO i przedstawicieli działów: handlowego i HR

  • 25% online versus 75% offline?
  • kim jest kupiec przyszłości? Czy osobny kupiec na kanał on a osobny na offline?

Digitalizacja salonów stacjonarnych – trendy

  • jak ułatwiać klientowi dokonywanie zakupu, żeby mógł robić to sam?

E-COMMERCE: LIVE&SOCIAL COMMERCE

Live commerce – współpraca z Influencerami

  • wyzwanie: jak dobrze dobierać influencera do marki i zaplanować aktywność

Social commerce – nowy, rosnący kanał sprzedaży?

UX jako No 1

  • analiza rozwiązań ułatwiających zakupy
  • produkt, metoda płatności, personalizacja

Jak wykorzystać ogromną ilość danych (z kampanii online i systemów transakcyjnych) do przeciwdziałania załamaniu łańcucha dostaw

  • prognozowanie koszyków
  • badanie potrzeb

Marketplace horyzontalny vs specjalistyczny – grupy docelowe, skala i gałęzie biznesu

  • plusy i minusy współpracy z marketplace
  • profitowość biznesu
  • ryzyko uzależnienia sprzedaży od marketplace

Jak rozwijać potencjał live sessions?

  • Eksperci McKinsey przewidują, że live commerce do 2026 roku będzie stanowić od 10 do nawet 20% całego rynku e-commerce. Czy ta prognoza może się ziścić czy raczej nie?

GREEN RETAILING

Jakie mamy trendy w GOZ? Jak przygotować się do zmian prawnych?
– panel dyskusyjny

  • ROP i system depozytowy
  • Zielony Ład Europejski
  • regulacje dotyczące greenwashingu

Jak kształtować świadomość konsumencką w zakresie eko w czasach gdy mamy problemy z inflacją i pandemią?

Czy „produkty „eko” są głównie dla osób, które na to stać?

  • jak możemy zachęcić średnio- i niżej uposażonych klientów do kształtowania zachowań proekologicznych, prośrodowiskowych?

Czy konsument jest świadomy tego, ile kosztuje dostawa „the same day delivery” i czy naprawdę potrzebuje dostawy na już?
– panel dyskusyjny z udziałem dyrektorów e-commerce

  • the same day delivery jako “chwyt” marketingowy?
  • szybka dostawa nie jest eko!

Circular economy w praktyce

  • serwisy naprawczy
  • wypożyczalnie
  • produkty second life

ROZWÓJ DOSTAWCÓW, WSPÓŁPRACA SIEĆ-DOSTAWCA

Blaski i cienie współpracy retailer-dostawca w cieniu pandemii, wojny i rosnącej inflacji
– panel dyskusyjny

  • ciągle zmieniające się cenniki producenckie wynikające z rosnących kosztów
  • brak przewidywalności współpracy w ujęciu kilkumiesięcznym i  konieczność pracowania na krótkich odcinkach czasowych
  • radykalne decyzje – zerwanie współpracy, wstrzymanie dostaw

Przyszłość działu handlowego
– panel dyskusyjny

  • kompetencje KAM-ów
  • podział na kanały on i offline

Które kategorie produktowe będą się rozwijać w kontekscie inflacji? – raport

Potencjał q-commerce w FMCG
– panel dyskusyjny

  • aspekty kosztowe

Świat Metaverse dla FMCG – nowa platforma handlu konsumpcyjnego?
– panel dyskusyjny CEO

  • czego się boimy?
  • jakie mamy możliwości?
  • nowe wirtulane produkty
  • nowe sposoby wprowadzania marek na rynek
  • czy metaverse będzie sprzedawać towary fizyczne?

DIGITALIZACJA W RETAILU: PROCESY I TECHNOLOGIE

W jakim stopniu sektor retail jest „zdigitalizowany” a jakie obszary wymagają jeszcze pracy?
– panel dyskusyjny

  • digitalizacja obszarów: marketing, sprzedaż, logistyka, HR
  • śledzenie paczek
  • inteligentne półki w sklepach
  • ceny zmieniające się automatycznie przy półce względem cen konkurencji

Trendy wprowadzania kas bezobsługowych bazujących na RFID

  • kiedy kasjer nie będzie potrzebny?
  • czy to remedium na niedzielny zakaz handlu?

Jak uzyskać synergię w odpowiednim „sparametryzowaniu” i ustawieniu wszystkich digitalowych rozwiązań na odpowiednich etapach ścieżki klientów?

