After Event
Inspirators Zone

Zapraszamy Cię do After Event Inspirators Zone, tutaj możesz zadać pytania naszym ekspertom i poruszyć tematy na które nie było czasu podczas eventu. To okazja do konsultacji z managerami, którzy specjalizują się w wielu, różnych obszarach retail. Masz wyzwanie? Problem? Potrzebujesz konsultacji? Wyślij wiadomość z pytaniem, wybierając Inspiratora!

Zdaniem eksperta:

Większość firm retailowych nie musi dopasowywać strategii do nowych zachowań konsumenta. Musi je po prostu szybciej wdrażać

Ograniczenia wprowadzone w wyniku pandemii wymusiły zmiany behawioralne konsumentów. Inaczej pracujemy, jemy, komunikujemy się, uczymy, bawimy czy w końcu kupujemy. Nasz sposób funkcjonowania w nowej rzeczywistości nie jest jednak nieprzewidywalnym trendem. Te zmiany zachowań wiele firm zauważyło już znacznie wcześniej i pracowało nad wdrożeniem rozwiązań dostosowanych do oczekiwań klientów. Transformacja cyfrowa obecna w strategiach firm retailowych obejmowała zarówno rozbudowanie wielokanałowego modelu sprzedaży, sposobu komunikowania się z klientami czy optymalizacji procesów i systemu pracy. Również trendy związane ze zdrową dietą, promowaniem produktów lokalnych, kontrolą składu produktów, ekologią nie są niczym nowym. To co wydarzyło się od kwietnia zeszłego roku znacznie wzmocniło te trendy i istotnie rozszerzyło ich zasięg. Przed retailerami stoi więc wyzwanie w jaki sposób zrealizować założone cele strategiczne w znacznie krótszym czasie, aby sprostać oczekiwaniom klientów i wyprzedzić konkurencję. Kierunek działania cały czas wyznaczają pozytywne doświadczenia klienta z marką, które pozwalają na budowanie długotrwałych relacji opartych na zaufaniu.

 

Maksymilian Litwinow

Dyrektor zarządzający
REBEL MEDIA

Okazja czyni złodzieja? W czasach pandemii łatwiej

Kradzieże od zawsze spędzały sen z powiek sieciom handlowym. Ostatnie miesiące pokazały, że ich charakter zdecydowanie się zmienił, tak jak zmienił się handel.
Pracownicy ochrony pilnują maseczek na twarzach klientów oraz liczby koszyków i wózków, a rosnąca liczba kas samoobsługowych wyzwala kreatywność nieuczciwych klientów.

Kasy SCO poza zdecydowanymi korzyściami niosą za sobą również nowe szanse dla tych mniej uczciwych bywalców sklepów. Według raportu firmy ECR – Kasy samoobsługowe w handlu detalicznym, w sklepach, w których od 55 do 60% wszystkich transakcji było dokonywanych na kasach samoobsługowych, straty oszacowano o nawet 31% większe niż w tych, gdzie znajdowały się jedynie kasy tradycyjne.
Inwestycja w technologię minimalizuje ryzyko strat.

 

Ewa Pytkowska

Sales Director
Checkpoint

Mimo presji cenowej i wzrostu penetracji eCommerce koncentrowanie się wyłącznie na cenie produktów może nie przynieść wzrostu biznesu w dłuższej perspektywie czasu.

Wzrost penetracji i korzystania z eCommerce wśród polskich konsumentów jest znaczny, a 33% polskich konsumentów, to „apostołowie” zakupów online. To osoby, które online kupują częściej niż przed pandemią i są zaangażowani w tę formę zakupów. Dla eCommerce są więc najbardziej wartościowymi klientami. Jak o nich walczyć?
Analiza barier do zakupów online wśród „apostołów” odkrywa ważną prawdę o konsumenckich oczekiwaniach. Dla „apostołów” cena oczywiście ma znaczenie (ceny wyższe niż offline są irytujące dla 31%), ale ta grupa częściej niż inne szczególnie skarży się na problemy związane z dostawą (anulowanie zamówienia, dostarczenie uszkodzonego produktu – po 28%), czy z dokonaniem zwrotu (23%), a także skarży się częściej na przytłaczającą liczbą produktów w ofercie (14%).
Co to oznacza dla biznesu? Że nie uda się zdobyć najbardziej wartościowych klientów tylko dobrymi cenami. Jeśli nie zaoferujemy bezproblemowego doświadczenia zakupowego, nie zadbamy o UX, to nasz sklep/ marka nie na długo pojawi się w repertuarze „apostołów” eCommerce. Przy czym UX trzeba rozumieć holistycznie (nie tylko strona, aplikacja, ale cały proces, łącznie z dostawą) i pamiętać, że zmiana sklepu online z naszego na konkurencyjny, to dla konsumenta kwestia jednego kliknięcia więcej.

 

Piotr Sztabiński

Business Development Director
OPINIONWAY

Urszula Kruczek

Dyrektor Sprzedaży Rynku Retail i Usług ICT

T-MOBILE
Ewa Pytkowska

Sales Director

Checkpoint
Mordasiewicz Szymon
Szymon Mordasiewicz

Commercial Director Consumer Panel Poland

GFK
Łukasz Chmaj

Wiodący Konsultant Logistyczny

CHMAJ Group
Maksymilian Litwinow

Dyrektor zarządzający

REBEL MEDIA
Paweł Wojciechowski
Paweł Wojciechowski

Integrated Commerce Director

PUBLICIS GROUPE POLAND
Piotr Sztabiński

Business Development Director

OPINIONWAY

Pytanie do Inspiratora

9 + 8 =

GŁÓWNY PARTNER FORUM

mirakl

PARTNER SESJI GŁÓWNEJ

PARTNER SESJI LOGISTICS EXCELLENCE

PARTNER SESJI CYFRYZACJA,
DIGITALIZACJA, INNOWACJE W RETAILU

PARTNER SESJI FMCG IN DIGITAL WORLD

PARTNER SESJI E-COMMERCE:
Q-COMMERCE, LIVE COMMERCE, SOCIAL COMMERCE

PARTNER SESJI SPRZEDAŻ W ERZE OMNICHANNEL

TIDK
TIDK

PARTNER

e-point
TIDK
TIDK

PATRONAT INSTYTUCJONALNY

PATRONAT MEDIALNY

cityboard
Galerie Handlowe
marketing przy kawie
Sprawny Marketing
cityboard
Galerie Handlowe
Sprawny Marketing
Sprawny Marketing
cityboard
Galerie Handlowe
Sprawny Marketing

Organizator:

Jesteśmy profesjonalnym organizatorem szkoleń, warsztatów, konferencji, targów i eventów. Tworzymy wydarzenia, by inspirować kluczowych managerów i profesjonalistów do realizacji śmiałych inicjatyw i projektów biznesowych, zmieniających rzeczywistość. Pomagamy rozwijać relacje B2B.