Rola IoB (internet of behaviours) w Customer Insights – czyli widok Klienta 360 stopni

  • IoB jako podstawowe źróło informacji do prowadzenia wszystkich działań marketingowych

Digitalizacja zarządzania ceną i promocjami – analiza ruchu w sklepie

  • optymalizacja ceny w celu zwiększenia ruchu, wielkości koszyka i utrzymania rentowności
  • (optymalizacja częstotliwości promocyjnej, wysokości rabatów)

AUTOMATYZACJA I PLANOWANIE DOSTAW W CZASACH NIEDOBORU

Zmiany w logistyce: jak dziś zarządzać łańcuchem dostaw w kontekście kosztów, inflacji, braku pracowników i rosnących wynagrodzeń
– panel dyskusyjny

  • automatyzacja procesów „uwalaniających” czynnik ludzki
  • gdzie szukać pracownika w kontekscie wojny w Ukrainie?
  • zwiększanie wydajności dzięki rozwojowi omnichannel
  • sprzedaż z wielu kanałów – zwiększanie wolumentów

Jak dziś dzięki narzędziom zarządzać „brakiem dostępności towaru”

  • brak prognozowania i dostosowania dystrybucji do prognoz – jak sobie poradzić

Retail dziś musi kupować „na tu i teraz”

  • zmiana zależności: to retail zależy od dostawców – inaczej niż przed pandemią
  • jak sobie poradzić z asymetrią wiedzy w zakresie dostaw? (dostawcy wiedzą więcej od retailu jeżeli chodzi o zapasy)

Zmiana sezonów i preferencji zakupowych klientów w dobie „wiecznego” covid-u i zmian gospodarczych oraz wpływu wojny

  • jak przeciwdziałać rozregulowaniu wolumenów przez pandemię i zmiany cen

Trendy w zarządzaniu magazynami w Polsce – przyszłość magazynów za 4-5 lat
– panel dyskusyjny

  • co będzie jak trend się zmieni? czy te magazyny będą miały pełne wykorzystanie?
  • jak wykorzystamy powierzchnie jeśli trend e-commerce się zmieni?
  • dłuższe kontrakty magazynowe
  • zarządzanie ryzykiem
  • zarządzanie czasem w transporcie
  • eko w dostawach, gospodarka obiegu zamkniętego

STRATEGIE KOMUNIKACJI Z KLIENTAMI & DIGITAL CUSTOMER

Zmiany w zachowaniach konsumenckich: wysokie ceny i koszty życia – jakie kompromisy stoją przed konsumentami i jak to wpłynie na handel?
– panel dyskusyjny

  • jakość versus ilość?
  • jakie zmiany zwyczajów zakupowych nas czekają?

Customer Promise – jak stworzyć klientom jeszcze bardziej przyjazne środowisko zakupowe?

 

Gdzie są granice dopieszczania klienta? Czy balans klient-firma nie został zachwiany?
– panel dyskusyjny

  • czy klienci są coraz bardziej roszczeniowi i mają większe wymagania
  • czy oczekiwania klienta nie są za duże?
  • jak znaleźć złoty środek między rentownością a „darmowym zwrotem do 100 dni, darmową dostawy, burem obsługi klienta 24h, odpisywaniem na maila w ciągu 1h?”

Czy wobec rosnącej inflacji i kryzysu gospodarczego, który nadchodzi to cena a nie obsługa klienta staną się znów czynnikiem wyróżniającym od konkurencji?
– panel dyskusyjny

Jak najskuteczniej podążać za konsumentami w digitalowym świecie

  • jak zmieniają się zachowania konsumentów zwłaszcza w online: kiedy przechodzą miedzy kanałami

Zdobywać i analizować wiedzę o klientach z różnych touch pointów

  • jak dzięki danym i automatyzacji ulepszyć personalizację i podnieść ROI?

Jak retail odpowiada dziś na trójkąt potrzeb klienta: bezpiecznie, wygodnie, dobrze?
– panel dyskusyjny

Strategie komunikacji z klientem

  • bardziej zorientowanym na zakup ze sprofilowanymi potrzebami
  • spędzającym mniej czasu w sklepie stacjonarnym, z „researchem” w kanale online
  • zwracającym uwagę na „bezpieczne zakupy”
  • poszukującym jeszcze częściej niż dotychczas okazji cenowej
  • oczekującym na inne metody płatności typu raty, BNPL

LEADERSHIP – PRZYWÓDZTWO W TRUDNYCH CZASACH

Przywództwo w trudnych czasach

  • zarządzanie rozproszoną organizacją

Cechy lidera

  • kreatywność, empatia, motywowanie

Jak omijać pułapki czyhające na liderów

Diversity & inclusion jako szanse i wyzwania lidera w aktualnej rzeczywistości geopolitycznej 

Jak uchodźcy zmienią rynek pracy – szanse, wyzwania i zagrożenia dla organizacji

PARTNERZY

 

Złoty Partner

Google Cloud
adyen
TIKROW

Srebrny Partner

exorigos upos
sap
sap
MIRAKL

Brązowy Partner

adCookie
Accenture Song
TIDK

Partner

streamsoft
stuart.
stuart.
stuart.

Patronat Instytucjonalny

stuart.

Patroni medialni

oohmagazine
ams-logo
cityboard
e-gospodarka.pl
Marketing przy kawie
FASHIONBUSINESS.PL
AMBIENTE.INFO.PL
Poradnik Przedsiębiorcy

Organizator:

Jesteśmy profesjonalnym organizatorem szkoleń, warsztatów, konferencji, targów i eventów. Tworzymy wydarzenia, by inspirować kluczowych managerów i profesjonalistów do realizacji śmiałych inicjatyw i projektów biznesowych, zmieniających rzeczywistość. Pomagamy rozwijać relacje B2B.